پاسخ اصفهانی‌ها به 48 تخت صحرایی فرانسوی: «نه مرسی!»/ کمبود تخت بیمارستان و کادر درمانی نداریم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با علام غیررسمی مبنی بر عدم موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موضوع احداث این بیمارستان به کمک سازمان پزشکان بدون مرز در اصفهان منتفی شد.

به گزارش مشرق، خبر احداث بیمارستان ۴۸ تخت خوابی صحرایی در محوطه بیمارستان امین اصفهان به دست سازمان پزشکان بدون مرز، روز گذشته در اصفهان حاشیه‌ساز شده و موضع‌گیری‌های ضدونقیضی به همراه داشته است.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز گذشته ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با کمک پزشکان بدون مرز مشغول راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۴۸ تختخواب به‌ منظور کمک به وضعیت باقی بیمارستان‌ها هستیم.

پیش از این جولی ریورز، نماینده سازمان پزشکان بدون مرز در ایران اعلام کرده بود: اصفهان پس از تهران، دومین استان درگیر با کرونا در ایران است و امیدواریم کمک‌های این سازمان لااقل بخشی از فشارها را بر سیستم بهداشت و درمان ایران کاهش دهد. همچنین میشل اولیویه لاشاریته، یکی دیگر از مسؤولان این سازمان جهانی ابراز کرده است: بخش لجستیک سازمان پزشکان بدون مرز، تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای برپایی بیمارستان سیار را به ایران ارسال کرده و یک گروهی ۹ نفره از پزشکان و متخصصان، برای راه‌اندازی این بیمارستان سیار و کمک به درمان به ایران اعزام شده است.

این محموله‌های پزشکی، طی دو مرحله در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته جاری از بوردوی فرانسه به ایران ارسال شده است که در این رابطه بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه، در حساب توئیتری خود روز دوشنبه نوشت: دومین محموله پزشکان بدون مرز از بوردو امروز (دوشنبه) به تهران ارسال شد، این محموله علاوه بر دارو و اقلام مورد نیاز پزشکان و پرستاران، تجهیزات یک بیمارستان صحرایی که با هماهنگی وزارت بهداشت نصب و آماده کمک‌رسانی به بیماران خواهد شد، بخش مهمی از محموله این ۲ هواپیماست.

این اقدام بدون هماهنگی وزارت خارجه با وزارت بهداشت، در شرایطی صورت گرفته بود که در مورد تولید و انتشار ویروس کرونا در جهان، آمریکا و نظام استکباری متهم است و هنوز پرونده‌هایی چون انتشار سارس، ابولا، ایدز و آنفلوانزاهای گوناگون در مورد این کشور و همچنین پرونده فرانسه درباره ارسال خون‌های آلوده به ایران باز و رفع اتهام نشده است.

رهبر انقلاب هم در سخنرانی نوروزی خود و به مناسبت عید سعید مبعث به این موضوع تأکید کرده و هشدار دادند؛ اما با وجود درگیر بودن همه کشورهای اروپایی از جمله فرانسه با ویروس کرونا، اقدام برای برپایی بیمارستان صحرایی در اصفهان به کمک سازمان پزشکان بدون مرز، و نبود توجیه علمی و منطقی با واکنش چهره‌های سیاسی و فعالان فرهنگی مواجه شد.

منتخب مردم اصفهان: کادر درمانی خارجی وارد اصفهان نمی‌شود/ تجهیزات برگشت می‌شوند

در همین راستا زهرا شیخی پیرامون احداث بیمارستان صحرایی توسط کشور فرانسه در اصفهان با بیان اینکه جای نگرانی وجود ندارد، اظهار داشت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته و صحبت با مراجع ذی‌ربط، مسؤولان وزارت بهداشت و مدیران ارشد کشور اطمینان خاطر دادند که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، با وجود اینکه تجهیزات این تیم وارد ایران شده است تا این لحظه هیچ پزشک و کادر درمانی وارد ایران نشده است و تجهیزات این تیم نیز به کشور مبدا باز خواهد گشت.

منتخب مردم اصفهان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسؤولان وزرات بهداشت در جریان این موضوع نبودند و انگار این هماهنگی از جانب وزارت امور خارجه انجام شده بوده است؛ همچنان پیگیر هستیم و ایستادگی نشان خواهیم داد تا نه تنها با این موضوع در اصفهان برخورد شود بلکه در کل کشور نیز شاهد چنین موضوعی نباشیم زیرا ما از لحاظ سخت‌افزار و نیروی انسانی نیازی نداریم و تمامی پزشکان و کادر درمانی ما در خط مقدم کرونا حاضر و با حرکت جهادی در حال خدمت به مردم هستند.

وی تصریح کرد: پیرو سخنرانی مقام معظم رهبری، ما خاطره‌ خوبی از تجهیزات پزشکی اهدایی و انسان‌دوستانه کشورهای اروپایی به خصوص کشور فرانسه نداریم زیرا سال 61 از همین کشور خون‌های آلوده وارد کشور شد که باعث آلوده شدن تعدادی از هموطنانمان شد، بنابر این با توجه به اصرار بر تحریم‌های ظالمانه به این کشورها هیچ اعتمادی نداریم.

این اقدام توهین به جامعه خدوم درمانی کشور است

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نیز عنوان داشت: ما با این موضوع کاملاً مخالف هستیم زیرا  با توجه به تماسی که با جامعه پزشکان استان داشتم این اقدام را به‌نوعی توهین به جامعه خدوم درمانی کشور می‌دانم، چراکه پزشکان و پرستاران، ایثارگران فعلی کشور هستند و به‌صورت مجاهدانه در حال درمان مردم کشور هستند و حتی در این راه به شهادت رسیدند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: پزشکانی که از فرانسه تحت پوشش پزشکان بدون مرز و تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی وارد ایران شده‌اند اگر علم بیشتری در اختیار دارند در اختیار پزشکان ما قرار بدهند و روند درمان را به پزشکان داخلی واگذار کنند و اگر تجهیزات ویژه‌تری در اختیار دارند، تحویل پزشکان و کادر درمانی ما بدهند و در معالجه بیماران ما ورود نداشته باشند

وی افزود: مشکل ما مشکل درمان نیست ما مشکل عدم مدیریت درست مربوط به مرحله قبل از درمان یعنی مسأله پیشگیری را در اصفهان داریم،  این موضوع نیز متأسفانه به خاطر عدم تفویض اختیار از سوی دولت به مدیران ارشد استان پیش‌آمده است از مسؤولان کشور انتظار است که مانع از رخداد این اتفاق در استان شوند، همچنین از استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز درخواست داریم که مانع فعالیت این پزشکان در اصفهان شود.

پشت پرده اصرار بر حضور خارجی‌ها با تجهیزات نمایشی چیست؟

علی صالحی از فعالان رسانه‌ای و فرهنگی استان در توئیتی با ابراز نگرانی از حضور پزشکان فرانسوی در اصفهان به عدم اعلام نیاز پزشکان و مدیران سلامت و اجرایی استان نسبت به حضور هیأت‌های خارجی در استان خبر داده و نسبت به اصرار برای حضور گروهفرانسوی هشدار داد.

هنوز خون‌های آلوده و تراژدی پارس جنوبی فرانسه را فراموش نکرده‌ایم

همچنین ابوالفضل ابوترابی در واکنش به این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان خاطرنشان کرد: طبق تجربه تاریخی، همکاری با فرانسه به‌خصوص در بحث درمانی برای کشور ما خوب نبوده است، ما هنوز خون‌های آلوده‌ای که این کشور برای درمان بیماران تالاسمی ارسال کرد و حاوی ویروس ایدز بود را فراموش نکرده‌ایم؛ در بحث اقتصادی نیز تراژدی پروژه پارس جنوبی و پس از برجام نیز به بهانه سرمایه‌گذاری اسنادی را از کشور خارج کردند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: شاهد این هستیم که کشورهای اروپایی از لحاظ آمار و وضعیت مبتلایان وضع وخیم‌تری نسبت به ایران دارند و حال جای سوأل است که کشور فرانسه چرا و چه بهانه‌ای باید به‌جای کمک به کشور خود و همسایگانش وارد اصفهان شود و در بیمارستان امین بیمارستان صحرایی ۴۸ تختی احداث کند؛ یک بیمارستان ۴۸ تخته چه فایده‌ای برای ما دارد؟

وی تصریح کرد: فرانسه در بحث تحریم‌ها و در حمایت از آمریکا تحریم‌های دارویی علیه کشورمان اعمال کرد، اکنون یک توطئه‌ای همانند ماجرای خون‌های آلوده در سر دارند، فرانسوی‌ها اگر ادعای بشر دوستانه‌ای دارد تحریم‌های داروی خود را نسبت به مردم ایران به اتمام برساند.

ابوترابی با تأکید بر اینکه این موضوع یک توهین بزرگ نسبت به پزشکان کشور است، خاطرنشان کرد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی باید به‌نوعی از ایران و کادر درمانی‌اش در خصوص تلاششان برای مهار کرونا تقدیر و تشکر انجام گیرد، اگر فرانسوی‌ها چیز خاصی را توانسته‌اند کشف کنند و یا دارو و روش خاصی برای درمانی این بیماری دارند آن را در اختیار سازمان ملل و یا سازمان بهداشت جهانی قرار دهند تا به دست پزشکان کشور ما برسد؛ اینکه آنان برای احداث یک بیمارستان صحرایی ۴۸ نفر وارد ایران شوند یک توهین بزرگ است.

ظرفیتی که در داخل داریم و نیازی به نگاه به خارج نیست

اقدام برای احداث این بیمارستان سیار در محوطه بیمارستان امین اصفهان در حالی با هماهنگی وزارت بهداشت در حال انجام بوده که دستگاه‌های بهداشتی و درمانی کشور، مخصوصاً نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه بارها اعلام کرده‌اند که آماده برپایی بیمارستان‌های صحرایی با تجهیزات و امکانات لازم در صورت نیاز هستند و در برهه‌های مختلف هم این تجربه موفق را داشته‌اند.

در روزهای اخیر گروه‌های مردمی در بخش‌های مختلف از تولید تجهیزات درمانی و بهداشتی تا کمک به کادر درمانی و ضدعفونی و گندزدایی امکان شهری چهره متفاوتی از ایران را در مقابله با این ویروس رقم زده و تحسین سازمان‌های جهانی از جمله بهداشت جهانی و رسانه‌های مختلف را برانگیخته است.

شهر اصفهان نیز با وجود چندین مرکز درمانی دولتی، خصوصی و خیریه هنوز در شرایط مناسبی برای ارائه خدمات به مردم دارد و هنوز ظرفیت‌های ویژه کرونا در این شهر به صورت کامل مورداستفاده قرار نگرفته است، در عین حال یک بیمارستان صحرایی نیز توسط بیمارستان صدوقی سپاه پاسداران اصفهان در کاشان دایر شده است؛ سه مجموعه نقاهتگاهی در شهر اصفهان نیز با ظرفیت حدود هزار تخت به صورت پشتیبان قرار است خدمات شرایط اضطرار به بیماران کرونایی ارائه کنند که هنوز از آن استفاده نشده است.

این در حالی است که خاطره ارسال خون‌های آلوده از سوی دولت فرانسه هنوز در حافظه ایران اسلامی زنده است، اما از طرف دیگر در شرایطی که وزارت بهداشت در رابطه با این اقدام هنوز موضع‌گیری رسمی نداشته است، علی‌رضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت، شب گذشته در حساب توئیتری خود اذعان داشت: ضمن تشکر از پزشکان بدون مرز، با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و نیز استفاده از تمام ظرفیت درمانی نیروهای مسلح، فعلاً نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست و این حضور منتفی است.

بیمارستان سیار پزشکان بدون مرز در اصفهان با اعلام غیررسمی منتفی شد

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در مورد آخرین وضعیت احداث بیمارستان سیار در اصفهان اظهار داشت: با توجه به عدم موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موضوع احداث این بیمارستان به کمک سازمان پزشکان بدون مرز کلاً منتفی شد.

وی ادامه داد: البته این موضوع به‌ طور غیررسمی به ما اعلام شده که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم بر اساس همین ابلاغ غیررسمی این پروژه را متوقف و منتفی کرده است که پس از اعلام رسمی از سوی وزارت بهداشت، در رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

نجیمی یادآور شد: پزشک و کادر درمانی از سازمان پزشکان بدون مرز به کشور اعزام نشده بود و تنها دو نفر از مهندسان این سازمان به‌ منظور جانمایی و برسی شرایط لازم برای احداث این بیمارستان سیار آمده بودند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 46
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    خدا را شکر که مانع ورود اجنبی به کشور سد شدند!
    • حسین PL ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      اینا دوباره میان , باید بیان داده های میدانی را جمع آوری کنن , مراقب فشار از طریق مهره هاشون تو دولت باشید
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      83 17
      به جان خودم این حسن یه بلای دیگه می ندازه تو جونمون. اقا محدود کنین این ..... رو. یه بار برامون ایدز اوردن بسه دیگه عه
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      75 10
      باور نمی کنم کلا منتفی شده باشد! از این دولت همه چیز دیده ایم!
  • محمد IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    61 20
    امیدوارم مسئولین و دلسوزان تا قطعی نشدن واقعی خبر لغو حضور منحوس پزشکان به اصلاح بدون مرز فرانسوی از پای ناایستند و تا کاملا مطمئن نشدن دست بردار مطالبه بحق و دلسوزانه خود نباشند...چون جماعت غرب پرست امکان داره به دروغ خبر لغو رو پخش کرده باشند و تجهیزات رو مخفیانه دریافت کرده باشند
  • یک جانباز US ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    90 20
    طبق اعلام سازمان جهانی, پزشکان ایران به خوبی از پس کرونا بر آمده اند, اولا میخواهند از نوع عمل کادر پزشکی ایران کسب اطلاع کنند دوما در آینده عملکرد آنها را زیر سئوال برده و به بی تجربگی و در نهایت نظام را به ناکارآمدی متهم کنند سوما ممکن است همانند مریضهای شیمیایی ما در آلمان مردم ایران را مثل موش آزمایشگاهی مورد آزمایش, قرار دهند. آنها که در اروپا کادر پزشکی کمبود دارند و از کوبا کمک گرفته اند حال چه اسراری بر کمک فقط, در ایران دارند اگر راست میگویند تحریمهای دارویی را بردارند
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    73 11
    از کجا معلوم این دولت غربزده جاسوسان بی مرز رو چراغ خاموش از اصفهان نبره یک استان دیگه بساطشون رو پهن کنه؟؟ از اینا هر کاری بگی ساخته است
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    55 13
    آقای وزیر بهداشت باید محکم مقابل این موضوع بایستد و اجازه ورود به این افراد را که بیم توطئه بوسیله آن ها می رود ندهد از طرفی به وزارت خارجه باید گفت دست از خاله بازی با غربی ها بردارد و به سفرای خود که کشته مرده غرب هستند بگوید حداقل اگر عرضه کار کردن و ارائه دیپلماسی انقلابی ندارد به دیپلماسی التماسی توسل نجویید
  • ح-ی IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    1 2
    سلام اگر وزارت بهداشت درمان
  • DE ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    67 15
    نام ببرید ! چه کسانی مسئول دعوت این سازمان مخوف جاسوسی در لباس پزشکی بوده اند ؟
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    51 20
    درود به شرف شما؛ دعای حضرت ولی عصر(عج) مشمول حالتان باشد.
  • US ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    49 16
    این حرومیا رو از در بندازی بیرون از پنجره میان تو... مرز هم که دیگه اصلا ندارند... تکلیف اینها معلومه اما تکلیف وزارت برجامه که پنجره رو باز میداره هنوز معلوم نیست
  • جعفر آقا IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    40 15
    اصلا به فرانسه اعتماد نداریم چون یک بار دیگر ایدز را به مردم کشورمان هدیه کردن می ترسیم این بار ویروسی دیگر وارد کنند.پس تمام تمهیدات اندیشیده بشه.بهتره بگیم ما به کمک فرانسه نیازی نداریم.
  • ی-خ IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    5 0
    سلام اگر وزارت بهداشت درمان
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    28 15
    متاسفانه برای رسید به هدفشون حالا راههای مخفی در پیش میگیرن
  • وطن پرست DE ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    36 19
    وزارت خارجه چرا در امور سایر وزارت خانه ها دخالت می کنه و بدون هماهنگی با بقیه دست به اقدام می زنه؟ اونم در این دوران مهم حساس! اقای ظریف یادتان هست بخاطر سفر بشار اسد استعفا دادید؟ بعنوان یک شهروند ایرانی بابت دخالت وزارت خارجه در امور وزارت بهداشت و سیستم بهداشتی کشور در زمان اوج درگیری بیولوژیکی شرمنده هستم.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    37 8
    تنها راه جواب به این اهانت به سیستم بهداشتی کشور علیرغم نقدهایی خودم به آن دارم اخراج سفیر فرانسه و عزل وزیر امورخارجه ایران است والسلام در این بحبوحه اپیدمی کرونا در جهان دکترها و پرستارهای ایرانی خوش درخشیدند دست مریزاد
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    45 18
    جناب ظریف موذیانه داره دوباره با فرانسه مذاکره می‌کنه در عرض ۴۸ساعت دو بار تشریف بردن فرانسه این دولت خاین مشخص نیست بازم چه نقشه ای برای ملت داره خدا کنه عمر این دولت به هر طریق ممکن هر چه زودتر به سر بیاد اومدن این پزشکها به کشور بی‌دلیل نیست مطمعن باشین
  • محمد IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    32 9
    منتخبین مجلس باید جلوی خیانت وزارت خارجه رو بگیرند
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    18 11
    خریت شاخ ودم نداره ایران تبدیل به جزیره شده
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      1 1
      اگه جزیره نبود که حیوان نادری مثل تو توش پیدا نمیشد خودتحقیر غربزده اروپاپرست
  • ناشناس IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    41 12
    خیلی ممنون از نماینده منتخب مجلس که بموقع جلوی توطئه قرانسوی ها را گرفت .
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    27 15
    باید دعوت کنندگان مورد پیگیری قرار گیرند شاید آنها هم برای بیگانگان کار میکنند، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه کجایید و چکار میکنید؟!!
  • الهی IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    26 35
    سلام اگر غربی ها از نظر پزشکی و مداوا تا این اندازه مشکوک غیر قابل اعتماد هستند چرا علما و دست اندر کاران حکومت با کوچکترین علائم بیماری به مراکز درمانی آلمان و انگلیس وفرانسه وووو مراجعه می کنند. شاید هم در هنگام بیماریمثل آقای جزایری امام جمعه سلبق اهواز برای بررسی مسایل اسلام به دامن غربی‌ها پناه مبرند.
  • علی IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    9 36
    بهتره پزشکان را اخراج کنید و روغن بنفشه وارد کنید و طب اسلامی را . دعا بخونید و دست آخر مرده ها را یکی یکی خاک کنید و بگید خداوند خواسته است . خریت شاخ و دم ندارد .
    • حسین IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      6 0
      آدم نفهم اگه چشم وگوش داشتی میفهمیدی پزشک تواینا نیست البته فهمیدنش مثل وزارت خارجه ایها برای یه مشت خیلی سخته
  • فرزاد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    29 10
    کشورهای غربی دشمنان ملت ایرانندپس به هیچ عنوان نباید به این شیاطین اعتمادکرد
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    22 3
    این بنده خدا سفیر ما در فرانسه اصلاً در تراز های پیچیدگی های اروپایی ها نیست
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
      0 0
      این بابا توانایی کوتاه کردن سبیلش رو هم نداره چه برسه درک حیله گری اروپایی ها
  • حسین IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    12 1
    این دولت محترم آخرش با هزارتا دوز و کلک اینا رو میکنه توخیک سیستم درمانی کشور ببینین حالا یعنی درک میخواد فهمیدن خیانت فرانسوی ها که دولت و وزارت خارجه بهرام قاسمی ندارن
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    12 1
    بهرام قاسمی سفیر ادعایی ایران در فرانسه، تو اگر مردی و عاشق ایران غرامت قربانیان ویروس ایدز اهدایی فرانسه را از فرانسه بگیر.
  • محسن خلیلی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    ببین چقدر پست هستن چون میدونن اصفهان یک منطقه حساس هست از همه لحاظ اونجا رو انتخاب کردن
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 1
    بهرام قاسمی به خاطر کار نابجا و غیر امنیتی اش باید برکنار شود کسی که سخنان رهبر را گوش نمیکند و سرخود دست به اقدامی میزند که شاسیته ملت ایران نیست لیاقت سفیر شدن را ندارد و بایستی با برکناری به ایران برگردد و پاسخگوی عملکرد خود باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس