کد خبر 1053432
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
برنی سندرز نمایه

یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه خواستار برداشته شدن تحریم‌هایی که به توانایی ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آسیب می‌رساند،‌ شد.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» یکی از نامزدهای دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه خواستار برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران به دلیل شیوع و تلفات کرونا در ایران شد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «ایران با تلفات فاجعه‌باری از همه‌گیری ویروس کرونا مواجه است. تحریم‌های آمریکا نباید در این فاجعه بشری مشارکت داشته باشد. »

سندرز در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «به عنوان یک ملت دلسوز، ما باید هر تحریمی که به توانایی ایران برای مقابله با این بحران آسیب می‌رساند از جمله تحریم‌های مالی را برداریم»

بیشتر بخوانید:

آمریکا چندین فرد و نهاد را به بهانه ارتباط با ایران تحریم کرد

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

 وزارت خارجه روسیه نیز روز دوشنبه از آمریکا خواست در بحبوحه شیوع بیماری «کووید-۱۹» که بر اثر ورود ویروس «کرونای جدید» به بدن ایجاد می‌شود، تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. 

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    1 4
    بعد یه عده میگن همه آمریکایی ها مثل همند! واقعا سندرز رو میشه با ترامپ حرامزاده جنایتکار مقایسه کرد؟؟؟
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      6 12
      متاسفانه بحث اینجاس که روسای جمهوری آمریکا توسط لابی هایی مثل ایپک انتخاب میشن و بله کسانی که توسط ایپک انتخاب میشن همشون مثل همند و این سندرز هم نمیزارن حتی به مرحله نامزد نهایی برسه...
  • رضا IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    3 3
    بر پدر ترامپ، پمبئو و همه نئوكان هاى امريكا لعنت
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    1 6
    بره امریکاییها را نجات بده اگه واقعا ماس بنده .الان خودش وامثال اون دارندکلی امریکایی را میکشند واصلا براشون مهم نیست .اونوقت میخاد بگه من با تحریم ایران مخالفم خر خودشه وهر کی باورش داره .
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    0 14
    سگ زرد . یک عمره دارید مردم ایران رو زجر میدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس