چرا ایران پیشنهاد کمک آمریکا برای مقابله با کرونا را نپذیرفت؟

روزنامه رای الیوم طی گزارشی به دلایل رد پیشنهاد کمک آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا از سوی دولت ایران اشاره کرده است.

به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه رای‌الیوم اقدام دولت ایران در رد پیشنهاد دولت آمریکا برای کمک به تهران در راستای مقابله با ویروس کرونا بسیار تحسین‌برانگیز است؛ چرا که این پیشنهاد در وهله اول توهین‌آمیز بود٬ گذشته از آن نمی‌توان به نیت واشنگتن در این زمینه اعتماد کرد و مهم‌تر از همه اینکه خود ایالات متحده در حال حاضر برای مقابله با این ویروس نیاز مبرم به تجهیزات پزشکی و واکسن دارد.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران با تمسخر این پیشنهاد اعلام کرد که اگر دولت آمریکا علاقه زیادی به ارائه کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه به ملت ایران دارد؛ تحریم‌هایی که ضد این ملت اعمال کرده را بردارد که این مورد شرط اصلی برای مقابله ایران با ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد کمک ایالات متحده به ایران که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از آن صحبت می‌کند٬ بسیار توهین‌آمیز است؛ چرا که این کمک‌ها از 100 میلیون دلار بیشتر نبوده و البته همین میزان هم شامل کمک به چندین کشور است که ایران یکی از آنهاست. این به معنای آن است که در نهایت این کمک واشنگتن از چند میلیون دلار فراتر نرفته و در قالب تجهیزات دست دوم و بی‌فایده آمریکایی ارائه خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سخنرانی تلویزیونی خود در دو روز گذشته زمانی که اعلام کرد: «آمریکا بدترین و شرورترین دشمن ماست و هرکمکی که به کشور ما ارائه کند منجر به ابقای این ویروس٬ تسریع در گسترش و جلوگیری از نابودی آن می‌شود» به خوبی دولت ایالات متحده را توصیف کرد.

این گزارش رای‌الیوم درباره شکست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و دولت آن در آزمایش داخلی و بین‌المللی ویروس کرونا نکته عجیبی ندارد؛ چرا که این دولت در مقابله با کرونا ناکام بوده و اطلاعات رسیده از ایالت‌های آمریکا همچون نیویورک درباره شرایط وخیم آنها در برابر شیوع ویروس کرونا٬ این موضوع را ثابت می‌کند.

رای الیوم در ادامه یادداشت ستون دیدگاه خود نوشت:  خدا را شکر می‌کنیم کشورهای بزرگی همچون چین و روسیه و کوبا هستند تا به کشورهای آسیب‌دیده در اثر کرونا کمک‌های لازم را برسانند؛ این کشورها با فرستادن کارشناسان و پزشکان و تجهیزات ضروری به کشورهای آسیب‌دیده٬ برای مقابله با ویروس کرونا و کاهش تلفات آن به جهان کمک می‌کنند.

این روزنامه در پایان این یادداشت نوشت: این رفتار آمریکا نیز در این شرایط٬ استکبار و نژادپرستی آن را منعکس کرده و این نظریه را که ایالات متحده متهم به ساخت و شیوع هدفمند ویروس کرونا در کشورهایی مانند چین وایران و ایتالیا است٬ تقویت می‌کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    سلام. خداقوت. چرایش را آقا فرمودند.
  • ناشناس US ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    چون که مردم برای دولت اهمیتی ندارد دلیل هاتون هم مزخرفی بیش نیست
    • SE ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      در عوض مردم ایران برای دولت آمریکا خیلی اهمیت دارند و حرفهایشان هم خیلی نایس است!
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      جناب نایس مردم ایران فقط برای خدا خوشایند هستند نه برای آمریکا.!!!
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      12:14مردم ایران برای آمریکا خوشایند نیستند. ما فقط برای خدا خوشایند هستیم. ما آمریکا برایمان فقط دشمن وبه چشم دشمن وشیطان بهش نگاه می‌کنیم.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    خوب کاری کرد قبول نکرد
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    232 2
    همانطوریکه حضرت آقا فرمود دور از ذهن نیست که انتشار این ویروس توسط شیطان بزرگ وصهیونیست های غاصب صورت گرفته باشد. ولذا آینده مشخص وتعیین خواهد کرد اینها چه جنایت هایی در حق بشریت مرتکب شده اند.
  • پویا نوری IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    7 0
    چرا ما نباید با پیشنهادی مثل خودشان آنها را تحقیر کنیم مثلاً با ارسال دستمال توالت!!! الحمدالله فروشگاهها پر است از دستمال
    • DE ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
      4 0
      +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • محمد IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    1 0
    ارتش و‌اطلاعات پاکستان یک‌کتاب را چاپ کرده‌ و تویش نوشته که زمانی که پاکستان فعالیت هسته ای را شروع کرده بود، سیا سفیر فرانسه در اسلام آباد را مامور کرد تا اطلاعات را جمع کنه. و حتی دولت فرانسه هم خبر نداشته که سفیرش مامور اطلاعات سیا است. این سفیر برای جمع آوری اطلاعات هسته ای پاکستان مخفیانه تو اون منطقه رفته بود و می خواست از دور عکس اون ساختمان را بگیرد ولی مردم این کارش را دیدند ، خیلی به اش زدند. از سیلی های محکم خورد. و بعد رفته بود به وزارت خارجه تا شکایت کنه. منظور این است که این پزشکان فرانسه هم می تونند مامور اطلاعات سیا و ایم آئی ۶ و موساد باشند. لذا کار عقلانی همین است که این ها را اجازه ندهیم. و ملت ایران ایران این را هم فراموش نکرده که فرانسه کشوری است که خون آلوده ایچ آئی وی به ایران فرستاد.
  • DE ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 0
    چرا ایران پیشنهاد کمک آمریکا برای مقابله با کرونا را نپذیرفت؟پروین اعتصامی »// سگ در ادبیات پارسی= نگهبان پاسبان امانتدار مورد اعتماد خادم .... پیام داد سگ گله را، شبی گرگی که صبحدم بره بفرست، میهمان دارم/ مرا به خشم میاور، که گرگ بدخشم است درون تیره و دندان خون فشان دارم/ جواب داد، مرا با تو آشنائی نیست که رهزنی تو و من نام پاسبان دارم/ من از برای خور و خواب، تن نپروردم همیشه جان به کف و سر بر آستان دارم /مرا گران بخریدند، تا بکار آیم نه آنکه کار چو شد سخت، سر گران دارم /مرا قلاده بگردن بود، پلاس به پشت چه انتظار ازین پیش، ز اسمان دارم / عنان نفس، ندادم چو غافلان از دست کنون بدست توانا، دو صد عنان دارم / گرفتم آنکه فرستادم آنچه میخواهی ز خود چگونه چنین ننگ را نهان دارم/هراس نیست مرا هیچگه ز حملهٔ گرگ هراس کم دلی برهٔ جبان دارم /هزار بار گریزاندمت به دره و کوه هزارها سخن، از عهد باستان دارم/ شبان، بجرات و تدبیرم آفرینها خواند من این قلادهٔ سیمین، از آنزمان دارم/ رفیق دزد نگردم بحیله و تلبیس که عمرهاست بکوی وفا مکان دارم /درستکارم و هرگز نمانده‌ام بیکار شبان گرم نبرد، پاس کاروان دارم /مرا نکشته، به آغل درون نخواهی شد دهان من نتوان دوخت، تا دهان دارم / جفای گرگ، مرا تازگی نداشت، هنوز سه زخم کهنه به پهلو و پشت و ران دارم / دو سال پیش، بدندان دم تو برکندم کنون ز گوش گذشتی، چنین گمان دارم / دکان کید، برو جای دیگری بگشای فروش نیست در آنجا که من دکان دارم/
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    1 1
    خب امریکا خیلی زرنگه. یه تعارف میزنه و میدونه ایران قبول نمیکنه و بعد رسانه ای میکنه که ایران واسه جون مردمش ارزشی قائل نیست. همش تله است. بیخودی که آقای جهان نشده اونم توی 400 سال. ما هم مثلا تاریخ بلند بالا داریم!
  • كريم IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 0
    ايران كمك آمريكاي جنايتكار را به اين علت نپذيرفت كه آنها مي خواستند به اين وسيله جاسوسان خود را به اسم كمك بشر دوستانه وارد كشور ما كنند. ثانيا، اگر آمريكا مي تواند، به مردم خودش بكند كه همگي دارند نفله مي شوند انشاء الله. به قول معروف: اگر نان دادن ثواب است خودش بخورد كه بغدادش خراب است.
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    گور پدر دولت آمریکا فوق العاده ازش متنفرم
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    اگر امریکا واقعا به فکر کمک به مردم ایران است چرا تحریم ها را لغب نکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس