کد خبر 1052851
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
تشریح خدمات یگان‌های ویژه برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور

فرمانده یگان های ویژه ناجا خدمات یگان ویژه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، تا اسم یگان ویژه می‌آید برخی یاد اغتشاشات می‌افتند و کمتر کسی یاد خدمات دهی مأموران یگان ویژه در مرزهای کشور در ایام اربعین و یا فداکاری‌های این مأموران هنگام عملیات‌های تروریستی و خنثی سازی بمب و … می‌کند.

چند وقتی است که ایران عزیزمان درگیر مبارزه با یک ویروس منحوس شده است، ویروسی که افراد را از هم دور ولی دل‌ها را به هم نزدیک کرده است و هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد سعی می‌کند به نحوی به هم وطنان خود خیری رساند، بگذریم که عده‌ای انسان نما در تمامی مقاطع زمانی به دنبال منفعت شخصی بودند که همه ما آنها را با نام احتکار کنندگان می‌شناسیم.

بیشتر بخوانید:

این بار یگان‌های ویژه در سراسر کشور به میدان آمدند، اما نه با لباس رزم و موتور و تجهیزات نظامی بلکه با چرخ‌های خیاطی و ماشین‌های تانکر، آمدند تا چهره شهر را از شر این ویروس پلید پاک کنند و برای مدافعان سلامت و هم نوعانشان ماسک بدوزند.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با اشاره به تشریح اقدامات یگان‌های ویژه در زمینه مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: یگان‌های ویژه ناجا بر اساس رویکرد اجتماعی و بحث‌های مردم یاری که دارند مانند حضور در اربعین حسینی، در کنار مردم هستند؛ همچنین در اتفاقات غیرمترقبه همانند سیل، زلزله و غیره تقریباً از اولین مجموعه‌ها هستند که در بحث امدادرسانی در کنار مردم هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور و شیوع ویروس منحوس کرونا به کلیه واحدهای تابعه در سراسر کشور دستور داده شده تا در کنار ارائه خدمات به مردم و کمک به مسئولین در مقابله با کرونا با هوشیاری اوضاع امنیتی را رصد کنند، تا در صورت نیاز واکنش به موقع داشته باشند.

به گفته فرمانده یگان‌های ویژه ناجا عملیات مقابله با کرونا تاکنون در ۸۱ کلانشهر و شهر و بنا به درخواست مجموعه بهداشت و درمان انجام گرفته و در این مدت بیش از ۶۳۰۰ کیلومتر از معابر و اماکن ضد عفونی شده‌اند.

عملیات مقابله با کرونا تاکنون در ۸۱ کلانشهر و شهر و بنا به درخواست مجموعه بهداشت و درمان انجام گرفته و در این مدت بیش از ۶۳۰۰ کیلومتر از معابر و اماکن ضد عفونی شده‌اند

سردار کرمی بیان کرد: تعداد کل خودروهایی که در این بازه زمانی استفاده شده ۳۵۱ دستگاه بود، همچنین تعداد اماکنی که ضدعفونی شده همانند ایستگاه اتوبوس، ایستگاه‌های تاکسی، امامزاده‌ها، مساجد، محلات و غیره ۳ هزار و ۶۹۵ مکان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که در این روزها مأموران ما در محلات مختلف انجام می‌دهند، تست تب‌سنجی است، مأموران یگان ویژه در استان‌ها و محلاتی که دیگر گروه‌ها نرفته یا کمتر رفته‌اند حضور پیدا می‌کنند و با دستگاه‌های تب سنج خدمات لازم را به افراد آن منطقه ارائه می‌دهند.

فرمانده یگان‌های ویژه با اشاره به ارائه خدمات در محله هرندی گفت: در تهران چند روز پیش در محله هرندی حدود ۵-۴ ساعت حضور داشتیم و ۴-۳ کار را همزمان انجام دادیم، هم با خودروهای آب‌پاش بحث گندزدایی معابر انجام شد و هم بحث تب‌سنجی را انجام دادیم و هم محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح را در قالب بطری‌های یک و نیم لیتری توزیع کردیم که تنها در همان روز ۳ هزار بطری بین مردم آن محله توزیع شد.

سردار کرمی با اشاره به راه اندازی خط تولید ماسک در یگان ویژه و تولید روزانه ۲ هزار ماسک از سوی مأموران این یگان گفت: همان طور که می‌دانید بحث تهیه و توزیع ماسک را هم در کنار دیگر خدمات مد نظر داریم، به غیر از خط تولید ماسکی در یگان ویژه ناجا راه اندازی شده است در یکی از استان‌ها در اردبیل هم چند روزی است که تولید ماسک از سوی مأموران یگان ویژه شروع شده و دنبال این هستیم که این کار را در دیگر استان‌ها توسعه دهیم.

به گفته وی هر روز ضدعفونی معابر انجام می‌شود، در استان‌ها مجموعه بهداشت بر اساس برنامه‌ریزی این معابر را اعلام می‌کند و مأموران یگان ویژه محلول را آماده می‌کنند و مسیرهای مشخص شده را ضدعفونی می‌کنند که در شهر تهران تیپ‌های مرکز هر روز ۴ منطقه را ضدعفونی می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس