کد خبر 1052567
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ از رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال آینده در جلسه امروز این شورا خبر داد.

به گزارش مشرق، هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در گفت‌وگویی  در تشریح جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در نشست امروز این کمیسیون، موارد و ایرادات اعاده شده از سوی شورای نگهبان درباره لایحه بودجه ۹۹ مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات بسته‌های حمایتی دولت در مقابله با کرونا

وی ادامه داد: عمده ایرادات شورای نگهبان به موضوع اصلاح قوانین دائم در لایحه بودجه بود، اعضای شورا معتقد بودند که لوایح بودجه محلی برای اصلاح قوانین دائم نیست، بلکه این لوایح، محلی برای انعکاس قوانین دائم هستند، از این رو موارد مربوط به اصلاح قوانین دائم در لایحه بودجه برای تأمین نظر شورای نگهبان حذف شد.

سخنگوی کمیسیون‌تلفیق بودجه ۹۹ که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، گفت: همچنین شورای نگهبان نسبت به برخی واژه ها در لایحه بودجه ایراد گرفته بود که در نشست امروز کمیسیون تلفیق برای تأمین نظر شورا، اصلاحات عباراتی صورت گرفت. به طور مثال شورای نگهبان به واژه "نفت خام" ایراد گرفته بود که کمیسیون تلفیق واژه "خام" را حذف کرد.

قوامی افزود: یکی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۹، مربوط به استفاده از منابع اعتباری صندوق توسعه ملی بود، اعضای شورا اعلام کردند که برای استفاده از منابع این صندوق نیاز به مجوز مقام معظم رهبری است و مجوز مربوطه تاکنون به شورای نگهبان ارسال نشده است که با پیگیری های صورت گرفته، مجوز به شورا ارسال شد و مصوبات مجلس مورد تأیید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در نشست امروز همچنین ایرادات شورای نگهبان به تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۹۹ درباره میزان افزایش حقوق و دستمزد در سال آینده رسیدگی شد و ابهامات موجود در روند افزایش حقوق کارمندان بر اساس میزان دریافتی رفع شد.

سخنگوی کمیسیون‌تلفیق بودجه ۹۹ اظهار داشت: همچنین در بحث حقوق به بازنشستگان فرهنگی علاوه بر اعتبار ۶ هزار میلیاردی دولت، مجلس اعتباری حدود سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان را برای این بخش در نظر گرفت.

قوامی افزود: خوشبختانه تمام ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال ۹۹ اصلاح شد و امیدوارم این اصلاحات ظرف دو روز آینده در شورا مورد بررسی قرار گیرد تا این قانون مصوب توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ در پایان خاطر نشان کرد: طبق اصلاحی که در میزان حداقل حقوق در سال آینده صورت گرفت، حداقل حقوق در سال آینده با احتساب تفاوت تطبیق به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس