کد خبر 1054784
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
امدادرسانی به حدود ۱۰ هزار نفر در ۱۹ استان درگیر سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت امدادگران در ۱۹ استان متاثر از سیل گفت: در ۴۸ ساعت گذشته به ۹ هزار و ۷۵۷ نفر امدادرسانی شده است.

به گزارش مشرق، مرتضی سلیمی در مورد امدادرسانی هلال احمر در 19 استان‌ متاثر از سیل و آب‌گرفتگی از تاریخ سوم فروردین تا صبح امروز (پنجم فروردین) گفت: استان های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی وهرمزگان درگیر سیل‌وحوادث جوی بودند.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه 500 نفر در قالب 100 تیم عملیاتی به مناطق متاثر از سیل اعزام شدند، افزود: نیروهای امدادی در 61 شهر و روستا و 9محور کوهستانی امدادرسانی کردند.

سلیمی با تأکید بر امدادرسانی به 9 هزار 757 نفر ادامه داد: همچنین 79 نفر به مناطق امن منتقل و 537 نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین در این مدت 59 واحد مسکونی تخلیه آب و 14 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات، توزیع 676 بسته غذایی،  102 دستگاه چادر،2هزار 849 تخته پتو،یک هزار و 148 تخته موکت، 376 کیلوگرم نایلون از دیگر اقدامات هلال احمر در 48 ساعت گذشته بوده است.

وی در پایت گفت: امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان،کرمان،سیستان و بلوچستان،سمنان، فارس و خوزستان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس