چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری از آیین کهن ایرانیان است، اما با توجه به شیوع کرونا ستاد ملی مبارزه با این ویروس، از مردم خواسته تا امروز را در خانه‌هایشان سپری کنند و از منازل خود خارج نشوند.

به گزارش مشرق، چهارشنبه سوری از آیین کهن ایرانیان است، اما با توجه به شیوع کرونا ستاد ملی مبارزه با این ویروس، از مردم خواسته تا امروز را در خانه‌هایشان سپری کنند و از منازل خود خارج نشوند.

بیشتر بخوانید:

میهمان ناخوانده چهارشنبه سوری امسال

هشدار درباره عواقب بازی با موادمنفجره در چهارشنبه‌ آخر سال

در زیر اخبار مرتبط با این روز و شب را می‌خوانید:

۰۰:۲۵/ ۷۵۱ مصدوم

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت تاکنون  ۷۵۱ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد  ۶۱۲ مرد و ۱۳۹ زن هستند و همچنین ۵۲۰ نفر از این افراد پس از درمان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

از این تعداد ۳۹ نفر دچار قطع عضو و ۲۲۰ نفر با مصدومیت چشمی مواجه شدند. تهران با ۱۹۰ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان را دارد و پس از آن آذربایجان غربی با ۹۳ و آذربایجان شرقی با ۸۲ مصدوم در رده‌های بعدی هستند.

 

۲۳:۲۰/ مصدومیت ۶۰۳ نفر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت تاکنون ۶۰۳ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد ۴۹۴ نفر مرد و ۱۰۹ نفر زن هستند و همچنین ۳۹۹ نفر از این افراد پس از درمان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

از این تعداد ۳۲ نفر دچار قطع عضو و ۱۸۳ نفر و مصدومیت چشمی مواجه شدند تهران با ۱۵۰ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان را دارد و پس از آن آذربایجان شرقی با ۷۱ مصدوم و آذربایجان غربی با ۶۷ مصدوم در رده‌های بعدی هستند.

۲۳:۰۰/ مصدومیت ۵۴۰ نفر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت تاکنون ۵۴۰ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد ۴۴۷ نفر مرد و ۹۳ نفر زن هستند و همچنین ۳۵۸ نفر از این افراد پس از درمان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

از این تعداد ۲۸ نفر دچار قطع عضو و ۱۴۹ نفر و مصدومیت چشمی مواجه شدند تهران با ۱۴۱ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان را دارد و پس از آن آذربایجان غربی با ۵۸ مصدوم و آذربایجان شرقی با ۵۲ مصدوم در رده‌های بعدی هستند.

۲۲:۵۰/ پسر بچه ۱۲ ساله: مشغول نگاه کردن ترقه بازی بودم

نوجوان ۱۲ ساله گفت: در محلی مشغول تهیه مواد محترقه بودند که من نیز در آنجا ایستاده بودم و مواد محترقه نداشتم  و تماشا می کردم که یکدفعه آتش گرفت و انفجار پیش آمد و آسیب دیدم.

۲۲:۴۵/ بازدید سخنگوی اورژانس از بیمارستان فارابی

مجتبی خالدی رئیس مرکز مدیریت بحران و هدایت عملیات وزارت بهداشت در بیمارستان فارابی حضور پیدا کرد و از نزدیک از روند درمان مصدومان چهارشنبه سوری مطلع شد.

۲۲:۴۵/ مراجعه ۳۰ مصدوم به بیمارستان مطهری 

مصطفی دهمرده ، رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: تا این لحظه ۳۰ آسیب دیده در اثر سوختگی چهارشنبه آخر سال  به این بیمارستان مراجعه کرده‌ند.

وی ادامه داد:۱۲ نفر از افراد مراجعه کننده بستری شده و بقیه افراد خدمات سرپایی دریافت کرده اند.

۲۲:۴۰/ اعزام مأموران آتش نشانی به ۱۶۰ مأموریت

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تا ساعت ۲۲:۳۰ امشب مأموران سازمان آتش نشانی به ۱۶۰ مأموریت اعزام شدند.

وی افزود: از ساعت ۲۱ تا ۲۱:۴۵ پیک کار مأموران آتش نشانی بود و الان ۴۵ دقیقه است که وضعیت پایداری را شاهدیم.

۲۲:۳۰/ مصدومیت ۴۷۰ نفر

 سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت تاکنون ۴۷۰ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد ۳۸۹ نفر مرد و ۸۱ نفر زن هستند و همچنین ۳۰۴ نفر از این افراد پس از درمان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

از این تعداد ۲۵ نفر دچار قطع عضو و ۱۲۳ نفر و مصدومیت چشمی مواجه شدند تهران با ۱۱۶ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان را دارد و پس از آن آذربایجان غربی با ۵۴ مصدوم و آذربایجان شرقی با ۴۶ مصدوم در رده‌های بعدی هستند.

۲۲:۱۰/ ۳۳ درصد افراد آسیب دیده عابران و افراد عادی بودند

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در حوادث چهارشنبه آخر سال ۲۱ نفر دچار نقص عضو شدند؛ ضمن اینکه ۹۰ نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده و چشم ۳ نفر از این افراد تخلیه کامل شده است.

خالدی افزود: ۳۳ درصد افراد آسیب دیده که تحت معالجه قرار گرفته اند عابران و افرادی بوده اند که در حال مراجعه از کار روزانه به خانه بوده اند.

۲۲:۰۰/ هیچ مشکل انتظامی گزارش نشده است

سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه موضوع ترقه بازی هیچ جایگاهی در آیین و سنت ما ندارد و این موضوع در سالهای اخیر مشکلات،معضلات و خسارت های فراوانی را در پی داشته است، بیان داشت: پلیس مخالف شادی و نشاط مردم در چهارچوب ضوابط و مقررات نیست و همه تلاش خود را بکار خواهد بست تا امنیت و آرامش مردم را فراهم کند.

وی با اشاره به آماده باش صددرصدی پلیس پایتخت واینکه بخش ها و نقاط مختلف پایتخت توسط پلیس بطور دقیق رصد پی شود، گفت: اجازه نخواهیم داد کسی به امنیت و آرامش مردم خدشه ای وارد کند.

سردار هداوند با اشاره به اینکه تا کنون هیچ مشکل خاصی در زمینه انتظامی نداشته ایم،افزود: ایجاد مزاحمت برای مردم جرم است و کسانیکه با بمب های دستی و ترقه و ... آرامش شهروندان را به مخاطره می اندازند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

۲۱:۵۰/ حوادث نسبت به سال قبل کاهش داشته است

ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران تا این لحظه براساس مشاهدات عینی مأموران سازمان آتش نشانی شهر تهران نسبت به سال گذشته حوادث کمتری در حال وقوع است.

حوادث نسبت به سال قبل کاهش داشته است 

ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران تا این لحظه براساس مشاهدات عینی مأموران سازمان آتش نشانی شهر تهران نسبت به سال گذشته حوادث کمتری در حال وقوع است.

افزایش مصدومان به ۳۳۰ نفر تا ساعت ۲۱:۵۰

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۳۳۰ نفر از هموطنان در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری خبر داد که از این تعداد ۲۶۶ نفر مرد و ۶۴ نفر زن هستند.

همچنین ۱۹۶ نفر پس از درمان ترخیص شده‌اند از این تعداد ۲۱ نفر دچار نقص عضو و ۹۰ نفر آسیب چشمی دیده‌اند.

استان تهران با ۷۱ مصدوم در صدر آمار مصدومیت‌ها قرار دارد آذربایجان شرقی با ۳۲ معصوم و کرمانشاه بیست و نه مصدوم در رده های بعدی هستند.

مراجعه ۲۲ مصدوم به بیمارستان شهید مطهری تا ساعت ۲۱:۴۵

 مصطفی دهمرده، رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: تا این لحظه ۲۲ نفر آسیب دیده در اثر سوختگی چهارشنبه آخر سال  به این بیمارستان مراجعه کردند.

افزایش مصدومان به ۲۵۸ نفر تا ساعت ۲۱:۱۵

براساس اعلام سخنگوی اورژانس کشور تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال به ۲۵۸ نفر رسید که از این تعداد ۲۱۶ مرد و ۴۲ نفر زنان هستند.

این در حالی است که از این تعداد ۱۵۴ نفر درمان و ترخیص شده اند و از سوی دیگر هم ۱۸ نفر دچار نقص عضو شده اند.

همچنین به ۶۳ نفر از ناحیه چشم آسیب وارد شده و متاسفانه ۲ نفر هم تا این لحظه فوت کرده اند که یک نفر مرد ۲۳ ساله در اسلامشهر بوده و دیگری مرد ۲۰ ساله در تهران.

بیشترین مصدوم در استان های تهران با ۵۶ نفر ، آذربایجان شرقی با ۲۵ نفر و کرمانشاه ۲۱ نفر را تشکیل می‌دهند

انفجار در محله غیاثی

در ساعت ۲۱:۰۵ انفجار در منزلی در محله غیاثی منجر به مصدومیت خانم ۲۶ ساله و تخریب دو خودرو منجر شد.

دیدار مدیران شهری از ستاد فرماندهی آتش نشانی در ساعت ۲۱:۰۰

مدیر دفتر شهردار تهران به اتفاق معاون خدمات شهری شهرداری پایتخت با حضور در محل ستاد فرماندهی(سامانه ۱۲۵) با مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران دیدار کردند.

همچنین مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری از سامانه ۱۲۵ و مرکز اعزام نیروهای آتش نشانی ایستگاه های سطح شهر به محل حوادث بازدید کرده و در جریان آخرین فعالیت ها و اقدامات این سازمان و نیز چگونگی اعزام نیروهای آتش نشانی به محل حوادث ناشی از شب چهارشنبه آخر سال قرار گرفتند.

افزایش مصدومان به ۱۸۷ نفر تا ساعت ۲۰:۴۵

براساس اعلام سخنگوی اورژانس کشور تعداد مصدومن چهارشنبه آخر سال به ۱۸۷ نفر رسید که از این تعداد ۱۵۹ مرد و ۲۸ نفر زنان هستند.

این در حالی است که از این تعداد ۱۰۱ نفر درمان و ترخیص شده اند و از سوی دیگر هم ۱۵ نفر دچار نقص عضو شده اند.

همچنین به ۴۲ نفر از ناحیه چشم آسیب وارد شده و متاسفانه ۲ نفر هم تا این لحظه فوت کرده اند که یک نفر مرد ۲۳ ساله در اسلامشهر بوده و دیگری مرد ۲۰ ساله در تهران.

بیشترین مصدوم در استان های تهران با ۳۴ نفر ، آذربایجان شرقی با ۱۹ نفر و آذربایجان غربی با ۱۵ نفر را تشکیل می‌دهند

پلیس در آماده باش صددرصدی است 

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با تاکید بر این مطلب که ماموران پلیس تهران در تمام نقاط مستقر بوده و به صورت آماده باش صد در صد هستند اعلام کرد: برخورد با افرادی که با اقدامات هنجارشکنانه رعب و وحشت ایجاد کرده و آرامش روحی و روانی مردم را به مخاطره بیندازد در دستور کار ویژه پلیس بوده و ماموران بلافاصله برخورد خواهند کرد.

وی گفت: خوشبختانه تا این لحظه مشکلی در تهران نداشته ایم و ماموران پلیس در سلامت هستند.

افزایش مصدومان به ۱۴۰ نفر تا ساعت ۲۰:۱۵

براساس اعلام سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومین حوادث چهارشنبه آخر سال به ۱۴۰ نفر رسید که از این تعداد ۱۲۲ مرد و ۱۸ نفر زن هستند.
این در حالی است که از این تعداد ۵۹ نفر درمان و ترخیص شده اند و متاسفانه ۱۲ نفر هم دچار نقص عضو شده اند.

همچنین ۲۷ نفر نیز از ناحیه چشم دچار آسیب شده اند

بیشترین مصدوم نیز در استان های تهران با ۲۰ نفر، کردستان با ۱۷ نفر و  آذربایجان غربی با ۱۴ نفر گزارش شده است.

آسیب به آمبولانس اورژانس در شیراز در ساعت ۲۰:۰۰

دقایقی پیش در شیراز یک دستگاه آمبولانس اورژانس حین مامورین توسط عده ای با مواد محترقه آسیب دید و از چرخه عملیات خارج شد.

از هموطنان در سراسر کشور تقاضا داریم با توجه به ظرفیت کامل اورژانس ۱۱۵ برای ارائه خدمات به بیماران به ویژه مبتلایان به ویروس کرونا امشب برای جلوگیری از حوادث چهارشنبه سوری در منزل بمانند

کودک خردسال؛ یکی از مراجعان بیمارستان شهید مطهری در ساعت ۱۹:۵۰

در تازه ترین مراجعه شهروندان مصدوم در چهارشنبه آخر سال کودک خردسالی که قسمت های مختلف بدن وی دچار سوختگی شده بود به اورژانس بیمارستان شهید مطهری منتقل شد.

مصدومیت ۱۳ تهران در چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۱۹:۴۵

پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان چهارشنبه آخر سال در شهر تهران اظهار داشت: تاکنون ۱۳ نفر در شهر تهران دچار مصدومیت شدند که از این تعداد ۱۰ نفر در محل درمان و سه نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

هفت نفر از این افراد در بیمارستان مطهری دو نفر در بیمارستان فارابی و یک نفر در بیمارستان حضرت رسول (ص) بستری هستند همچنین یک جوان ۲۲ ساله نیز جان خود را از دست داده است.

۸۶ مصدوم در کل کشور تا ساعت ۱۹:۳۵

براساس اعلام سازمان اورژانس کشور تا این لحظه ۸۶ نفر از جمله ۷۷ مرد و ۹ زن در سراسر کشور مصدوم شده اند

از این تعداد ۳۴ نفر درمان و ترخیص شده اند و متاسفانه ۱۰ نفر هم دچار نقص عضو شده اند.

همچنین ۱۵ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شده و  بیشترین مصدوم در استان های آذربایجان غربی با ۱۱ نفر، همدان  با ۹ نفر و کردستان با ۷ نفر است.

استقرار مدیر عامل سازمان آتش نشانی پایتخت در ستاد فرماندهی ۱۲۵

مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران به اتفاق واحد کیانی معاون عملیات و همچنین مدیران ارشد این سازمان برای نظارت بر فعالیت های نیروهای آتش نشانی در ساختمان ستاد فرماندهی(سامانه ۱۲۵) مستقر شدند.

مدیر عامل آتش نشانی تهران ابراز امیدواری کرد که امسال شب چهارشنبه آخر سال را با توجه به شیوع ویروس کرونا با همکاری مردم در کنار نیروهای امدادی به خوبی و با حوادث کمتری پشت سر بگذاریم و هیچ یک از شهروندان دچار حادثه نشوند و به دلیل ضرورت تخت های بیمارستان ها برای بیماران کرونایی، هیچ یک از این تخت ها برای حوادث چهارشنبه سوری اشغال نشود.

فوت یک نوجوان ۲۰ ساله در ساعت ۱۹:۱۷

مصطفی دهمرده رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: یک جوان ۲۰ ساله بر اثر شدت جراحات ناشی از مواد محترقه جان باخت.

مصدومیت ۵۴ نفر و ۸ قطع عضو تا ساعت ۱۸:۳۰

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تاکنون ۵۴ نفر در کل کشور مصدوم شده اند که از این تعداد ۵۱ نفر آقا و ۳ نفر خانم هستند.

از این تعداد تاکنون ۲۰ نفر پس از طی مراحل درمانی ترخیص شده اند و ما بقی بستری شده اند. 

این در حالی است که ۸ نفر متاطفانه دچار نقص عضو شده و یازده نفر از ناحیه چشم مصدوم هستند.

بلایی که سوختگی بر بدن وارد می‌کند

سیداسماعیل حسن پور فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی بیان کرد: هر سال برای مجروحان  چهار شنبه آخر سال در بیمارستان‌ها ظرفیت ایجاد می‌کردیم و تمام کادر درمانی و پرسنل آماده باش کامل بودند، اما امسال پرسنل با تمام قوا برای مقابله با بیماری کرونا در تلاش هستند و بخش اعظمی از ظرفیت بخش ها به این بیماری اختصاص دارد. 

 حسن پور با اشاره به مواردی که در سال‌های اخیر به علت شرکت در مراسم چهارشنبه آخر سال به بیمارستان ها مراجعه می‌کردند، ادامه داد: در سال‌های اخیر با نزدیک شدن به روز سه شنبه آخر سال مجروحان بسیاری را به علت انفجار مواد محترقه در بیمارستان پذیرش می‌کردیم و حتی در بسیاری از مواقع افرادی که فقط نظاره گر مراسم افراطی این روز بودند در لیست بیماران قرار می گرفتند. 

فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی اضافه کرد: از همین رو، شاهد جراحت‌هایی بودیم که درمان آنها اغلب به بهبودی کامل ختم نمی‌شد و افراد با معلولیت به جامعه بازمی گشتند. 

وی سوختگی‌های وسیع، انفجار اندام‌ها، خردشدگی مفاصل، آسیب شدید به تاندون‌ها و بافت پوست، آسیب شدید به اندام‌های صورت و کوری را از جمله عوارض استفاده از مواد محترقه در مراسم چهارشنبه آخرسال دانست.

آمار قربانیان چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۷:۳۰

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدوم شدن ۳۵ تن در حوادث چهارشنبه سوری سال جاری خبر داد.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص آمار قربانیان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال گفت: تا ساعت ۱۷ و ۳۰ امروز ۳۵ نفر در این حوادث مصدوم شدند و ۱۲ نفر تاکنون از بیمارستان مرخص شدند.
خالدی در ادامه گفت: تاکنون ۷ نفر نقص عضو شده اند و ۵ نفر دچار آسیب به چشم شده اند.

سخنگوی اورژانس گفت: بیشترین مصدوم در استان‌های خراسان رضوی، سمنان و کردستان هر کدام با ۴ نفر است.

آمار قربانیان چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۷:۱۴

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدوم شدن ۳۱ نفر در حوادث چهارشنبه سوری سال جاری خبر داد.

به گفته خالدی از این تعداد ۱۲ نفر درمان و ترخیص شدند.

وی در ادامه افزود: تا این لحظه ۷ نفر نقص عضو شدند و به چشمان ۴ نفر نیز آسیب رسیده است.

افزایش مصدومان به ۳۱ نفر تا ساعت ۱۷:۰۰

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تا کنون ۳۱نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شده و ۱۲ نفر پس از درمان ترخیص شده‌اند.

وی افزود: همچنین تا کنون ۷ نفر دچار نقص عضو و ۴ نفر آسیب چشمی دیده‌اند.

انتقال ۶ بیمار سوختگی به بیمارستان مطهری ساعت ۱۶:۴۵

مصطفی دهمرده رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: تاکنون ۶ نفر در اثر سوختگی به  این بیمارستان انتقال پیدا کرده و ۳ نفر نیز بستری شده‌ا ند.

برخورد با رانندگان خاطی

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت به آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس در چهارشنبه سوری اشاره و تصریح کرد: ماموران رفتارهای رانندگان را رصد می‌کنند و در صورتی که راننده یا سرنشینان اقدامات خارج از عرف انجام دهند با آنها برخورد می کنند؛ لایی کشی، مارپیچ و حرکات خطرناک از جمله رفتارهای ترافیکی است که پلیس بلافاصله آنها را رصد کرده و با متخلفان برخورد می کند؛در این صورت خودرو به پارکینگ منتقل خواهد شد.

سردار مهماندار در خصوص پرتاب اشیا محترقه و مواد خطرناک و مزاحمت برای مردم نیز اعلام کرد؛ رانندگان یا سرنشینان خودروهایی که اقدام به پرتاب اشیای محترقه و مزاحمت برای مردم کنند خودروی شان به پارکینگ منتقل شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل می شود.

 برخورد قانونی پلیس با مخلان نظم و امنیت

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: صلاح مردم است که امسال برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در خانه بمانند و جشن چهارشنبه آخر سال را در کنار اعضای خانواده برگزار کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: شهروندانی که در این شرایط از خانه بیرون می روند احتمال دارد با توجه به شیوع کروناویروس به این بیماری مبتلا شوند و شرایط برای آنها و خانواده هایشان سخت می شود و در نگاه دیگر با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان برای خالی کردن هیجانات خود اقدام به پرت کردن نارنجک های دستی و ترقه به بیرون از خانه می کنند احتمال آسیب دیدن مردم یا تخریب خودروها و آتش گرفتن درختان کنار خیابان ها محتمل است.

سردار ظهیری خاطرنشان کرد: پلیس در صورت مشاهده افرادی که اقدام به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری کنند طبق قانون با آنها برخورد می کند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه اقدام و مشکلی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند؛ چرا که ماموران برای خدمت رسانی به مردم در آمادگی کامل قرار دارند تا بتوانند آرامش و امنیت را برای مردم ایجاد کنند.

سوختگی دست ۵ نفر با الکل در ساعت ۱۶:۱۰

مصطفی دهمرده، رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: تاکنون یک مورد بیمار سوختگی که جوانی ۲۵ ساله است در اثر سوختگی ناشی از چهارشنبه آخر سال به این بیمارستان منتقل شده است.

وی ادامه داد: این فرد از ناحیه چشم و بدن دچار سوختگی و از از ناحیه دست نیز دچار شکستگی شده است.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری خاطر نشان کرد: ۵ مورد سوختگی نیز به دلیل شستشو وضدعفونی کردن افراد با الکل در داخل خانه  و در مجاورت با بخاری صورت گرفته است.

آمار قربانیان چهارشنبه سوری تا ساعت  ۱۶:۱۶

مجتبی خالدی  سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدوم شدن ۲۰ نفر در حوادث چهارشنبه سوری سال جاری خبر داد.

مصدومیت ۲۰ نفر تا ساعت ۱۶:۰۰

گزارش شماره ۳ حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال حکایت از مصدومیت ۲۰ نفر تا این ساعت و درمان و ترخیص ۸ نفر دارد.

مصدومیت مرد ۲۵ ساله در ساعت ۱۵:۵۰

مراجعه مرد ۲۵ ساله به اورژانس که به علت انفجار نارنجک و شکستگی دست و آسیب به چشم ها دچار مصدومیت شده بود

آمار قربانیان چهارشنبه سوری تا ساعت  ۱۵:۰۳

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدوم شدن ۱۸ نفر در حوادث چهارشنبه سوری سال جاری خبر داد.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص امار قربانیان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال گفت: تا ساعت ۱۵ امروز در کل کشور ۱۸ نفر مصدوم گردیده اند که از این تعداد ۵ نفر مرخص شده اند.

عامل انتشار کرونا نباشیم

سازمان آتش نشانی شهر تهران با انتشار پوستری از شهروندان خواسته است تا امشب عامل انتشار کرونا نباشند و در خانه بمانند

مصدومیت ۱۸ نفر تا ساعت ۱۴:۴۵

گزارش شماره ۲ حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال/ مصدومیت ۱۸ نفر در کل کشور و درمان و ترخیص ۵ نفر

انفجار مواد محترقه در محله مهرآباد جنوبی ۱۳:۴۵

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از انفجار مواد محترقه در منطقه مهرآباد جنوبی خبر داد.

نخستین حادثه انفجار مواد محترقه در تهران قربانی نداشت 

نخستین حادثه انفجار مواد محترقه به مناسبت چهارشنبه سوری ظهر امروز در بالکن یک ساختمان مسکونی واقع در محله مهرآباد جنوبی در غرب تهران روی داد، اما این حادثه قربانی و مصدوم جدی برجای نگذاشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران عصر سه شنبه در این باره، گفت: ساعت ۱۲:۲۴ امروز حادثه انفجار مواد محترقه در خیابان طالقانی مهرآباد جنوبی در منطقه ۹ به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله ماموران ایستگاه شماره ۳۳ آتش نشانی به محل حادثه رفتند.

سید جلال ملکی افزود: محل حادثه در طبقه سوم یک ساختمان ۵ طبقه مسکونی بود که پسربچه‌ای ۱۲ ساله در قسمت بالکن ۲ متری مشغول درست کردن نارنجک‌های دستی بود.

وی ادامه داد: به دلایل نامشخص ۲ تا ۳ نارنجک دستی دچار انفجار می‌شود، ولی چون در فضای باز حادثه روی داده بود این پسر بچه توانست خود را به داخل منزل برساند.

ملکی خاطرنشان کرد: این حادثه منجر به شعله وری و تخریب منزل نشد و به این پسر بچه نیز آسیب جدی وارد نشده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به والدین هشدار داد امشب مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند، چون در صورت مصدومیت و انتقال به مراکز درمانی ممکن است در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار گیرند.

مسئولیت اجتماعی شهروندان تهرانی در چهارشنبه آخرسال

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر مسئولیت اجتماعی شهروندان تهرانی با توجه به شیوع کرونا در کشور گفت: من به عنوان عضوی کوچک از همه شهروندان فهیم کشور و ساکنان تهران به خصوص جوانان خواهش می‌کنم که چهارشنبه آخرسال را در خانه بمانند و با اقداماتشان جان خود و دیگر شهروندان را به خطر نندازند تا در این شرایط بحرانی مشکلات را شدت نبخشند و باعث شیوع بیشتر این بیماری نشوند.

مردم با در خانه ماندن به کادر پزشکی در چهارشنبه‌سوری کمک کنند

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران به بیان توصیه‌هایی به مردم برای شرکت نکردن در مراسم چهارشنبه سوری با توجه به شیوع کرونا پرداخت و گفت: واقعیت این است  مردم در آستانه یک آزمون تاریخی هستند و اساسا از مردم ایران به عنوان یک کشور مسلمان و با تمدن و فرهنگ و تمام ادعاهایی که در این زمینه داریم، خوب نیست که بخواهیم حرفی از چهارشنبه‌سوری بزنیم.

وی ادامه داد: اگر افرادی امسال بخواهند تجمعات آنچنانی و آتش‌بازی‌هایی را همانند سال گذشته برگزار کنند که عملا موجب آسیب رساندن به خود و دیگر شهروندان شود، در حقیقت نشان داده‌اند که اهمیتی برای هیچ مساله‌ای قائل نیستند و و قوه قهریه باید با آن‌ها روبه‌رو شود.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: نیروهای قضایی و مسئولان زیرربط باید با افرادی که در این مقطع حساس اصول بهداشتی و اعلامی مجموعه دولت و نظام را نمی‌پذیرند و موجب برهم زدن آرامش روحی و روانی مردم و تهدید جان شهروندان می‌شوند، برخوردی جدی داشته باشند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد:انتظار می‌رود همه مردم با در پیش گرفتن رفتاری منطبق بر وحدت و انسجام و بر اساس یک روحیه جمعی از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند چراکه اگر چهارشنبه‌سوری مثل‌های سال‌های گذشته ادامه داشته باشد، موجب شیوع بیشتر این بیماری خواهیم شد و این فشار مضاعفی را به کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وارد خواهد کرد.

سالاری در پایان با تاکید بر اینکه مردم باید در خانه ماندن را جدی بگیرند، تصریح کرد: بهترین راه برای یپشگیری از هرگونه اتفاق ناگوار و دلخراش در خانه ماندن است و همه مردم باید این توصیه‌ها را جدی بگیرند.

خطرات شرکت کردن در مراسم چهارشنبه سوری آخر سال با توجه به شیوع کرونا

محمد رضا ناظر، متخصص بیماری‌های عفونی، به بیان توصیه هایی به مردم برای شرکت نکردن در مراسم چهارشنبه سوری با توجه به شیوع کرونا پرداخت و گفت: مهمترین راه پیشگیری قطع کردن چرخه انتقال است. در این بین هستند افرادی که می‌گویند ما از مرگ و بیماری نمی‌ترسیم، ولی در پاسخ به این افراد باید گفت شاید شما واسطه انتقال کرونا شوید و در نتیجه سلامت دیگران را به خطر بیندازید.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: توصیه در چین این بود که افرادی که می خواهد بیرون بروند همه ماسک داشته باشند. افراد بیمار اصلا بیرون نیاید و به دو دلیل ماسک داشته باشد یکی اینکه خود فرد به بیماری مبتلا نشود و دیگر اینکه ممکن است خود فرد بیماری را داشته باشد و برای جلوگیری ازا انتقال آن به دیگران حتما ماسک داشته باشد. 

ناظر در ادامه گفت: شرکت افراد در چهارشنبه سوری و اینکه برخی افراد دچار سوختگی شوند و همچنین انتقال آنها به بیمارستان هر کدام از چندین جنبه خطرناک است. علاوه بر این خطرها برپایی چهارشنبه سوری و خطراتی که در پی دارد باعث ایجاد استرس در افراد جامعه شده و سیستم ایمنی بدن افراد را در برابر کرونا ضعیف خواهد کرد. 

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: ممکن است ویروس در بدن برخی از افراد جامعه باشد ولی فرد خودش خبر نداشته باشد و هیچ علائمی نداشته باشد ولی با برگزاری چهارشنبه سوری و سروصداهای ایجاد شده دچار استرس شود و ویروس در بدن این فرد شروع به رشد کند. 

این متخصص بیماری عفونی گفت: مردم در تجمعاتی مثل چهارشنبه سوری شرکت نکنند و از اطرافیان خود نیز بخواهند در این مراسم شرکت نکنند.

وی در ادامه تاکید کرد: این افراد علاوه بر اینکه خود را به خطر می اندازند باعث به خطر افتادن کادر درمانی و پلیس و اورژانس و... می شوند که درگیر این مراسم هستند.

لاستیک آتش زدن در چهارشنبه سوری جرم است

جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، درباره اقدامات این نهاد برای چهارشنبه سوری گفت: یگان حفاظت محیط زیست امروز از ساعت ۲ بعد از ظهر در آماده باش صد در صد است.

وی در ادامه بیان کرد: با افرادی که اقدام به کارهایی کنند که در حوزه کاری محیط زیست است در کنار نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد. در چهارشنبه سوری آلودگی هوا ایجاد کردن جرم محسوب می‌شود به عنوان مثال با آتش زدن لاستیک، که در این موارد با مسببین آن‌ها برخورد شدیدی می‌شود و این افراد را تحویل محاکم قضایی می‌دهیم.

محبت خانی گفت: کسانی که در مناطق بیرون از شهر آتش سوزی ایجاد کنند که منجر به صدمه خوردن مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست بشود جرم محسوب می‌شود و با عوامل این موضوع برخورد جدی قضایی خواهد شد.

از مردم خواهش می کنم امسال به چهارشنبه سوری نروند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: از مردم خواهش می‌کنم به واسطه اینکه امسال با کرونا مواجه هستیم و در بیمارستان بیماران کرونایی تحت درمان هستند و افرادی در منازل خود در قرنظینه خانگی هستند از ایجاد آلودگی هوا و آلودگی صوتی پرهیز کنند و خودشان داوطلب شوند و امسال به عنوان یک سال نمادین کارهای سال‌های قبل را انجام ندهند.

آمار قربانیان چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۴:۳۵ تعداد ۶ نفر

اورژانس آمار قربانیان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۱۴ را ۶ مصدوم اعلام کرد که ۲ نفر از این افراد درمان و ترخیص شدند.

اتمام حجت پلیس با برگزار کنندگان مراسم چهارشنبه سوری 

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ: پلیس با افرادی که به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری اقدام می‌کنند طبق قانون برخورد می‌کند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه اقدام و مشکلی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گیرند و ماموران برای خدمت رسانی به مردم در آمادگی کامل قرار دارند تا بتوانند آرامش و امنیت را برای آن‌ها ایجاد کنند.

آماده باش پلیس راهور برای چهارشنبه‌سوری

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، درباره تمهیدات پلیس در چهارشنبه‌سوری خاطر نشان کرد: امروز شب چهارشنبه آخر سال است و از عصر امروز همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در آماده باش کامل هستند و نسبت به رصد ترافیکی معابر و ترددها اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا توصیه بر حضور در خانه شده است، گفت: در شب چهارشنبه سوری نیز با توجه به تأکیدات ایمنی و نیز تأکیدات بهداشتی لازم است که تمامی شهروندان در خانه بمانند و این ایام را بدون انجام تردد غیرضروری در شهر سپری کنند.

مهماندار در مورد رانندگان و سرنشینان خودروهایی که اقدام به پرتاب مواد محترقه از داخل خودرو کنند، گفت: در این زمینه مأموران پلیس برابر ضوابط ابلاغ شده اقدام خواهند کرد و حتما با افراد متخلف برخورد کرده و خودرو آنان نیز توقیف خواهد شد علاوه بر آن از ظرفیت هوشمند ترافیک نیز به طور صددرصد استفاده خواهد شد.

استقرار آتش‌نشانان در ١۴٣ نقطه

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران: امروز سه شنبه پایانی سال است و تا پیش از امسال در این روز جشن چهارشنبه سوری برگزار می‌شد. طی این روزها متخصصان و کارشناسان دفعات بسیاری از هموطنان درخواست کردند که به علت شیوع گسترده بیماری کرونا از منزل خارج نشوند.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی تهران نیز از شهروندان این تقاضا را دارد که امسال با توجه به وجود نگرانی‌های مضاعف بر سوختگی و مصدومیت و.. در خانه بمانند. بیمارستان‌ها به علت شیوع بیماری کووید١٩ وضعیت خوبی ندارند و اگر مصدومی وارد بیمارستان شود احتمال ابتلای او به سایر بیماری‌ها نیز وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه امسال شرایط حاد است گفت: تاکید ما این است که در خانه بمانید.

وی با تاکید بر اینکه آتش نشانی تهران بر اساس وظیفه خود در این شب مثل سال‌های گذشته استقرارهایی را ترتیب داده است اظهار کرد: در همین راستا علاوه بر آماده باش ١٣١ ایستگاه، آتش نشانان تهرانی در ١۴٣ نقطه مستقر خواهند بود. البته امیدواریم هیچ کس از خانه خود بیرون نیاید.

به گفته وی ١٢۵٠ آتش نشان عملیاتی با به همراه داشتن ١۴٧ خودرو سبک، ١٧٣ دستگاه خودرو سنگین و ۴۶ دستگاه موتورسیکلت از ساعت شش بعد از ظهر استقرار خود را آغاز می‌کنند. تمامی مدیران ارشد نیز در کنار نیروها حضور خواهند داشت.

اولتیماتوم پلیس به هنجارشکنان در چهارشنبه‌سوری

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد که پلیس اجازه برگزاری هیچگونه تجمعی را در چهارشنبه‌سوری نخواهد داد.

رحیمی به تمهیدات پلیس برای چهارشنبه‌سوری اشاره کرد و گفت: برای چهارشنبه آخر سال چهار قرارگاه فجر، فتح، نصر و رمضان را راه‌اندازی کرده‌ایم و عوامل پلیس در این شب در تمام نقاط پایتخت در آمادگی کامل قرار دارند. ضمن اینکه از مدت‌ها قبل جلسات با صنوف و اتحادیه‌های مرتبط نیز برگزار شده و هشدارها و توصیه‌های لازم به این بخش‌ها نیز ارائه شده است.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به تاکیدات انجام شده در مورد حضور در خانه اظهارکرد: درخواست پلیس از تمام مردم این است که در خانه بمانند. در این شب نیز پلیس اجازه برگزاری هیچگونه تجمعی را نخواهد داد و با برهم زنندگان نظم و امنیت نیز قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

چطور در چهارشنبه سوری فرزندانمان را در خانه بنشانیم؟

محمد رضا ایمانی، روان شناس اجتماعی، در پاسخ به این سوال که با نزدیک شدن به پایان سال و چهارشنبه سوری خانواده‌های چطور فرزندان خود را برای شرکت نکردن در چهارشنبه سوری متقاعد کنند؟ گفت: ابتدا باید ببینیم که چهارشنبه سوی به چه معنی است و چطور آن را در ذهن بچه‌ها ایجاد کردیم؟ اگر کسی حیاطی در خانه خود دارند می‌تواند آتشی درست کنند و با هم بگویند و بخندند و از روی آتش بپرند و این رسم را به جای آورند.

این روان شناس اجتماعی در ادامه گفت: اما اینکه بتوانیم اقوام و دوستان و آشنایان را در کنار هم داشته باشیم کاملا مضر است. می‌توانیم در بالکن خانه فشفشه روشن کنیم و یا بالن به هوا بیندازیم. ولی اینکه بخواهیم در جمع و کوچه و خیابان حضور داشته باشیم و ترقه بزنیم برای سلامتی مضر است.

ایمانی در ادامه با تاکید بر اینکه اما باید به نشاط بچه‌ها نیز توجه کنیم افزود  اما این حفظ نشاط را باید با مراقبت به عمل آوریم و اگر بخواهیم فرزندان خود را از حضور در چهارشنبه سوری منع کنیم باعث ایجاد لج و لجبازی می‌شویم و بچه‌ها از این فرآیند آسیب می‌بینند.

این روان شناس اجتماعی گفت:بهترین کار همراهی کردن توام با راهنمایی کردن است. باید جزئی از بازی بچه‌ها در چهارشنبه سوری بشویم.

برخورد با اقدامات مجرمانه چهارشنبه‌سوری در فضای مجازی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از برخورد با هرگونه تبلیغ و خرید و فروش موادمحترقه در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ تورج کاظمی، درباره جرائم مجرمانه مرتبط با چهارشنبه‌سوری در فضای مجازی گفت: تیم‌های رصد پلیس فتا با گشت‌زنی مستمر در فضای مجازی اقدام به پایش و رصد محتوای تولید و منتشر شده در فضای مجازی می‌کنند. در این میان چهارشنبه آخرسال نیز یکی از مواردیست که ماموران پلیس فتا اقدام به رصد موضوعات و محتوای مرتبط با آن در فضای کرده‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز ماموران پلیس موارد مجرمانه‌ای را شناسایی کرده و به دستگاه قضایی ارجاع داده‌اند که از جمله آن می‌توان به خرید و فروش و تبلیغ موادمحترقه در فضای مجازی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پری مجرد48ساله IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    3 17
    آخ جون چهارشنبه سوری برم تو خونه مردم ترقه و نارنجک پرتاب کنم و فرار کنم چه هیجانی داره آتیش بازی
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      5 0
      پری خیلی خری!
  • محمد IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    6 0
    فکر کنم از شهر ما یک فروند موشک دوربرد شلیک شد. لعنتی بالا رفت، بعد مثل هواپیما که سوخت داشته باشد، شروع کرد به پرواز در جهت افق. با چشم که دنبالش کردم یکدفعه رفت پایین. نارنجی می سوخت. یحتمل جنوب شهر با شمال شهر درگیر شده. شرق هم با غرب. آسایش ملت رو گرفته اند خدا شاهده . ایران نبود میگفتم جنگ شهری درگرفته.
  • NL ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    11 3
    چهارشنبه خریت سال
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    7 3
    آیین کهن این سرزمین ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! دروغ به این بزرگی ؟؟؟؟؟ اینجا سرزمین محبت و ایثار است نه مردم آزاری و فریب اینجا عرصه توحید است نه شرک وخرافات به اسم نیاکان بیچاره ای که در راه توحید جان دادند
  • GB ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    7 1
    چهار شنبه سوری و کرونا از نظر نحسی فرقی با هم ندارند
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    5 1
    در چنین شرایطی بیمارستانها این افراد خاطی را نباید پذیرش کنند.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    7 4
    خاک بر سرشون بهشون خدمات ندهید بگذارید بمیرند یک مشت انسان نما
  • ایرانی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    6 1
    نیروی محترم انتظامی یکی را بگیرد ببیند مواد محترقه از کجا اومده؟ یکی رو به چوبه اعدام بسپارند همش حله.البته امشب که گذشت تا سال اینده هم که ولش کن
  • کوروش آقایی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    من چهار سوری می رم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس