کد خبر 1053102
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
ادعای شرکت فرانسوی درباره یافتن دارویی جدید برای درمان کرونا

یک شرکت فرانسوی مدعی شده دارویی که برای درمان مالاریا مورد استفاده قرار می‌گرفته می‌تواند برای درمان کرونا موثر واقع شود.

به گزارش مشرق، یک شرکت داروسازی فرانسوی بامداد چهارشنبه مدعی شده دارویی به نام «هیدروکسی کلروکین»، با نام تجاری «پلاکونیل» که برای درمان «مالاریا» مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس «کرونای جدید» را نیز درمان کند.

بیشتر بخوانید

۸۶ درصد مبتلایان به کرونا از بیماری خود اطلاع ندارند!

صورت‌حساب غیرقابل تحمل کرونا برای اغلب شهروندان آمریکایی

شرکت «سانوفی» که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد نتایج آزمایش این دارو بر روی بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» را نویدبخش توصیف کرده است.

یک سخنگوی شرکت سانوفی گفته آماده ارائه میلیون‌ها دوز از این دارو به مسئولان فرانسوی است: «سانوفی متعهد می‌شود درمانش را در اختیار فرانسه قرار دهد و میلیون‌ها دوز از این دارو که می‌تواند ۳۰۰ هزار بیمار را درمان کند را به فرانسه ارائه دهد.» این شرکت برای همکاری با مقام‌های بهداشت و درمان فرانسه به منظور تأیید نتایج این آزمایش هم ابراز آمادگی کرده است.

منابع پزشکی گفته‌اند از هیدروکسی کلروکین در چند دهه گذشته برای درمان بیماری‌های «خودایمنی» مانند لوپوس یا «رماتیسم» استفاده می‌شده است. این دارو طبق ادعای سانوفی اکنون می‌تواند برای درمان کرونای جدید هم بکار گرفته شود. در

نتایج آزمایش انجام شده با این دارو نشان می‌دهد در ۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ۶ روز بعد از استفاده از پلاکونی ویروس کرونا از بین رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    2 23
    اونا اهل دروغ نیستن
    • معلم IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      42 2
      فرآورده های آلوده به ویروس ایدز ازکجا به بیماران مظلوم هموفیلی درایران رسیدوبیمارشان کرد، دریغ از پرداخت خسارت وعذرخواهی، والله شما عاشقان فرانسه تهوع آورترازخودفرانسه جنایتکارین
  • وطنم ایران من IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    43 0
    شرکت ابوریحان ایران هفته گذشته این اعلام کرد
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    12 0
    این دارو ازهمان ابتدا در بیمارستان های ایران به بیماران کرونا تجویز میشه و برخی پرستاران به منظور پیشگیری مصرف میکنند . از جمله خودم . الان هم پیدا کردنش سخته و فقط با نسخه پزشکان متخصص عفونی داده میشه. خیلی هم موثر نیست.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    بهتر نیست شرکتهای دانش بنیان داروساز ایرانی صحت این موضوع را بررسی و مورد پژوهش قرار دهند چون قبلاً یک شرکت استرالیایی هم چنین ادعایی کرده والا باید علاوه بر خساراتی که کرونا تحمیل کرده، پول هنگفتی هم به سازندگان کرونا جهت درمان آن بپردازیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس