کد خبر 1054099
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
استرلیزه کردن ماسک‌ها برای استفاده مجدد در بیمارستان‌های آمریکا

در پی کمبود شدید تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویرس کووید-19 در آمریکا، بیمارستانی در ایالت «نبراسکا» اقدام به استرلیزه و ضدعفونی کردن ماسک‌های استفاده شده برای استفاده مجدد کرده است.

به گزارش مشرق، در پی افزایش کمبود تجهیزات پزشکی در ایالات متحده آمریکا در مواجهه با ویروس ناشناخته «کووید-19»، پزشکان ایالت «نبراسکا»، اقدام به استرلیزه کردن ماسک‌های قبلاً استفاده شده برای استفاده مجدد کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در این خصوص گزارش کرد، ماسک‌های جراحی برای یک بار استفاده تعبیه شده‌ است اما پزشکان نبراسکا در پی کمبود شدید تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا، در حال اجرای یک تجربه جدید هستند.

بیشتر بخوانید:

این گزارش ادامه می‌دهد، مدیران دانشگاه مرکز پزشکی نبراسکا در مواجهه با کمبود شدید ماسک‌های پزشکی برای کارکنان کادر درمان و بهداشت خود، تصمیم گرفتند که دیگر چاره‌ای جز استفاده مجدد از ماسک‌ها ندارند.

اواخر هفته گذشته، مرکز پزشکی نبراسکا، ضدعفونی کردن ماسک‌های خود با نور ماوراء بنفش را آغاز کرد تا مجدداً ماسک‌های قبلاً استفاده شده را مورد استفاده قرار دهد.

طبق این گزارش، مدیران مرکز پزشکی نبراسکا تصمیم گرفتند تا ماسک‌هایی که قبلاً استفاده شده را پس از استرلیزه کردن به مدت یک هفته یا بیشتر مورد استفاده قرار دهند.

این خبر در حالی منتشر شده است که پیش از این رئیس پیشین سازمان خدمات بهداشت عمومی آمریکا در خصوص وضعیت نامساعد بیمارستانهای آمریکا در مواجهه با شیوع کرونا اعلام کرده بود: «پزشکان و پرستاران مجبورند به صورت اشتراکی از ماسک استفاده کنند».

وی همچنین تصریح کرد: «امکان گرفتن تست کرونا از بسیاری از افرادی که احتمالاً بیمار هستند، وجود ندارد و این افراد به خانه و محل زندگی خود بازمی‌گردند».

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، این اولین بار است که یک مرکز پزشکی اقدام به ضدعفونی کردن و استفاده مجدد از ماسک‌ها کرده است.

زمانیکه مدیران مرکز مذکور اقدام به چنین تصمیمی گرفتند، اطلاع داشتند که این رویه، نقض قوانین و اصول مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا است زیرا طبق قوانین، ماسک‌ها در صورت آلوده‌ شدن، دیگر قابل استفاده نیستند.

با اینحال، اواخر پنجشنبه شب هفته گذشته، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا با صدور دستورالعملی جدید اعلام کرد، «بعنوان آخرین راه‌حل، ممکن است ضروری باشد» که بیمارستان‌ها ماسک‌هایی را مورد استفاده قرار دهد که مورد تأیید مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت نباشد.

«شان گیبس» استاد بهداشت محیط زیست در دانشگاه «ایندیانا» می‌گوید که دستورالعمل جدید احتمالاً‌ به مفهوم آن است که در حال حاضر بیمارستان‌ها مجوز دارند تا در بحبوحه شیوع کرونا، ماسک‌ها را برای استفاده مجدد، ضدعفونی کنند.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، محاسبات مرکز پزشکی نبراسکا نشان داده است که اگر همچنان یک بار از ماسک‌ها استفاده کنند، ظرف چند هفته، تمامی ماسک‌هایشان به اتمام خواهد رسید.

در حالی بیمارستان‌های آمریکا در مواجهه با ویروس کرونا دچار مشکل شده‌اند که این ویروس ناشناخته به سرعت در تمامی ایالات این کشور در حال شیوع است و بنا بر گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی، تا بعدازظهر روز گذشته (جمعه)، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا بیش از ۱۶ هزار نفر اعلام شد و تاکنون ۲۰۰ نفر نیز در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

روز گذشته نیز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از کارکنان دفتر «مایک پنس» معاون ترامپ به کرونا مبتلا شده است و خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص نوشت که مثبت شدن آزمایش کارمند دفتر معاون ترامپ نشان می‌دهد که میزان شیوع کووید-19 در آمریکا تا چه اندازه بوده و این ویروس به یک قدمی سران این کشور رسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    1 0
    اشعه گاما و ایکس و ماورا بنفش و ازن و الکل اگر بزنید مجدد قابل استفاده میشوند.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    1 4
    پمپئوی بدبخت بجای پیشنهاد توخالی کمک به ایران، ملت مفلوک خودت رو دریاب!
  • محمود IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    اگر رازی زنده بود الان جایزه نوبل شیمی میگرفت و جهان از بابت کشف الکل ازش تشکر میکردند
  • امیر IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    مواظب این فرانسوی ها باشید دوباره جنایتهایی مثل اشاعه ایدز راه نیاندازند از طرفی مگه کشورخودشون بیمار کرونا نداره که پاشدن اومدن ایران ؟؟ اینا فقط برای بررسی وتست کرونا بر روی ژن ایرانی تحقیق میکنن وگرنه این چن نفر چکاری از دستشون بر میاد کل اگر طبیب بودی سر خویش دوا مینمودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس