کد خبر 1054252
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
‌

ممکن است با ادامه شیوع کرونا و از دست رفتن درآمد مردم، مراجعات به این مراکز افزایش یابد و به ویژه کاهش کمک‌ها و همچنین تعداد داوطلبین کمک‌رسانی، بانک‌های غذا را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.

به گزارش مشرق، محمد رستم پور فعال رسانه ای در  کانال تلگرامی خود نوشت: ⁣
گزارش نیویورک‌تایمز از تمام شدن ذخایر غذایی گرسنگان انگلیس

در حالی که مردم انگلیس، وحشت‌زده از شیوع ویروس کرونا به فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها حمله کردند و قفسه‌های مواد غذایی و انبارهای پر از کالا خالی شده است، مراکز جمع‌آوری پول و غذا برای گرسنگان که به شدت به هدایا و کمک‌های مردمی وابسته است؛ در آستانه تعطیلی هستند.  

خانواده‌های آسیب‌پذیری که برای زنده ماندن به بسته‌های غذایی این مراکز وابسته هستند، هفته گذشته کمک‌های اندکی را دریافت کردند؛ چرا که این مراکز به شدت از نظر بسته‌های غذایی و مواد بهداشتی مانند پاستا، سبزی‌های کنسرو شده، پاکت‌های شیر با ماندگاری بالا، غذای کودک، پوشک و دستمال توالت با کمبود روبرو شده‌اند.

ماه‌های پیش رو برای این خانواده‌ها که از نظر هزینه‌های اساسی در مضیقه هستند، ماه‌های به شدت سختی خواهد بود؛ به ویژه با توجه به اینکه مشخص نیست کرونا تا چه زمانی در اروپا باقی خواهد ماند.

«انگی فاولر» یکی از زنان سرپرست خانوار که به این مراکز مراجعه می‌کند، می‌گوید: «خیلی وحشتناک است. هر جا را نگاه می‌کنی، افرادی می‌بینی با چرخ دستی‌های پر از مواد غذایی و بسته‌های بزرگی از پوشک و دستمال توالت. در حالی که من نگران این هستم این هفته چیزی برای غذای بچه‌های من پیدا می‌شود یا نه». خانواده او به بانک غذایی «چاک فارم» در شمال لندن مراجعه می‌کنند. او می‌گوید: «من نمی‌دانم اگر اینجا تعطیل شود، چه کار کنم؟ جایی دیگر را نمی‌شناسم».  

حتی پیش از شیوع کرونا در انگلیس، مراکز کمک به فقرا به دنبال آن بودند که ظرفیت خود را به دلیل افزایش مراجعات خود بالا ببرند. سال گذشته، «تراسل تراست» بزرگترین شبکه ذخایر غذایی انگلیس به مردمی که از نظر فقر در بحران بودند، یک میلیون و ششصد هزار بسته اضطراری غذا و لباس داد. رقمی که برای این مرکز نسبت به سال گذشته، 18.8 درصد افزایش داشت.

«ایما ریوی»، مدیر اجرایی این شبکه می‌گوید: «ممکن است با ادامه شیوع کرونا و از دست رفتن درآمد مردم، مراجعات به این مراکز افزایش یابد و به ویژه کاهش کمک‌ها و همچنین تعداد داوطلبین کمک‌رسانی، بانک‌های غذا را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد. این در حالی است که این بانک‌های غذایی از قبل هم با مشکل تأمین ذخایر و پاسخگویی به مراجعین روبرو هستند».  

بانک غذایی ایسلینگتون در شمال لندن دوشنبه هفته پیش اعلام کرد به دلیل کاهش شدید کمک‌ها و تعداد داوطلبین، تا اطلاع ثانوی بسته خواهد شد. سایر بانک‌های غذایی نیز خدمات را کاهش داده‌اند. «جیمز کوئیل»، مدیر بانک غذایی «نورث پدینگتون» در غرب لندن که هر هفته غذای 100 خانوار را تأمین می‌کند، می‌گوید: «کمک‌های مالی به مرکز ما 25 درصد کاهش یافته است. در تلاشیم زنجیره تأمین غذا را حفظ کنیم، اما باید به فکر سلامتی مردم هم باشیم». کوئیل می‌گوید وقتی هجوم مردم به فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها را دیده، شگفت‌زده شده؛ چرا که همزمان در مرکز آنها، هیچ درخواست‌کننده‌ای عجله و شتاب نداشته و درخواست اضافی هم نکرده است.

مدارس انگلیس از روز جمعه تعطیل شده‌اند و بسیاری از والدین انگلیسی نگران تأمین ناهار برای فرزندان خود که پیش از این در مدرسه غذا می‌خوردند، هستند. بر اساس آمار بنیاد «جوزف رونتری» در انگلیس حدود 14 میلیون نفر، نزدیک به یک پنجم جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 1
    فریب اروپا را خوردیم آنها کشورهای با مرز باز و اقتصاد ناقص بودند مجبور بودند قرنطینه نکنند ما باید از روش چین استفاده می کردیم.....
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    1 0
    نه اینکه ما خودمون در رفاه مطلقیم! شما کلاه خوتونو بچسبید باد نبره. انگلیسیا بلدن چطوری به مردم شون غذا بدن. حالا نوبت شما شده از آب گل آلود ماهی بگیرین؟!
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      0 0
      کسی نگفته ما در رفاه مطلقیم، صحبت سر اینه که اگه هم ما مشکل اقتصادی داریم هم اونا، پس چرا 41 ساله یک مشت حرومزاده میگن مشکلات اقتصادی ایران به خاطر جمهوری اسلامیه؟ غیر از اینه که مزدور دشمن هستن؟
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    لطفا به نبود ماسک در داروخانه ها هم اشاره کنید
  • DE ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    سیاستمدارهای فراماسونری همراه با ملکه فراماسون انگلیسی میخوان با عدم فعالیت برای مقابله با کرونا همه قشرهای ضعیف جامعه شون از سالمندان گرفته تا قشرهای فقیر شون رو با "مرگ خاموش "یعنی کرونا به اون دنیا بفرستن. یعنی در انگلیس کرونا ابزار قتل طبقات بالادست علیه طبقات فرو دست بدبخت شده! این نجات بخش محرومان و مستضعفان جهان باظهور ولی عصر(عج) همه مردم دنیا را از ظلم جباران و بی عدالتی و تبعیض این فراماسونهای کثیف شیطانی رها خواهند فرمود و سلامت ، رحمت ، ارامش و عدالت جهان گستر خواهد شد..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس