کد خبر 1053644
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
مقام لبنانی

نماینده پارلمان لبنان و عضو جنبش امل تاکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق تلاش برای آزاد کردن یکی از جاسوس های خود در لبنان پیام خطرناکی را خطاب به دیگر جاسوسان منتقل کردند.

به گزارش مشرق، صدور حکم آزادی «عامر الفاخوری» جاسوس و مزدور رژیم صهیونیستی در لبنان موجی از واکنش‌های منفی و محکومیت ها را در این کشور به دنبال داشت چراکه الفاخوری جنایات بسیار زیادی را به ویژه در قبال اسرا مرتکب شده و آزادی وی به بهانه های مختلف از جمله مرور زمان غیر قابل قبول است. این مسئله در حالی صورت می‌گیرد که مداخلات آمریکا برای نجات دادن الفاخوری از مجازات در لبنان کاملاً آشکار بوده است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا جاسوس رژیم اسرائیل را از لبنان فراری داد

در خصوص پشت پرده آزادی الفاخوری مصاحبه ای انجام داده ایم با «محمد نصرالله» عضو فراکسیون توسعه و آزادی در پارلمان لبنان و عضو دفتر سیاسی جنبش امل.

*ارزیابی شما از علل صدور حکم آزادی جاسوس اسرائیلی در لبنان و دلایل پشت پرده آن چیست؟

به نظر من اقداماتی که باعث شد حکم آزادی «الفاخوری» صادر شود از جمله برگزاری دادگاه و صدور حکم که در مجموع ۲۰ دقیقه طول کشید به وضوح نشان می دهد که معامله ای در پشت پرده صورت گرفته است.

در هر صورت اتفاقی که انجام شده کاملاً مردود و محکوم است و این مسئله باعث می شود تا نگاه‌ها به سمت مزدوران تغییر کند و جاسوسی و مزدوری دیگر جنایت و جرم به حساب نمی آید؛ در حالی که قانون باید طوری با آنها رفتار کند که برای دیگران عبرت شود. جزئیات مربوط به این پرونده و حقایق آن باید بعدها مشخص شود.

*به نظر شما آیا آزادی «الفاخوری» با اوضاع داخلی لبنان در سایه گسترش ویروس کرونا و درگیری اکثر کشورها با این مسئله در ارتباط است؟

این مسئله منطقی به نظر می‌آید که توجه افکار عمومی در لبنان و اطراف آن به مسئله کرونا تبدیل به یک اولویت بلامنازع در میان ملت ها و نهادها شده است.

بنابراین کسانی که در پشت این معامله قرار دارند از فرصت سوء استفاده کرده و تمام تلاش خود را برای آزادی الفاخوری به کار گرفتند چرا که لبنانی ها شرایط مناسب برای برگزاری اعتراضات علیه این اقدام را ندارند. گرچه باید اعتراف کنیم که برخی از لبنانی ها این مسئله را تایید می‌کنند زیرا مواضع مردم لبنان در قبال اسرائیل متحد نیست. این در حالی است که اسرائیل از سال ۱۹۴۸ تا به امروز همواره اقدامات تجاوزکارانه علیه لبنان انجام داده است.

*نظر شما در مورد مواضع گروه های سیاسی در لبنان و مردم این کشور در قبال آزادی جاسوس مذکور چیست؟

برخی احزاب که تعداد آنها اندک است آزادی الفاخوری را تایید می‌کنند و مسئله طایفه گری و مسائل مذهبی در این خصوص نقش ایفا می کند.جدای از آن گروهی در لبنان حضور دارند که هر آنچه به نفع آمریکا است تایید می‌کنند.

اما اکثریت مردم این کشور که طرفدار مقاومت علیه اسرائیل هستند به شدت این موضع گیری ها را محکوم می کنند. به جرات می توان گفت که این پرونده باعث شده تا گروه های مقاومت و اقشار مختلف جامعه پایبندی بیشتری به مواضع خود نشان دهند.

*به نظر شما آیا آمریکا برای آزادسازی این جاسوس صهیونیستی مداخلات انجام داده است و نقش این کشور در این پرونده چیست؟

بدون هیچ شکی طرف اصلی در پشت این پرونده آمریکا است. این کشور با افراد مرتبط به خود و هم پیمانانش برای آزادی الفاخوری تلاش کرد و اعلام کرد که یک هواپیمای ویژه برای انتقال الفاخوری و خارج کردن وی از لبنان بعد از صدور حکم آزادی وارد بیروت می شود اما قاضی دادگاه در حال حاضر حکم ممنوعیت سفر وی را صادر کرده و الفاخوری از بیمارستان به سفارت آمریکا منتقل شده است.

همین مسئله نشان می دهد که بدون هیچ شکی سفارت آمریکا برای انتقال این جاسوس به این کشور تلاش می‌کند. مسئله خطرناک‌تر این است که آمریکا و اسرائیل از این طریق یک پیام به مزدوران و جاسوسان خود منتقل کردند و آن این است که ما می‌توانیم از مزدوران و جاسوسان خود حتی اگر در پای چوبه دار باشند حمایت کرده و آنها را آزاد کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس