کد خبر 1053963
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
کشورهای عربی کرونا

گسترش روز افزون ویروس کرونا در میان کشورهای عربی نظیر دیگر نقاط دنیا موجب اعمال محدودیت‌های شدیدتری برای زندگی عادی شهروندان این کشورها شده است.

به گزارش مشرق، گسترش ویروس کرونا در کشورهای عربی و آفریقایی نیز سایر دیگر کشورها ادامه دارد. در این کشورها تدابیر گوناگونی برای مقابله با این بیماری دنیا گیر اتخاذ شده است از قرنطینه برخی شهرها گرفته تا وضع منع آمد و شد و تعطیلی همه نهادهای دولتی و خصوصی، مراکز تجاری، مدارس و دانشگاه‌ها که موجب مختل شدن زندگی عادی مردم شده است.

عربستان

خبرگزاری عربستان (واس) امروز جمعه به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که از فردا شنبه همه پروازهای داخلی،و حرکت اتوبوس، تاکسی و قطار در سراسر عربستان به مدت 14روز متوقف می‌شود.

عربستان این اقدام را در راستای تکمیل اقدامات پیشگیرانه مورد توصیه وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع بیش‌تر ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد.

عربستان تاکنون 274 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت و ادعا کرده که  از این میان هیچ فوتی نداشته است.

عربستان همچنین اعلام کرد که حضور و برپایی نماز در صحن‌های «حرمین شریفین» به خصوص در روز جمعه نیز متوقف شده است.

عربستان از روز سه شنبه برپایی نماز در مساجد را نیز هم متوقف کرده بود، اما گفته بود در حرمین شریفین ادامه دارد.

شاه سعودی شامگاه پنجشنبه هشدار داده بود که  کشورش در مقابله با ویروس کرونا مرحله ای دشوارتر را پیش رو دارد.

همه مراکز تجاری، سینماها و رستوران‌ها هم در عربستان تعطیل شده مناسک عمره هم متوقف و منطقه القطیف که عمدتا شیعه نشین است، هم به دلیل شیوع بیش‌تر ویروس در آنجا قرنطینه شده است.

عربستان روز چهارشنبه فعالیت بخش اعظم نهادهای خصوصی در این کشور را هم برای مدت 15 روز متوقف کرد و به شرکت‌ها توصیه کرد سیاست دورکاری را به کار گیرند.

کویت

در کویت هم گسترش ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها را تا چهار ماه دیگر هم تعطیل کرد.

هیئت دولت کویت با اعلام ثبت 148 مورد ابتلا به ویروس کرونا تا به امروز اعلام کرد که مدارس و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی این کشور تا سوم آگوست تعطیل است و از روز چهارم از سر گرفته می‌شود.

اردن

«امجد العضایله» وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی اردن امروز جمعه اعلام کرد که از فردا شنبه قانون منع آمد و شد در همه مناطق اردن به اجرا درخواهد آمد.

او تاکید کرد کسانی که از این قانون سرپیچی کنند مجازات تا یک سال حبس در انتظار آنهاست.

بر اساس تصمیم مذکور همه مغازه‌ها و مراکز تجاری هم در همه جای اردن بسته می‌شود و در صبح روز سه شنبه 24 مارس زمان‌های مشخصی اعلام می‌شود که در آن به شهروندان اجازه خروج از منزل برای رفع نیازهایشان داده می‌شود.

از این میان افرادی که از سوی دولت اردن مجوز خروج برای رفتن به سر کار خود گرفته‌اند از قانون فوق الذکر مستثنی می‌شوند و کسانی هم که به دلایل اورژانسی نیاز به مراجعه به پزشک دارند باید به حوزه حمایت شهروندنی سرویس امنیت عمومی اطلاع بدهند تا تدابیر لازم برای آننها اتخاذ شود.

وزارت بهداشت اردن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را تا روز پنجشنبه 69 نفر اعلام کرده است.

فلسطین

«می کیله» وزیر بهداشت فلسطین هم امروز جمعه اعلام کرد که 17 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا که در شهر بیت لحم در کرانه باختری در  قرنطینه بودند بهبود یافتند و آزمایش 19 نفر از شهروندان هم که مشکوک به ابتلا بودند منفی شده است و با این حساب تعداد مبتلایان قطعی به 31 نفر تقلیل یافته است.

شهر بیت لحم که بیش‌ترین تعداد مبتلایان قطعی و افراد مشکوک مبتلا به کرونا را در خود جای داده از ده روز پیش در قرنطینه است و ورود و خروج به آنجا ممنوع است.

الجزائر

خطوط هوایی الجزائر هم امروز پنجشنبه از لغو همه پروازهای داخلی خود در چارچوب اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

وزارت بهداشت الجزائر شمار مبتلایان به این ویروس را تا پنجشنبه شب 92 نفر خوانده و گفته که 400 نفر هم مشکوک به ابتلا هستند و 9 نفر از جمله یک بازیکن سابق جودو در این کشور هم فوت کرده است.

مغرب

وزارت کشور مغرب هم با اعلام حالت فوق العاده در این کشور به دنبال ثبت 58 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گفت که از ساعت شش عصر امروز جمعه قانون محدودیت تردد در سطح شهر اعمال می شود و مردم فقط در ساعاتی مشخص برای خرید مایحتاجشان از منزل خارج می شوند و به کارمندان و کارگران هم مجوز خروج از منزل داده می شود.

تونس

در کشور تونس هم که تاکنون 39 نفر مبتلا به ویروس و یک نفر فوتی ثبت شده است، مساجد بازارها تعطیل شدند و قانون منع آمد و شد وضع شده و همه مرزهای زمینی دریایی و هوایی بسته شدند.

مصر

هیئت دولت مصر هم با ثبت 256 مورد مبتلا تا به امروز اعلام کرد که از امروز جمعه تا 31 مارس باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تجاری از هشت شب تا 6 صبح تعطیل است.

عراق

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستعفی عراق هم امروز جمعه دستور داد ورود زائران به شهرهای زیارتی و عتبات عالیات متوقف شود و به در طول مدتی که در شماری از استان‌های  این کشور از جمله بغداد قانون منع آمد و شد وضع شده اجازه برپایی تجمع‌ یا راهپیمایی داده نشود.

عبدالمهدی تاکید کرد که متخلفان مجبور به پرداخت جریمه خواهند شد و خودروهای متخلف هم توقیف می‌شود.

شمار مبتلایان به کرونا در عراق تا این لحظه 192 نفر بوده که از این میان 13 نفر فوت کردند.

استاندار کربلا اعلام کرد هر کدام از شهروندان مقیم کربلا اگر ازاین استان خارج شود با او مشابه مسافران به کشورهایی که در آن کرونا شایع شده تعامب می شود و باید قبل از برگشت به استان کربلا در قرنطینه باشند.

بحرین

بحرین هم با ثبت 278 مورد ابتلا و یک فوتی از امروز جمعه برپایی نماز جمعه را در همه مساجد متوقف کرد.

قطر

قطر هم با ثبت 460 مورد ابتلا به ویروس کرونا از شهروندان خود خواسته است جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

لبنان

وزارت بهداشت لبنان هم ظهر امروز از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 163 مورد خبر داد و وزارت خارجه این کشور هم اعلام کرد که محموله کمک‌های پزشکی چین برای درمان کرونا به زودی وارد لبنان می‌شود.

عمان

کشور عمان هم 48 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را ثبت کرده است.

سودان

در کشور سودان هم دو مورد قطعی ابتلای به ویروس کرونا ثبت شده که یکی از آنها فوت کرد و 21 مورد دیگر هم مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    2 0
    خدایا به ما و برادرانمون در عراق لبنان سوریه یمن افغانستان هند رحم کن ما در سختی ها جز تو نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس