کد خبر 1053139
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
استقلال

باشگاه استقلال این روزها شرایط بسیاری بدی دارد و بحران مدیریتی این تیم امان آبی‌ها را بریده و مشکلات زیادی برای آن‌ها به وجود آورده است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که این روزها مسابقات فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و تیم‌ها در استراحت هستند، از باشگاه استقلال اخبار خوبی به گوش  نمی‌رسد. مشکلات مالی فراوان و بدهی‌های انباشته این باشگاه در کنار وضعیت نابه‌سامان مدیریتی باعث شده آبی‌ها دچار مشکلات فروانی شوند و روزهای خوبی را سپری نکنند. با این وجود مشکلات مدیریتی استقلال حاصل امروز نیست و نتیجه رویکرد غلطی است که در سال‌های اخیر در این باشگاه وجود داشته و این تیم را در چنین بحرانی گرفتار کرده که خارج شدن از آن به هیچ عنوان آسان نیست.

استقلال در حال حاضر از نظر مالی در بدترین وضعیت سال‌های خود به سر می‌برد اما مشکلات مالی تمام ماجرا نیست؛ ضعف مدیریتی در همه این سال‌ها با آبی‌ها همراه بوده و باعث شده این تیم هرگز رنگ آرامش نبیند. آبی‌ها در حال حاضر با یک خزانه خالی و یک لیست بلندبالا از طلبکاران مواجه هستند؛ وضعیتی که باعث می‌شود هیچ مدیری حاضر به فعالیت در استقلال نشود و خود را درگیر مشکلات این تیم نکند. استقلال در یک سال اخیر یک مدیرعامل و دو سرپرست موقت به خود دیده که هیچ کدام نتوانستند از مشکلات آبی پوشان گره باز کنند و تنها وضعیت را بدتر کردند.

بیشتر بخوانید:

معاون اجرایی باشگاه استقلال استعفا داد

امیرحسین فتحی که بیشتر از بقیه افراد روی صندلی مدیریت استقلال نشست با غفلت خود باعث شد شفر به فیفا شکایت کند و حکم 550 هزار دلاری بگیرد و پس از آن در ماجرای دستمزد استراماچونی باعث فسخ یک طرفه او شد که ممکن است غرامتی یک میلیون دلاری به همراه داشته باشد. خلیل‌زاده و فتح‌الله زاده هم که پس از فتحی در مقاطعی به عنوان سرپرست موقت انتخاب شدند نتوانستند کمکی به استقلال کنند و خیلی زود کنار رفتند. با این حال گفته می‌شود خلیل‌زاده دوباره به عنوان سرپرست موقت استقلال انتخاب شده و تا زمانی که مدیرعامل جدید معرفی شود در این پست خواهد ماند.

در این بین هیئت مدیره باشگاه استقلال هم تنها نظاره‌گر این وضعیت بوده و اعضای آن به جز مصاحبه‌های حاشیه ساز تاثیر دیگری در روند باشگاه نداشته‌ و این روزها هم نوبتی استعفا می‌دهند. در حال حاضر فقط خلیل‌زاده و منزوی در هیئت مدیره آبی‌ها حضور دارند که منزوی هم چند ماه پیش استعفا داد و هم‌چنان منتظر تایید استعفای خود است. حال صحبت از انتخاب اعضای جدید برای هیئت مدیره است که باید زودتر از این‌ها انجام می‌شد اما انگار کسی دل‌سوز وضعیت این تیم پرهوادار نیست. اوضاع استقلال به قدری نامطلوب است که حتی علی فتح‌الله زاده هم که با وعده‌های فراوان پس از سال‌ها به استقلال برگشته بود با دیدن حجم بدهی‌ها و مشکلات فراوان ترجیح داد از سمتش کناره‌گیری کند. اتفاقی که به تغییر و تحولات چندماه اخیر این باشگاه افزود و بی‌ثباتی استقلال را افزایش داد.

با این حال وضعیت فعلی استقلال جای هیچ تعللی باقی نمی‌گذارد؛ این تیم به بازیکنان فعلی خود بدهکار است و چه بسا اگر تعطیلی مسابقات نبود بازیکنان استقلال تصمیم به اعتصاب می‌گرفتند. علاوه بر این چند حکم سنگین علیه آبی‌ها در فیفا صادر شده که اگر خیلی زود تعیین تکلیف نشوند، ممکن است باعث کسر امتیاز، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و سفوط به لیگ پایین‌تر شده و استقلال را با بحران‌های بزرگتری مواجه کنند. در چنین شرایطی وزارت ورزش هم برنامه مشخصی برای این تیم ندارد و انگار خود وزارت هم در اداره این تیم به بن‌بست خورده است

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    1 0
    مافیای لنگ حاضر در وزارت ورزش و دولت تا سقوط این تیم به دسته پایین تر به اقدامات مخرب خود ادامه خواهد داد
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    1 0
    بدبختای لنگی حقیر اون لنگ که کف اقیانوسه کالدرون و برانکو و برادرش و استوکس ...
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    لعنت به سلطانیفر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس