کد خبر 1053854
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
مقام یمنی از تلاش ریاض برای ورود کرونا به یمن خبر داد

معاون نخست وزیر در امور خدماتی و توسعه یمن تأکید کرد، عربستان سعودی در تلاش است ویروس کرونا را وارد یمن کند.

به گزارش مشرق، مسئولان یمنی شامگاه گذشته در صنعاء پایتخت این کشور، نشستی را با موضوع ویروس کرونا برگزار کردند.

ریاست این نشست بر عهده «حسین مقبولی» معاون نخست وزیر در امور خدماتی و توسعه یمن بود و «طه المتوکل» وزیر بهداشت در این نشست حضور داشت.

بیشتر بخوانید:

خبرگزاری «سبأ» گزارش داد که حاضران در این نشست، بر «اهمیت افزایش اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا و فراهم ساخت تمام امکانات برای این مسئله» تأکید کردند.

حاضران این نشست گفتند که تا کنون هیچ موردی از ابتلای مردم یمن به ویروس کرونا گزارش نشده است و حتی یک مورد مشکوک نیز وجود ندارد.

معاون نخست وزیر یمن در این نشست گفت که عربستان سعودی، جدود چهار هزار نفر به مرزهای یمن اعزام کرده که باعث ازدحام زیادی در گذرگاههای زمینی یمن شده است. این در حالی است که یمن، با کمبود تجهیزات پزشکی و کادر درمانی روبروست.

وی کشورهای حاضر در ائتلاف متجاوز سعودی به ویژه عربستان را مسئول وارد کردن ویروس کرونا به یمن عنوان و تأکید کرد که مزدوران وابسته به این کشور، را مسئول انتقال این ویروس هستند.

وزیر بهداشت یمن نیز به مشکلات موجود درباره ارائه خدمات بهداشتی در گذرگاههای مرزی این کشور اشاره کرد.

عربستان سعودی از فرورین سال 1394 با تشکیل ائتلافی، حمله به ملت یمن را آغاز کرد. ریاض قصد داشت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری فرای و مستعفی یمن را به قدرت بازگرداند که تا کنون هیچ موفقیتی به دست نیاورده است.

عربستان تجاوز خود را با مشارکت امارات و با حمایت آمریکا،‌ انگلیس، فرانسه و آلمان آغاز کرد که تا کنون بیش از صدهزار نفر بر اثر آن کشته شده و هزاران خانواده آواره شده‌اند. 

وضعیت یمن به اندازه‌ای وخیم گزارش شده است که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آماری تکان‌دهنده از وضعیت نابسامان مردم یمن ارائه و تأکید کرد که هشتاد درصد از مردم این کشور، نیازمند کمک هستند تا بتوانند فقط زنده بمانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    6 0
    آل سعود کافر...
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    13 0
    عر عر ستان چه کار کثیفی مانده که نکرده باشد.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    0 0
    هزاران بار لعنت بر این بوزینه های جنایتکار خون آشام ضد بشر که نسبت به مردم مظلوم و فقیر یمن هر جنایتی را کوتاهی نمی کنند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس