کد خبر 1054153
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
ترافیک

محدودکردن ترددهای بین شهری یکی از گزینه هایی بود که می‌توانست در یک بازه زمانی کوتاه مدت اجرا شود تا مانع از بهم خوردن برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای مهار بیماری شود اما دولت با این طرح موافقت نکرد.

به گزارش مشرق، با شیوع ویروس کرونا در کشور یکی از جدی ترین توصیه های وزارت بهداشت پرهیز از ترددهای غیر ضروری و عدم انجام مسافرت های بین شهری بود.

انتشار گسترده این ویروس در کشور و عدم رعایت اصل خانه نشینی توسط عده ای از هم وطنان موجب شد مشکلات جدی برای برخی از استان ها به ویژه استان های شمالی که مقصد بسیاری از مسافرت های نوروزی بودند به وجود بیاید.

محدودکردن ترددهای بین شهری یکی از گزینه هایی بود که می‌توانست در یک بازه زمانی کوتاه مدت اجرا شود تا مانع از بهم خوردن ترکیب جمعیتی استان‌ها و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای مهار بیماری در استان های مختلف شود اما دولت با این طرح موافقت نکرد و استان هایی هم که بر اساس تشخیص مسؤولین استانی و استانداران محدودیت هایی را برای تردد و تعطیلی مشاغل ایجاد کرده بودند ملغی کرد.

عکس| وضعیت ترافیک در خروجی استان البرز

با توجه به اینکه اصل محدودیت ترددهای بین شهری و ین استانی در کشور اعمال نشده است، اجرای طرح تب سنجی در خروجی شهرها به شیوه ای که در حال حاضر اجا می شود ترافیک بسیار سنگینی ایجاد می‌کند و موجب ترافیک های چند ساعته برای تردد بین شهری می شود.

فیلم | وضعیت ترافیک در خروجی استان البرز

در خروجی استان البرز که گذرگاه ۱۴ استان کشور است ایستگاه هایی برای تب سنجی و کنترل علائم اولیه مسافران به دستور ستاد مقابله با کرونای استان ایجاد شده است اما تردد زیاد خودروها در محورهای این استان و شیوه اجرای طرح تب سنجی موجب ایجاد ترافیک های چند ساعته در مبادی ورودی و خروجی استان شده است.

فیلم | اجرای طرح تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی استان البرز

فیلم | اظهارات رانندگان در رابطه با ترافیک خروجی استان البرز

فیلم | اظهارات رانندگان در رابطه با ترافیک خروجی استان البرز

عدم هماهنگی بخش‌های مختلف دولت در موضوع مدیریت کرونا موضوعی است که خود را در تصمیمات و اظهارات مختلف دولت مردان خود را نشان می‌دهد و محدودیت ترددهای بین شهری هم از جمله موارد ناهماهنگی دولت است که اظهار نظرهای متعددی در رابطه با آن صورت گرفته است.

فیلم | وضعیت ترافیک در خروجی استان البرز

اما آنچه مسلم است در روزهای باقی مانده از تعطیلات اگر مردم به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه نکنند و مسافرت های نوروزی به همین شکل انجام بپذیرد ابعاد انتشار ویروس کرونا در کشور بیشتر خواهد شد و کنترل زنجیره انتقال سخت تر می‌شود.

همچنین با توجه کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و ایجاد ترافیک‌های کیلومتری چند ساعته لازم است مردم همکاری لازم را برای کنترل این مهمان ناخوانده داشته باشند و از مسافرت های غیرضروری خودداری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    11 0
    این ملت طاقت ندارن چند روز تو خونه بشینن. انقدر وول وول می کنه
  • عمار SE ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    8 0
    حالا که عده ای با سفر کردن امنیت بهداشت و سلامت جامعه را به خطر انداخته اند و عامدانه در پی انتشار ویروس کرونا می باشند، با راه انداختن کمیپن #تروریست_سلامت به جنگ روانی و رسانه ای آنها برویم.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    9 0
    خدا به خیر کنه این مردم چرا گوش نمیگیرن به هیچی بقیه مردم رو همینا بیمار میکنن
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    7 0
    هرکسی مسافرت میره مطمئننا میخواد قاتل نزدیکان خودش باشه بعدا یک عمر عذاب وجدان خواهد کشید من یک سفر یک ساعته رفتم دچار علائم کرونا شدم با اینکه ماسک زده بودم ویروس خیلی انتشار پیدا کرده
  • DE ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    0 0
    سلام مسولین امربهداشت ودرمان زحمت می کشندامادربعضی ورودی شهرهای کوچک شهرستان اذیت کردن مسافرین اپیدمی شده ودستوالعمل جامعی وجودنداردوهرکسی سازخودش میزندبعضی هم خاکریززده انداین طریقه کنترل صحیح نیست وقتی مسافرویامسافرین خودرویی داخل مرکزاستان دیاروموطن خودمی شوندیک باردرخروجی مبداتب سنجی شوندولازم نشودکه هرکسی جاده شهرستانهاراببنددنفرباشناسنامه وکارت ملی واروموطن اصلی خودش شود
  • سعید IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    3 0
    کلا باید می بستند راه ها را کل پمپ بنزین های بین شهری رو هم باید تعطیل می کردند دولت نخواست یا نتونست یا نمی تواند برای همین تا سال دیگه این موقع ما هنوز درگیر کرونا هستیم بعد بهانه دست کشورهای دیگه برای بستن مرزها و پروازها فشار به اقتصاد این ماحصل تدبیر و امید
  • یکی IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    حقشونه اینقدر تو نوبت نگهشون دارید تا بفهمن وضعیت بحرانی یعنی چی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس