کد خبر 1052885
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
‌

نمی‌فهمند گاهی باید فریاد زد و گاهی سکوت، گاهی باید جنگ کرد و گاهی صلح، گاهی مهمّی تحت الشعاع امر اهمّی قرار می‌گیرد، گاهی واجبی مثل حج تحت الشعاع جهادی که اوجب است قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در اینستاگرامش به هتک حرمت حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) واکنش نشان داد.
شاخصه‌ی سبک‌مغزان سطحی‌نگر در طول تاریخ، انعطاف‌ناپذیری و بی‌استعدادی در تشخیص اهم از مهم و برنتابیدن تغییر تکلیف است. در نگاه آنها ظاهر قرآن مطلقا محترم است، حتی اگر روزی به حکمیت صفین بیانجامد؛ خون مسلمان مطلقا حرام است، حتی اگر بر امیرالمؤمنین(ع) خروج کرده باشد؛ مناسک حج مطلقا خط قرمز است و باید به اتمام رساند، حتی اگر حسین بن علی(ع) قصد ترک مکه را کرده باشد؛ صلح با دشمن مطلقا گناهی نبخشودنی است، حتی اگر این صلح تصمیم حسن بن علی(ع) باشد.

نمی‌فهمند گاهی باید فریاد زد و گاهی سکوت، گاهی باید جنگ کرد و گاهی صلح، گاهی مهمّی تحت الشعاع امر اهمّی قرار می‌گیرد، گاهی واجبی مثل حج تحت الشعاع جهادی که اوجب است قرار می‌گیرد، گاهی تنباکو به فراخور شرایط زمان و مکان به منزله محاربه با امام زمان(عج) می‌شود و مدتی بعد دوباره حلال می‌شود.

چقدر این روحیه‌های خشک با اسلامی که مسلمان را پابه‌رکاب و آماده‌ی دریافت دستورهای جدید می‌خواهد ناسازگار است؛ اسلامی که زادگاهش مکه بود و بعد از 13 سال و هم‌زمان با هجرت، زندگی در مکه را تا فتح مکه بر مسلمانان حرام کرد؛ اسلامی که چنان پیروانش را انعطاف‌پذیر می‌خواهد که حتی قبله‌اش را به قول قرآن فقط برای شناخت و شناسایی سبک‌مغزان انعطاف‌ناپذیر تغییر می‌دهد.

و عجب چالش سنگینی این سبک‌مغزان خشک مقدس انعطاف‌ناپذیر با امام زمان(عج) خواهند داشت؛ امامی که به فراخور شرایط استثنایی و بی‌سابقه‌ی زمان و مکان چنان دستورهای عجیب و ناآشنایی صادر خواهد کرد که انگار با دین جدیدی آمده است؛«یأتی بدین جدید».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • vahid IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    17 42
    با کیا شدیم هشتاد میلیون خدایا چرا باید تو ایران به دنیا بیام
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      26 1
      ربطی به ایران نداره خریت رو همه جا میشه انجام داد مجسمه گاو تو امریکا گاو پرستی تو هند مراسم ... تو ژاپن یه دوری تو نت بزنی تازه میبینی هنوز عاقل های دنیا ما هستیم دنیا تو جاهلانه ترین اوضاع خودشه و ان شاالله تا ظهور
    • ایرانی الاصل IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      14 5
      غصه نداره برو پیش اسرائیلیهای یا سعودیهای کودک کش دیر نشده بجنب
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      1 6
      با وحید موافقم! توی ایرانی الاصل هم بیخود با سیاسی کاری دیگران رو اینور و اونور نفرست. چون میدونی که همین سبک مغزان خشک مقدس که شاید خود تو هم باشی حمایت میشن!
  • علی IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    52 0
    این جماعت احمق همان خوارج عهد حضرت علی وهمان کوفیان فریب خورده سپاه یزیدهستند.اگرخیلی حرم حرم می کنندبروندازحرم حضرت زینب دفاع کنند.این جماعت خدام بی جیره ومواجب انگلیسی هستندبرای تخریب مذهب.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    32 1
    یه تیترم بابت برگزار کنندگان چهارشنبه سوری بزنید : سبک مغزان خودخواه ،
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    32 0
    اگر صداوسیما اینها و وهابی ها رو با هم بولد می کرد و می کوبید ....
  • عباس IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    24 3
    در زمان غیبت امام زمان مجتهد فتوا داده و حتی نماز جماعت و جمعه که از ارکان اسلام است را جهت جلوگیری از بیماری تعطیل کرده اند اینها چه جانورهایی هستند خود را بالاتر از مراجع میدانند اری این عناصر باعث ناراحتی همه معصومین در همه اعصار بودند خداوند لعنت کند انگلیس ملعون را
  • امانی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    4 0
    اولا اینکه این جماعت مقدس نیستند چه برسه به خشکه مقدس دوما بر طبق نص صریح قران کریم اطاعت از خدا ورسول خدا ووالیان امر که همان ائمه معصومین س اجمعین ودر غیاب انها نائبان بر حق حضرات معصومین ووالی فقیه بر عین همه مسلمانان واجب هست حال اگر تعدادی تخطی میکنند ز اساس با دین مخالفند وسرچشمه انها در جای دیگری هست
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    2 6
    باید مسلسل برد شیعیان انگلیسی را به خاک و خون کشید تا جمع شوند.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    3 0
    باید هرچه زودتر باهاشون برخورد بشه این ابله ها با این کارشون آبروی اسلام و دین را میبرند میشیم مضحکه کانالهای معاند .....رحم وشفقت اسلامی هم حدی داره خیلی ها گستاختر میشن اگه کاری نکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس