کد خبر 1052937
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
زرفی

ائتلاف الفتح ضمن مخالفت با نخست‌وزیری گزینه تازه معرفی شده، تأکید کرد که معرفی این شخص، در تضاد با قانون اساسی عراق است ,و تبعاتش بر عهده شخص رئیس جمهور است.

به گزارش مشرق، منابع خبری عراق ظهر امروز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ماه جاری اعلام کردند «عدنان الزرفی» مأمور تشکیل کابینه این کشور شده است.

ائتلاف «الفتح» عراق با انتشار بیانیه‌ای، مأموریت الزرفی برای تشکیل کابینه جدید در این کشور را نپذیرفت.

بیشتر بخوانید:

شبکه العهد عراق ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که الفتح ضمن عدم پذیرش نخست‌وزیری الزرفی، آن را «اقدامی بر خلاف قانون اساسی» دانست که ریاست جمهوری عراق انجام داده است.

الفتح تأکید کرد، این اقدام ریاست جمهوری عراق، خارج از چارچوب قانون اساسی است؛ زیرا در قانون اساسی عراق «تصریح شده است که باید نامزد فراکسیون بزرگتر، مأمور تشکیل کابینه شود».

این ائتلاف تصریح کرد، امروز از قانون اساسی عراق تخطی شده و به توافق بین فراکسیونهای سیاسی این کشور، هیچ اعتنایی صورت نگرفته است.

الفتح در پایان خاطر نشان کرد: «رئیس جمهور را کاملا مسئول پیامدهای این اقدام تحریک‌آمیز می‌دانیم و نهایت تلاش را صورت خواهیم داد تا مانع از عدم رعایت قانون و قانون اساسی شویم».

«کریم علیوی» عضو ائتلاف «الفتح» عراق هم امروز تأکید کرد، پس از اینکه الزرفی رسما به عنوان نخست وزیر، مأمور تشکیل کابینه شد، مرحله سختی پیش روی خود دارد و باید کابینه خود را تعیین و برنامه‌های خود را ارائه دهد.

وی در عین حال گفت که «ائتلاف الفتح و تمام فراکسیونهای سیاسی شیعه، زمانی به الزرفی رأی اعتماد خواهند داد که در برنامه دولت آینده، مصوبه پارلمان [عراق] مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی از کشور را اجرایی کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس