کرونا

شیوع کرونا در قاره اروپا همچنان ادامه دارد و آمار مبتلایان و جان باختگان این ویروس در قاره سبز رو به افزایش است.

به گزارش مشرق، روسیه امروز پنجشنبه از ثبت اولین  فوتی ناشی از ویروس کرونای جدید در این کشور خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک زن ۷۹ ساله که به بیماری ذات الریه مبتلا بود در یکی از بیمارستان‌های این کشور به علت ابتلا به کرونا درگذشت. روسیه تا این لحظه از ۱۴۷ مورد ابتلا به کرونا در کشور خود خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

روسیه مدعی کشف ژنوم ویروس کرونا شد

انگلیس از بیم کرونا نیروهای خود را از عراق خارج می‌کند

فوت پزشک ایتالیایی بر اثر کمبود دستکش

بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد مترز» آلمان از ابتلای ۴۹۷ مورد جدید کرونا در این کشور خبر داده است. در اسپانیا تا این لحظه در مجموع ۱۴۷۶۹ مورد مبتلا به این ویروس اعلام شد و تاکنون ۶۳۸ نفر هم جان باخته‌اند. در فرانسه شمار مبتلایان ۹۱۳۴ نفر اعلام شده و تعداد جان باختگان نیز ۲۶۴ نفر است.

در ایتالیا ۳۵۷۱۳ نفر مبتلا به کرونا اعلام شده و آمار جان باختگان ۲۹۸۷ نفر است. در انگلیس نیز ۲۶۳۶ مبتلا به کرونا اعلام شده که ۱۰۴ نفر از آن‌ها جان باخته‌اند.

«میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) نیز پنجشنبه بعد از ظهر از آزمایش مثبت کرونای خود خبر داد. بارنیه ۶۹ ساله اهل کشور فرانسه است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا در پیامی خطاب به کشورهای جهان درباره ویروس کرونا، خواستار اتحاد همگان برای غلبه بر این ویروس شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخشی از این پیام، کرونا را دشمن مشترک ملل جهان برشمرد و گفت، باید علیه این ویروس اعلام جنگ کنیم و این به معنای اتحاد کشورها  در این زمینه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس