کد خبر 1054143
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
وزارت خارجه روسیه

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا در شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا انتقاد کردو خواستار لغو این تحریم ها شد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه شنبه (دوم فروردین) در بیانیه‌ای از تداوم تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و خواستار لغو این تحریم‌ها شد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد که روسیه از آمریکا خواسته به دلیل انتشار و شیوع ویروس کرونا در ایران و درگیری این کشور با این ویروس کشنده، به تحریم‌های اقتصادی خود علیه تهران پایان دهد.

بیشتر بخوانید:

تأکید ترامپ بر عدم رفع تحریم‌های ضدایرانی در بحبوحه کرونا

واکنش نماینده کنگره آمریکا به تحریم‌های ایران در بحبوحه کرونا

عمران خان: وجود تحریم‌ها علیه ایران عین بی‌انصافی است

«یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو بر مخالفت جدی روسیه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به خصوص در شرایط مقابله ایران با کرونا تاکید کرد.

طی یک ماه اخیر به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشورهای جهان و ایران، شمار زیادی از سران کشورها مانند ترکیه، روسیه و پاکستان و چین خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند. تحریم های آمریکا باعث شده است ارسال تجهیزات و مواد لازم برای مقابله با ویروس کرونا با مشکل مواجه شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز دیروز طی سخنرانی خود، درباره شیوع بیشتر کرونا در ایران  به دلیل تحریم ها هشدار داد و گفت که این تحریم‌ها جنایت علیه بشریت است.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز گفته است که با لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران مخالفت است. آمریکا به رغم مطالبات جهانی برای لغو تحریم‌ها، طی چند روز گذشته چند شخصیت و شرکت ایرانی را تحریم کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    0 2
    امریکا به زودی نابود میشه انشاءالله
  • زری IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    7 0
    روسیه روباه مکار....
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      1 0
      فرق دوست و دشمن الان مشخص میشه ،شما دیر واسه کرم ریزی از کمپ تان آمدید
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      1 0
      هنوز حرکت دست پوتین یادمه که میگفت ما دست دوستی بدیم از پشت خنجر نمیزنیم،واقعا راجع به سوریه آمدنشان لطف خدا بود،درسته آمریکا آمد ولی شر اسرائیل برای همگان واضح تر و کمتر شد
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      0 0
      آمریکا جنایت کار درجه یکه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس