کد خبر 1052705
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
واکنش الحوثی به بیانیه امارات درباره حملات هوایی به یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ضمن اعلام اینکه ائتلاف متجاوز در مناطق تحت تسلط خود هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام نداده، تصریح کرد، کرونا ساخته و پرداخته آمریکاست.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن دوشنبه (دیروز) از افزایش پروازها از فرودگاه‌های «عدن و سیئون» در جنوب یمن انتقاد کرد و گفت، اینگونه اقدامات دولت هادی با توجه به شیوع کرونا عواقب وخیمی دارد.

در ادامه واکنش‌های یمنی به این موضوع، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه توییتر خود نوشت، کشورهای عضو ائتلاف متجاوز که در پی شیوع کرونا اقدامات پیشگیرانه در قبال شهروندان خود اتخاذ کرده‌اند، چرا در زمانی که پروازها در تمام مناطق جهان متوقف شده و گویا آنها نیز مانند یمن محاصره هستند اجازه چهار پرواز را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

صنعاء حمله آمریکا به پایگاه‌های عراق را محکوم کرد

وی افزود: ائتلاف عمدا در مناطقی که اشغال کرده هیچ اقدام پیشگیرانه، اضطراری، قرنطینه و هیچ اقدام دیگری انجام نمی‌دهد. بیماری همه‌گیری به نام کرونا همه جهان را فراگرفته است. ائتلاف آمریکایی و متحدان آن را به عنوان طرفی که بر حریم هوایی و ورودی‌های زمینی-دریایی مسلط است مسؤول هر وضعیتی در یمن می‌دانیم.

الحوثی تصریح کرد: اجازه چهار پرواز به مقصد یمن با حدود هزار مسافر، رویکردی کثیف از سوی ائتلاف آمریکایی-سعودی-اماراتی و متحدان آن است. این در حالی است که از آغاز تجاوز تا کنون تنها اجازه یک یا دو پرواز در هفته داده می‌شود و احیانا زمانی بود که یک ماه می‌گذشت و حتی یک هواپیمای یمنی اجازه فرود یا بلند شدن از زمین را نداشت.

وی ادامه داد: کسی که ملت یمن را با سلام می‌کشد از کشتن این ملت با کمترین هزینه اجتناب نمی‌کند. ما قاتل حقیقی مردم یمن را به این ملت معرفی می‌کنیم و می‌گوییم: کرونا ساخت آمریکاست. ائتلاف آمریکایی-سعودی-اماراتی و متحدان آن مسؤول نتایج مطالب گفته شده به علاوه حملات و محاصره‌ای است که آمریکا با توقف آن مخالفت می‌کند و به توقف کمک‌های انسانی به یمن فرمی‌خواند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    نه بابا.خودش تنهایی کشفش کرده این موضوعو؟
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    واکنسن الان در اختیار آمریکاست. حالا باید دید چه نقشه بلند مدتی در سر دارن که لازمش قربانی کردن بخشی از مردم و تحمل ضرر اقتصادی کوتاه مدت بوده.
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    1 0
    چینی ها می گویند احتمالا کار امریکا هست.اون وقت شما با کدام استدلال و مدرک اینقدر مطمئن حرف می زنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس