نیوزویک: ماهواره‌های جاسوسی آمریکا هم از عملیات ترور قاسم سلیمانی مطلع نبودند

یک نشریه آمریکایی در مطلبی به فوق سری بودن عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی «نیوزویک» در مطلبی به ابعاد بیشتری از ترور سردار «قاسم سلیمانی» اشاره کرد ونوشت حتی ماهواره‌های جاسوسی آمریکا نیز از این عملیات مطلع نشده بودند.

این نشریه در بخشی از این گزارش نوشت که عملیات ترور قاسم سلیمانی به قدری سری بود که تنها تعداد انگشت شماری از آن مطلع بودند و حتی ماهواره‌های جاسوسی ارتش آمریکا نیز اطلاعی از این عملیات نداشتند.

بیشتر بخوانید:

یدیعوت آحرونوت: ترور سلیمانی مقاومت و پیشروی ایران را متوقف نکرد

یکی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا که مایل به افشای هویتش نبود، به نیوزویک گفت که دستگاه جی پی اس بر پهپاد «ام کیو-۹» که این عملیات را انجام داد نصب نشده بود و سامانه‌های راداری که وظیفه شان تشخیص هواپیماهای دوست از دشمن است، هیچ علائم پروازی دریافت نکردند.

یک نظامی آمریکایی در این زمینه گفت: «باید آرایش نظامی خود را می‌گرفتیم. ۱۰ دقیقه بعد شبکه خبری "الجزیره" را نگاه کردیم و... بعد متوجه شدیم مسئله آنچه که می‌پنداشتیم، نبود».

حمله تروریستی و غیرقانونی ۱۳ دی ماه آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی و همراهانشان شد، با مخالفت‌های جدی مقام‌های عراقی روبرو شد و پارلمان عراق با تصویب طرح خروج نظامیان خارجی از این کشور به این ترور پاسخ داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    37 0
    دروغ بزرگی است تا ماهوارها را از انتقام برحذر کنند از طرفی با توجه به سفر دیپلماتیک سردار به بغداد نمی تواند چنان نقشه محرمانه ای داشته باشد. هوشیار باید بود چون زمان انتقال اطلاعات از عراق به واشنگتن درحوالی ساعت انجام ترور است(در این ساعت ماهواره انتقال اطلاعات می توواند بر فراز عراق ازاطلاعا ت را بصورت رفت و برگشت و زنده مخابره کند) که با کور کردن سامانه ها در این ساعت با جنگ الکترونیک به مدت حداقل یکماه می توان روند خروج تروریست های آمریکایی از منطقه را مشاهده نمود
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    34 0
    انتقام خون حاج قاسم اخراج اشغالگران از منطقست چرا باید این امر واجب که سردار به خاطرش جان خویش را فدا کرد به تعویق بیفتد هر ثانیه که در این امر تعلل شود یک فرصت به دشمن برای عملی کردن استراتژی بعدیش است.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    31 0
    آمریکاییهای پلید صهیونی! به قدری سری باید نابود شین که نفهمین چی بود و کی بود.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    19 2
    من میتونم قسم بخورم آمریکا روحش از این ترور خبر نداشت کار اسرائیل کثافت بود بعد که اتفاق افتاد مجبور شدآمریکا خرابکاری رفیق نامردش اسرائیل بر گردن بگیره
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
      6 0
      همشون با هم بودن حتی عربستان
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    21 0
    خدا لعنت کند صهیون وترامپ احمق ،انتقام ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس