جهانپور

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور گفت: ۸۳۷۶ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافتند.

به گزارش مشرق، دکتر کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۴۱۱ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۷ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۱۸۱۲ مورد رسید.

جهانپور تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۸۳۷۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در بسیج ملی مبارزه با کرونا غربالگری شده اند و میانگین سنی مبتلایان در کشور حدود ۵۹ سال و میانگین سنی درگذشتگان حدود ۶۴ سال بوده است.

نمودار زیر، روند موارد فوت از بین بیماران با تأیید قطعی آزمایشگاهی را از ۳۰ بهمن تا ۳ فروردین نشان می‌دهد.

ویروس کرونا ,

تصویر زیر نشانگر نمودار روند موارد بیماری با تأیید قطعی آزمایشگاهی را در مقایسه با بهبودیافتگان نشان می‌دهد.

ویروس کرونا ,

نقشه زیر، توزیع پراکندگی موارد قطعی آزمایشگاهی کووید-۱۹ را در استان‌های مختلف بر اساس جمعیت استان، نشان می‌دهد؛ اگرچه استان‌های تهران، اصفهان و مازندران به ترتیب سه استان پرگزارش بیماری در یک ماه گذشته بوده‌اند، ولی استان‌های سمنان، قم و یزد بیشترین تعداد بیماران را در صدهزار نفر جمعیت داشته‌اند.

ویروس کرونا ,

جدول زیر اطلاعات مربوط به غربالگری، ابتلا و مرگ‌ومیر کووید-۱۹ را نشان می‌دهد.

ویروس کرونا ,

گفتنی است منظور از موارد شدید بیماری، بیماران با پیامد فوت، بیماران تحت لوله‌گذاری نای و بیماران نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به‌عنوان موارد شدید بیماری لحاظ شده‌اند. اطلاعات این جدول بر اساس موراد بستری در بیمارستان بوده و تعداد بیماران خارج بیمارستانی و موارد بدون علامت در محاسبه این سهم‌ها در نظر گرفته نشده است.

نمودار زیر توزیع سنی موارد قطعی آزمایشگاهی کووید-۱۹ را نشان می‌دهد؛ بیش از ۲۰ درصد موارد قطعی، در سنین ۵۰ تا ۵۹ سال مشاهده می‌شود.

ویروس کرونا ,

همچنین نمودار زیر، درصد بهبودی بیماری کووید-۱۹ در کشورهایی با بیشترین گزارش موارد تأییدشده بیماری را نشان می‌دهد که بر این اساس، ایران با ۳۷ درصد، پس از چین توانسته دومین رتبه موفقیت در بهبودی بیماران را در بین کشورهای با بیشترین گزارش ابتلا کسب کند.

ویروس کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    11 4
    مردم معنی تعداد در بیمار در هر صد هزار جمعیت را نمی فهمند. و حالا با این نقشه خیال می کنند در تهران و اصفهان کرونا کم شده! همان آمار کل هر استان را اعلام کنید کافیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس