کرونا

آنچه همه‌گیری ویروس کرونا بر سر امریکا آورده، به بلای بزرگی شبیه است که ساعت به ساعت ابعاد وخیم‌تر و هول‌انگیزتری پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، آنچه همه‌گیری ویروس کرونا بر سر امریکا آورده، به بلای بزرگی شبیه است که ساعت به ساعت ابعاد وخیم‌تر و هول‌انگیزتری پیدا می‌کند.

با استناد به اخبار و تحلیل‌های منتشر شده در رسانه‌های بین المللی، مروری کوتاه و نسبتا جامع داریم بر این اپیدمی پردردسر که به‌ویژه مقامات کاخ سفید را سخت غافلگیر کرده است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت بهداشت در آمریکا از نگاه دانشگاه نروژی

 بی بی سی: با توجه به مناسبات اقتصادی و قوانین حاکم بر فضای کسب و کار ایالات‌متحده، در بحران کرونا کفگیر میلیون‌ها امریکایی تا دوهفته دیگر به ته دیگ خواهد خورد و تأمین اجاره خانه، قسط وام بانکی و حتی خرید نان شب برای آن‌ها غیرممکن خواهد شد.

 بلومبرگ: اگرچه ایالات‌متحده کشوری ثروتمند محسوب می‌شود، اما در مراقبت‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها عملکرد خوبی نداشته است. امریکا نسبت به سایر کشورهایی که در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری همه‌گیر کرونا هستند، در ازای جمعیت خود تخت‌های بیمارستانی کمی دارد.

 ایندیپندنت: از زمانی که شمار قربانیان کرونا در ایالات‌متحده افزایش یافته است، قفسه‌های فروشگاه‌ها به طرز فزاینده‌ای خالی شده‌اند؛ چرا که مردم می‌خواهند خودشان را برای بدترین شرایط آماده کنند. به‌نظر می‌رسد که ترس و وحشت سراسر این کشور را فرا گرفته است.

 نشریه امریکایی وایس | «فرانسوا بولو» مدرس داده‌پردازی کامپیوتری علوم بیولوژی در دانشگاه کالج لندن: در موضوع کرونا، مورد امریکا یک مورد ویژه است. به همین علت، وضعیت ممکن است در آنجا بدتر باشد. امریکا در گرفتن تست کرونا بسیار عقب است و خیلی چیزها را درباره گستردگی ویروس کرونا در ایالات‌متحده نمی‌دانیم. در ایتالیا نیز مشکل همین بود که چون فرآیند تست گرفتن خیلی دیر آغاز شد، عملا ایجاد قرنطینه در شمال این کشور دیگر فایده‌ای نداشت.

 توییتر |«هادی نیلی» گزارشگر بی‌بی‌سی: چند روز است در رادیو سراسری امریکا می‌شنوم که می‌گویند اگر شیوع کرونا مهار نشود، آن‌وقت کادر درمانی باید بالای سر مریض‌ها تصمیم بگیرد کدامشان زنده بماند! حتی توضیح دقیق می‌دهند؛ مثلا اگر کسی جوان است و ٢ فرزند دارد، در مقابل یک مادربزرگ پیر اولویت دارد!

 توئیتر | سناتور امریکایی «باب کیسی»: امروز در ایالات‌متحده خرید یک سلاح اتوماتیک AR-15 ساده‌تر از انجام تست کرونا است.

 بی بی سی: کابوس کرونا در مقابل چشمان رهبران امریکا در حال تعبیر شدن است و اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی دونالد ترامپ، تنها آغاز ماجراست. اکثر رسانه‌ها در این کشور بخش ویژه پوشش اخبار کرونا راه‌اندازی کرده‌اند و تلاش می‌کنند بیش از ۳۲۰ میلیون مردم این کشور را آماده مواجهه با یک اپیدمی بزرگ کنند.

 خبرگزاری فرانسه: کاخ سفید خواستار تصویب بودجه اضطراری ۸۵۰ میلیارد دلاری برای جبران زیان اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در امریکاست.

 صدای امریکا| «استیون منوشن» وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده: در راستای مقابله با تبعات شیوع کرونا، به‌دنبال کمک مالی به شهروندان امریکایی هستیم. امریکایی‌ها اکنون به پول نیاز دارند و پرزیدنت ترامپ هم می‌خواهد که این کار حالا انجام شود. یعنی در واقع ظرف دوهفته آینده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    مادر بزرگ و پدربزرگ ها بیان خیابون و علیه امریکا و بعضی کشورهای اروپایی که میخوان کلک سالمندان رو به بهانه کرونا بکنن اعتراض کنن. زیرا همین مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها سالهای سال مالیات پرداخت کردن و حق زندگی باید داشته باشن. توحش امریکا و غرب یعنی این!
  • FR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    همین یارو منوشن امروز گفته احتمال شک بیکاری 20 درصدی در آمریکا وجود داره. یک ماه هست که شاخص داو داره مثل ابشار میریزه!
    • رامین IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      1 0
      خداروشکر بورس ما داره هروز ارزشش بیشتر میشه و به لطف مدیران شجاع و نترس و مدبر هروز برگ زرین دیگری از اوضاع اقتصادی رقم میخوره و مشکل بیکاری و نان شب و فحشا ....کلا حل شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس