کد خبر 1054142
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
رزمایش

هم‌زمان با افزایش تحرکات نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی، ارتش چین از برگزاری یک رزمایش ویژه ضد زیردریایی در این منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، همزمان با افزایش حضور کشتی‌های جنگی آمریکا در منطقه، چین از برگزاری یک رزمایش ضد زیر دریایی در «دریای چین جنوبی» خبر داد.

به نوشته وبگاه «چاینا مورنینگ پست» هواپیماهای نظامی چین روز جمعه یک رزمایش ضد زیر دریایی بر فراز دریای چین جنوبی برگزار کردند.

نیروی دریایی چین از شرکت چند جنگنده و دو فروند هواپیما تجسسی ویژه  در این رزمایش خبر داد. نیروی دریایی چین اعلام کرد که در این رزمایش هواپیماهای تجسسی چند هدف ناشناس را در منطقه عملیاتی شناسایی کردند.

این در حالی است که آمریکا هفته گذشته یک رزمایش چهار روزه در دریای چین جنوبی برگزار کرد و در آن ناو گروه «تئودرروزولت» ارتش این کشور شرکت کرد.

برخی تحلیلگران امور منطقه برگزاری رزمایش های ضد زیردریایی چین را با توجه به شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه ضروری می‌دانند.

یگان‌های دریایی و هوایی ارتش چین چندی قبل یک فروند ناوچه موشک انداز آمریکایی را از قلمروی آبی خود در دریای چین جنوبی بیرون کردند. یک فروند ناوچه موشک انداز «مک کمپل» آمریکا در روزهای گذشته وارد قلمروی دریایی چین شد و متعاقب آن یگانهای دریای و هوایی چین با شناسایی این کشتی و هشدار به آن، این ناو آمریکایی را مجبور به دور شدن از منطقه کردند. 

مقام‌های پکن پیش از این بارها به آمریکایی‌ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده‌ و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    46 7
    چین بزن نصفشون ‌کن درمورد آمریکایی یابایدبکشیشون یامیکشنت
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      3 24
      میکشنت چون نمیتونی بکشیشون
    • قریشی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      15 0
      در جواب اون بزدل بی پدر (21:56): ما که زدیم پانزده نقطه پایگاهشون رو فرستادیم هوا هنوز جرات نکردن تعداد سه رقمی لت و پار شده هاشون رو اعلام کنند ضمنا جرات نداشتند رو به ایران تفنگ بادی هم در کنند ... ضمنا یادت رفته ایران هواپیمای بدون سرنشین اونها رو زد ترامپ قمارباز اومد پشت تریبون از ایران قدردانی کرد که هواپیمای سرنشین دار بغلی رو نزدیم!
  • امیر پاشا IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    25 1
    نترسید بزنید یانکی ها .......ندارن جواب بدن ما یه گلوبال هاک ازشون زدیم به پایگاه نظامیشون حمله کردیم هیچ .........نتونستن بخورن
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
      0 0
      آب رو بریز اونجایی میسوزه عرزشی جوننننننن خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • پیروزه IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    سلام یک ضرب المثل آمریکای میگه سرخ پوستی خوبه که مرده باشه آمریکاییها فقط روز نفهمند هر کسی در مقابل این قوم ضعف نشان بده که تنها ثروتشان می برند بلکه خونشانم می مکند پس وقتی قوی باشی هیچ کسی حریف نمیشه..
  • FR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    دوران افول آمریکا آغاز شده. امسال یک تریلییون دلار برای بودجه کم آورده اند و احتمال زیاد بیش از یک تریلیون پول جدید به بهانه کرونا چاپ خواهند کرد تا بودجه تعدیل شود. ببر کاغذی آمریکایی ها کم کم داره نمایان میشه. چین کافی هستند چند سال دیگه صبر کنه آمریکا با خود زنی خودش را از درون نابود می کند.
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    لطفا کمتر حرف مفت بزن
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    قریشی جان زیاد عصبانیت خوب نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس