کد خبر 1052428
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
مراقبت‌های ویژه‌ برای مقابله با سیلاب/ موجودی آب سدهای کشور به ۳۰ میلیارد متر مکعب رسید

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه حجم موجودی آب سدهای کشور حدود ۳۰ میلیارد متر مکعب است گفت: مراقبت های ویژه‌ای برای مقابله با سیلاب نیز صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، محمد حاج رسولی ها با اشاره به اینکه سدها به لحاظ بارش ها وضعیت خوبی دارند اما این به منزله اینکه مردم در مصرف آب مدیریت نداشته باشند نیست، گفت: رشد مصرف آب در این روزها باعث شده تا تاکید کنیم که مردم در مدیریت مصرف آب جدیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

وی با تاکید بر اینکه شاید وضعیت مخازن سدها مناسب باشد اما مردم در زمان پیک، مصارف خود را مدیریت کنند ادامه داد: منابع سطحی و مخازن سدها در شرایط خوبی قرار دارند و با بارش های مناسبی که صورت گرفته سدها آبگیری خوبی داشته‌اند و در حال حاضر 30 میلیارد متر مکعب آب در پشت سدها ذخیره شده است.

* سرریز سدها برای تغذیه آبخوان‌ها

حاج رسولی ها در پاسخ به این سئوال که آیا برای بارش های سیل آسا سدها امادگی لازم و مدیریت لازم را دارند گفت: مراقبت های ویژه‌ای برای مقابله با سیلاب نیز صورت گرفته است و برای برخی سدها که مخازن آنها بالاتر از حد معمول باشد اقدام به سرریز می کنیم که البته این سرریز شدن نیز با هدف تغذیه آبخوان‌ها صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس این روزها مصرف آب در برخی شهرهای بزرگ مثل تهران روند صعودی به خود گرفته است و از سوی دیگر سازمان هواشناسی اعلام کرده که در روزهای آینده بارش های سیل آسا نیز خواهیم داشت بنابراین مدیریت مصرف آب و مدیریت سیلاب طبق گفته و دستور رییس جمهور در دستور کار وزارت نیرو باید قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس