کد خبر 1054651
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
کرونا نمایه

کارشناس مسائل راهبردی عنوان کرد: مناسب است بابت ابتلا به کرونا از آمریکا شکایت شود.

به گزارش مشرق، کارشناس مسائل راهبردی عنوان کرد: مناسب است بابت ابتلا به کرونا از آمریکا شکایت شود.


متن یادداشت این کارشناس مسائل راهبردی به این شرح است:

الف: تمام کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند از آمریکا شکایت کنند.

ثبت رسمی شکایات شخصی از سوی کرونایی‌ها به دستگاه قضا از بابت تحریم‌هایی که منجر به کاستی‌های درمانی شده است متاسب به نظر می‌رسد. در این صورت چند حالت وجود دارد.


یا فرد کرونایی فوت می‌کند که در این صورت شکایت شخصی و رسمی از سوی او قبلا ثبت شده و بستگانش می‌توانند شکایت را دنبال کنند.


یا بهبود می‌یابد که خودش می‌تواند شکایت را دنبال کند.


و یا اصلا قبل از اینکه ثبت شکایت کند فوت کرده است که باز هم بستگانشان می‌توانند شکایت کرده و پرونده را دنبال کنند.


لذا پیشنهاد می‌شود قوه قضائیه فرم و متن آماده و تنظیم و مکتوب شده را در اختیار بیمارستان‌ها قرار دهند تا وقتی دستور بستری شدن بیمار مبتلا به کرونا را صادر می‌کنند، فرم شکایت را نیز در اختیار آنها قرار داده و به امضایشان برسانند.


وجود این شکایت‌ها در دستگاه قضا و صدور احکام قضایی در آینده به دیپلماسی کشور بویژه دیپلماسی عمومی کمک می کند.


تهیه متونی خطاب به سازمانهای حقوق بشری و ارسال اینترنتی آن به سازمانهای حقوق بشری نیز مناسب است.

ب: ایرانیان خارج از کشور که بستگانشان در ایران دچار کرونا شده‌اند نیز می‌توانند به دستگاه قضایی کشورهایی که در آنجا اقامت دارند از آمریکا شکایت کنند.


بویژه ایرانیان مقیم آمریکا بخصوص آنهایی که تابعیت آمریکایی دارند هم مناسب است از دولت و شخص ترامپ و پومپئو و دولت آمریکا شکایت کنند. آنها می توانند حتی افرادی مثل سناتور سندرز و سازمان‌های صلح طلب را به شکایت قضایی علیه دولت ترغیب کنند.


آنها می‌توانند کمک‌هایی را برای ایران در نظر بگیرند و وقتی با موانع تحریمی برای ارسال آن مواجه شد، به استناد آن شکایت نمایند.

ج: دولت ایران شکایت از آمریکا به دلیل تحریم‌های بهداشتی، دارویی و امثالهم بویژه در شرایط کرونایی به دادگاه لاهه و ... را مورد بررسی قرار داده و شکایات از آمریکا را پیگیری نمایند.

دستگاه قضایی می تواند اعلام کند که به خاطر شرایط خاص این نوع شکایات را اینترنتی نیز قبول کرده و مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

میزان خسارات بابت هر کرونایی، چه منجر به فوت شده باشد و چه به بهبودی منجر گردد باید منطبق بر میزان جرایمی که آمریکایی ها برای اتباعشان از ایران طلب می‌کنند باشد یعنی صدها میلیون دلار بابت هر مورد، کما اینکه دادگاه‌های آمریکا در احکام خود چنین مبالغی را در دادگاه‌هایشان علیه ایران صادر کرده و می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    6 11
    این شد یه چیزی این کارشناس مسائل راهبردی اسم نداره
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    2 0
    ولمون کن هزینه های سرسام اور دادرسی نداریم اخر سر پرونده به شوراهای حل اختلاف و امر داوری ارجاع بشه و بخاطر معتبر نبود مدرک پرونده بعد از چند ماه آوارگی رد بشه
  • sh IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    3 11
    بسیار بجا و منطقی است . من در یکی از پست های فضای مجازی دیدم که وزیر خارجه اسرائیل عنوان کرده که "آمریکا پس از کشته شدن نیروهایش در عین الاسد به عنوان تلافی و ضربه به ایران این کار ( تولید و شیوع کرونا ) رو کرده و الانم کنترل ویروس از دستش خارج شده " اگه چنین چیزی واقعیت داشته باشه که بعید نیست دنیا و از جمله ایران باید بر علیه این جنایت تازه آمریکا در شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل ، دیوان لاهه وووووو شکایت و آمریکا باید ضمن پرداخت غرامت به تک تک کشورها و بالاخص ایران ،شخص ترامپ و بانیان اینکار محاکمه و مجازات شوند ./.
  • DE ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    اگر مورد کرونایی باشه با کمال میل به همه دادگاههای بین المللی شکایت رسمی می کنیم. زیرا تمام تحریم های ترامپ بخصوص در شرایط فعلی در باره هشتاد میلیون ایرانی کاملا ظالمانه وغیر قانونی و شرارت امیز هست. مثل کشتار 9 میلیون ایرانی بدست انگلیسی هاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس