photo_2020-03-18_20-01-55.jpg

روند تحولات میدانی نشان می دهد، پیشروی رزمندگان یمنی فقط به سد و شهر مارب خلاصه نمی شود و هدف اصلی رسیدن به میدان نفتی و پالایشگاه مهم و راهبردی «صافر» است.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی غرب استان مارب حاکیست، عملیات رزمندگان یمنی علیه نیروهای مزدور سعودی در جریان است و درگیری های سنگین در محور شرقی بخش «صرواح» ادامه دارد.

همزمان با درگیری ها، برخی رسانه های وابسته به رژیم سعودی از اشغال مناطق وسیعی از بخش «صرواح» در غرب استان مارب خبر دادند اما یک منبع میدانی این اخبار را تکذیب و اعلام کرد این خبرسازی ها فقط یک جنگ روانی است.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات گسترده جنگنده های ائتلاف سعودی در روزهای گذشته باعث شد نیروهای یمنی فقط از غرب پایگاه نظامی «کوفل» عقب نشینی کنند و در کوه «اتیاس» که مشرف بر این پایگاه است موضع بگیرند.

پایگاه نظامی «کوفل» یکی از مهم ترین مقرهای مزدوران سعودی در استان مارب به شمار می آید و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است؛ عقب نشینی نیروهای یمنی در این محور با هدف کاهش خسارت ها صورت گرفته است.

به گفته منابع میدانی، در یک هفته گذشته، جنگنده های سعودی حداقل ۲۲ مرتبه مواضع رزمندگان یمنی و مناطق مسکونی را در بخش «صرواح» هدف قرار دادند و خسارت هایی را بر جای گذاشتند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، درگیری ها میان رزمندگان یمنی و مزدوران سعودی در محور غربی کوه و پایگاه نظامی «کوفل» و محور کوه «اغبیر» در جریان است؛ فاصله رزمندگان با شهر مارب حدود ۱۵ کیلومتر است.

اعلام الحربی

از سویی دیگر، درگیری ها در محور کوه «مخدره» در شمال بخش «صرواح» ادامه دارد و تغییر خاص میدانی صورت نگرفته است؛ اگر نیروهای یمنی در این محور به سمت شمال پیشروی کنند و خود را به سه راه «هیلان» یا منطقه «الکسارات» برسانند، ارتباط نیروهای مزدور سعودی از پایگاه نظامی «ماس» در شمال غرب استان مارب با شهر مارب (مرکز استان) قطع می شود.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، پیشروی رزمندگان یمنی فقط به سد و شهر مارب خلاصه نمی شود و هدف اصلی رسیدن به میدان نفتی و پالایشگاه مهم و راهبردی «صافر» است که همین مسئله سعودی ها را به وحشت انداخته است.

پالایشگاه و میدان نفتی «صافر» که در ۶۵ کیلومتری شرق شهر مارب واقع شده است جزء سه میدان نفتی بزرگ یمن محسوب می شود؛ گاز و نفت از این میدان و پالایشگاه به بندر «بلحاف» در جنوب استان شبوه انتقال داده می شود.

به گفته منابع میدانی، پیشتر نیز گاز و نفت این پالایشگاه از طریق خطوط ایجاد شده به بندر «راس عیسی» در شمال غرب استان الحدیده منتقل می شد اما با شروع جنگ این روند متوقف شده و انتقال دیگر صورت نمی گیرد.

به گزارش مشرق، ۳ میدان بزرگ و مهم نفتی به نام های «الصافر، الرجاء و النصر» در مرکز و شرق استان مارب (بخش مارب) واقع شده اند و همین مسئله اهمیت و موقعیت این استان را با سایر نقاط یمن متمایز کرده است.

بخش مارب مناطق مرکزی و شرقی استان مارب را شامل می شود و منطقه نفت خیز و گازی به شمار می آید؛ این بخش معادل ۴۰ درصد از مساحت کل استان مارب است و قبایل «عبیده» بیشتر در آن حضور دارند.

اعلام الحربی

در حال حاضر، مناطق وسیعی از بخش های «مجزر و  صرواح» در شمال غرب و غرب استان مارب و بخش های «بدبده، حریب القرامش» که مساحتی در حدود ۳ هزار کیلومتر مربع دارند و ۱۷ درصد از خاک این استان را در بر می گیرند در کنترل رزمندگان یمنی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خدایی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    61 3
    خداوند همیشه پیروزشان بکند ان شالله
  • آشنا FR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    22 1
    سلام علیکم. ممنون که نقشه های دقیق از وضعیت میدانی منتشر می‌کنید. خیلی جاها رو دیدم نقشه های شما رو کپی میکنن. حتی سایت های عربی. خداقوت
  • عباس IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    26 1
    خدا کم کند شر آل سعود ظالم از سر مردم مظلوم یمن کوتا بشه خداونداقسمت میدهم به صاحب الزمان ریشه آل سعود نابود کن چون عامل یهود وامریکا هستند وبلای جان مسلمانانند
  • پشتبانی دعایی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    14 1
    دعای مرزداران بخوانیم
  • مهدی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    11 0
    چرا ب این رزمندگان ی کمکی ایران نمیکنه کافیه ی چیزی بهشون بدیم بتونن این هواپیماهای اینارو بزنم روی زمین کارشون نمومه
  • DE ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    15 0
    دمتون گرم از همون بالا شخم بزنید بیاید پایین
  • صدای حق DE ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    11 0
    داعشیای کثیف توی اون یه تیکه چه غلطی میکنن
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    4 0
    الحج أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ [ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻧﻪ ] ﻣﻮﺭﺩ ﺟﻨﮓ ﻭ ﻫﺠﻮم ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ ، ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺘﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺫﻥ ﺟﻨﮓ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ، ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﺍﺩﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻮﺍﻧﺎﺳﺖ .(٣٩)
  • علی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    6 0
    عادی شدن اسامی مانند مارب جوف صافر در یمن و اسامی دیگر در عراق و سوریه و قلب فلسطین نشان از جهانی شدن مقاومت ما دارد..... ان شالله بزودی در ۵ کیلومتری کاخ سفید پیش روی می کنیم......
  • حمید IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 0
    تنها نقطه ایتلاف غربی عربی صهیونیستی نیروی هوایی آنهاست. لذا انصارالله باید جنگ فرسایشی در مناطق کوهستانی را برای گرفتن تلفات حد اکثری را رها نکند ورو آوردن به منا طقی که هواپیماها وتانک ها قدرت مانور دارند اشتباه بزرگی است. گرچه ما در موقعیت آن ها نیستم ونمی توانیم نظر قطعی داشته باشیم.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    2 0
    یمن پیروز میدان است{انصارلله}
  • کبری IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 0
    حق امدنیست و باطل رفتنیست با موشکهامون پدرشون در میاریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس