کد خبر 1053300
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
‌

تاکنون در ده کشور آفریقایی و تنها 121 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده، آن هم از مسافرانی که از ایتالیا، فرانسه و آلمان بازگشته‌اند.

به گزارش مشرق، محمد رستم پور فعال رسانه ای در  کانال تلگرامی خود نوشت:

⁣کشورهای آفریقایی، رفت و آمد اروپایی‌ها را محدود می‌کنند!
بسته شدن مرزهای آفریقا به روی اروپای کرونازده

⁣شش سال پس از آنکه ابولا باعث شد اروپایی‌ها، سفر آفریقایی‌ها را به قاره سبز محدود کنند، این بار با شیوع ویروس کرونا این آفریقایی‌ها هستند که رفت و آمد اروپایی‌ها را به کشورهایشان محدود کرده‌اند. ابولا در سال 2014 به لغو پروازها و ممنوعیت صدور ویزا و قرنطینه سه کشور آفریقایی شد اما اینک ماجرا برعکس شده و خارجی‌هایی که وارد آفریقا می‌شوند، مورد سوءظن قرار می‌گیرند.  

تاکنون در ده کشور آفریقایی و تنها 121 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده، آن هم از مسافرانی که از ایتالیا، فرانسه و آلمان بازگشته‌اند. با این حال به دلیل تجربه ابولا و به رغم زیرساخت‌های درمانی ضعیف و آسیب‌پذیر، کشورهای آفریقایی آمادگی پذیرش مبتلایان بیشتری را دارند. به ویژه آزمایشگاه‌های تست ویروس ابولا با اندک تغییری برای نمونه‌گیری و اخذ آزمایشات لازم برای اعلام مثبت بودن ویروس کرونا آمادگی دارند.

با این همه مقامات بهداشتی آفریقا، همچنان اصرار دارند قرنطینه خانگی و ضدعفونی‌سازی مکان‌ها و محیط‌های عمومی از شیوع کرونا در آفریقا جلوگیری خواهد کرد. هفته پیش اوگاندا 22 توریست اروپایی را دیپورت کرد و کنگو نیز اعلام کرده است برای 14 روز مرزهای هوایی خود را به روی توریست‌های ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی بسته است. اما در سنگال وضع متفاوت است و در رسانه‌های اجتماعی این کشور، مردم اروپایی‌ها را مقصر ورود کرونا به کشورشان می‌دانند و با اشاره با سابقه سیاه اروپایی‌ها در استعمار آفریقا تأکید دارند استعمار همچنان از آفریقا قربانی می‌گیرد.

مردم به ویژه از این هراس دارند که سیستم درمانی ضعیف کشورهای آفریقایی نتواند از پس مهار کرونا برآید و فاجعه‌ای در راه باشد. اما کارشناسان سلامت و بهداشت معتقدند به دو دلیل جوان بودن جمعیت آفریقا و تجربه تلخ اما درس‌آموز شیوع ابولا، آفریقا می‌تواند کرونا را از سر بگذراند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    1 1
    ببین اروپا دیگه چقدر بدبخت شده که آفریقای شپشو هم برایش ناز می کنه !
  • CH ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 0
    هههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس