سومین سقوط بزرگ تاریخ برای قیمت نفت رقم خورد

قیمت نفت خام با سومین سقوط سهمگین تاریخ خود روبرو شد. تداوم پاندمی کرونا و نگرانی شدید از رکود اقتصادی جهان، چشم‌انداز کاهش بلندمدت تقاضا را به همراه داشت و قیمت‌ها را به شدت پایین آورد.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز چهارشنبه، قیمت نفت خام با سومین سقوط سهمگین تاریخ خود روبرو شد. تداوم پاندمی کروناویروس و نگرانی شدید از رکود اقتصادی جهان و چشم‌انداز بلندمدت کاهش تقاضا، قیمت‌ها را پایین آورد.

بیشتر بخوانید:

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۴.۴ درصد یا ۶.۵۸ دلار سقوط کرد و در ۲۰.۳۷ دلار بسته شد. این پایین‌ترین قیمت نفت آمریکا از فوریه ۲۰۰۲ تا کنون است. در معاملات دیروز شاخص دابلیوتی‌آی تا ۲۰.۰۶ دلار هم پایین آمد. این سومین سقوط سنگین تاریخ معاملات نفت خام آمریکا بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت هم ۱۴.۱ درصد یا ۴.۰۷ دلار سقوط کرد و در ۲۴.۶۷ دلار بسته شد. این پایین‌ترین قیمت این شاخص از ۲۰۰۳ تا کنون است.

البته شاخص‌های برنت و دابلیوتی‌آی توانستند بعد از ساعات رسمی بازارها اندکی از افت قیمت خود را جبران کنند و به ترتیب به قیمت‌های ۲۶.۴۰ دلار و ۲۰.۳۷ دلار بازگشتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 0
    به درک
  • پ IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 0
    خرداد امسال بود که اسفند ماه پیش بینی کرده بود اروپا با بحران درگیر میشه شاید یک ارتباطی با کرونا داشته باشه ب نظرم سرمایه داران آمریکا پولشون میفرستن چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس