کد خبر 1052854
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
صف خرید

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان این که متاسفانه تهرانی ها هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند، گفت: کرونا یک بیماری مهلک و بسیار جدی است.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی با اشاره به وضعیت کرونا در تهران گفت: به نظر من رسانه‌ها به اندازه کافی در زمینه کرونا به شکل های مختلفی اطلاع رسانی کرده اند و هشدارهای گروه پزشکی به آحاد مردم منتقل شده است اما هنوز مردم به اندازه کافی شرایط را جدی نگرفته و حساسیت بسیار مهم این بیماری را درک نکرده‌اند.

 وی با بیان اینکه کرونا یک بیماری مهلک و بسیار جدی است، گفت: هیچکس از این ویروس مصون نیست و نمی توان هیچ تضمینی داد که اگر هر فردی امروز به این بیماری مبتلا شد، علامت‌دار باشد، بلکه ممکن است بی علامت باشد.

بیشتر بخوانید:

از ترس ابتلا به کرونا با «الکل» جان ندهیم +فیلم

 زالی تاکید کرد: یادمان باشد اگر امروز به ویروس مبتلا شویم، ممکن است آن را به فردی در خانواده یا پدر و مادر سالخورده منتقل کنیم که در آنها شدت بیماری بیشتر خواهد بود.

وی همچنین گفت: نظرسنجی ما و آن چه در سطح شهر می‌بینیم، نشان می دهد که متاسفانه کماکان فعالیت‌ها جاری است و شب عید امسال با سال گذشته هیچ تفاوتی ندارد. در حالی که باید توجه کرد که امسال عید متفاوتی داریم.

 زالی  با اشاره به صف های تشکیل شده برای خرید آجیل و غیره از سوی مردم گفت: باید توجه کرد که مردمی که در موارد غیر ضروری بیرون رفته و در صف‌های خرید آجیل و غیره قرار می گیرند، خودشان را در مهلکه خطر و مرگ قرار می دهند. این شهامت نیست؛ بلکه به استقبال مرگ رفتن است. ما در جامعه با هر اشتباه می توانیم قربانی ویروس کرونا باشیم و تضمینی نیست که ما قربانی بعدی نباشیم. بنابراین بحث حیات و جان است و شوخی ندارد.

وی تاکید کرد: خواهشم از همه شهروندان این است که توجه کنند. آمار روزانه در تهران رو به افزایش است و این نشان می‌دهد که مردم در تهران توجه لازم را نداشته اند. هر روز آمارها و تعداد بستری ها رو به افزایش است. مردم در داخل شهر تصور اختراعی از کرونا دارند و تصویر بیمارستان های ما را ندارند. در حالی که اگر حجم بیماران بستری در بیمارستان ها را ببینند و بیماران بدحال را مشاهده کنند، متوجه عمق ماجرا می شوند. در عین حال در اطراف خودمان آگهی های ترحیم را شاهدیم این نشان می دهد که مسئله جدی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    80 3
    عزیز من صف خرید آجیل کجا بوده ؟ یکسر به آجیل فروشها بزن ببین چه پشه پرونیه . تموم آجیلها رو دستشون باد کرده . یکی بخاطر خطر ابتلا به کرونا دوم بخاطر قیمت نجومیش تو این وانفسای بی پولی محض
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    یک مشت غربتی و دیگر هیچ !!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس