کد خبر 1052427
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
نمکی : طلایه‌داران خطوط مقدم مبارزه با کرونا از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند

وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن تأکید بر اولویت تأمین سلامت، خواستار تسهیلات و حمایت‌های جامع‌تر برای اسفند ماه سال ۹۸ و فروردین ماه سال ۱۳۹۹شد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت بهداشت، سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر ضرورت حمایت همه جانبه از طلایه‌داران خطوط مقدم مبارزه با کرونا اعم از اعضای هیئت علمی، دستیاران، کارورزان و دانشجویان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

در این نامه آمده است: پیرو مکاتبات قبلی در خصوص ضرورت حمایت همه جانبه از طلایه‌داران خطوط مقدم مبارزه با کرونا اعم از اعضای هیئت علمی، دستیاران، کارورزان و دانشجویان، ضمن تأکید مجدد بر اولویت تأمین سلامت ایشان، مقتضی است تسهیلات و حمایت‌های جامع‌تری برای اسفند ماه سال 98 و فروردین ماه سال 1399 در موارد زیر به عمل آید:

1- اختصاص فضای استراحت مناسب برای کادر درمانی اعم از اعضای هیئت علمی و دستیاران و کارورزان، تا ایشان در فاصله کشیک‌های موظف بتوانند استراحت مناسب داشته باشند.

2- اختیاری کردن طرح یک ماهه رزیدنتی در بیمارستان‌هایی که درگیر درمان بیماران کرونایی هستند.

3- لحاظ کردن حداکثر 30 نمره به پیشنهاد رئیس بخش و تأیید مدیر گروه در بخش فعالیت حرفه‌ای در آزمون ارتقاء سالیانه دستیاران بر اساس میزان و نحوه همکاری در بخش‌هایی که فعالیت‌های تشخیصی- درمانی بیماران کرونایی صورت می‌پذیرد.

4- تخصیص 2 نمره امتیاز در فعالیت‌های فرهنگی/ اجتماعی برای ارتقاء مرتبه علمی اعضای هیئت علمی به ازای هر هفته حضور فعال در فعالیت‌های تشخیصی- درمانی- دارویی و اجرایی مرتبط بیماران کرونایی به پیشنهاد رئیس بخش و تایید مدیر گروه.

5- کاهش 4 هفته از میزان تعهد خدمت دستیاران و انترن‌ها به ازای یک هفته فعالیت داوطلبانه در امور تشخیصی- درمانی- دارویی کروما و کاهش 2 هفته از میزان تعهد خدمت دستیاران و انترن‌ها به ازای یک هفته فعالیت موظف در این بخش‌ها. کاهش تعهدات موضوع این بند در خصوص مشمولان قانون برقراری عدالت آموزشی منوط به اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح قانونی است.

6- به کلیه دستیاران و کارورزان که در اسفنداه و ماه‌های آتی در بخش‌های ارائه دهند خدمات به بیماران کرونایی خدمت کرده‌اند، حداقل سه برابر کمک هزینه تحصیلی با تایید هیات امنای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی پرداخت شود.

7- در پرداخت کارانه کلیه اعضای هیئت علمی که در این ایام فعالیت داشته‌اند تسریع لازم به عمل آید.

8- کاهش تعهد خدمت اعضای هیئت علمی متعهد خدمت به میزان 4 برابر مدت ارائه خدمات در بخش‌هایی که خدمات تشخیصی و درمانی و دارویی در رابطه با بیماری کرونا ارائه می‌دهند و کاهش تعهد خدمت اعضای مذکور دو برابر با مدت فعالیت در سایر بخش‌ها. کاهش تعهدات موضوع این بند در خصوص مشمولان قانون برقراری عدالت آموزشی منوط به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح قانونی است.

9- در مورد مشمولان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان موارد زیر اعمال شود:

الف) احتساب امتیاز در توزیع متمرکز؛ احتساب 50 امتیاز (معادل تأهل) در توزیع متمرکز برای دانشجویان و مشمولینی که در مراکز ریفرال مقابله با COVID-19 خدمت کرده‌اند.

ب) احتساب اولویت در توزیع غیرمتمرکز؛ در فرایند توزیع غیرمتمرکز، دانشجویان و مشمولینی که در مراکز ریفرال مقابله با COVID-19 خدمت کرده‌اند، جهت انجام موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان بر حسب مدت اشتغال در مرکز مذکور در سامانه نسبت به سایر داوطلبین از اولویت برخوردار خواهند شد.

ج) امکان تغییر محل خدمت سریع پس از بازه زمانی شش ماهه؛ تمامی دانشجویان و مشمولینی که در مراکز ریفرال مقابله با COVID-19 خدمت کرده باشند، پس از شش ماه با احتساب ضریب منطقه قادر به تغییر محل خدمت خود هستند.

د) موافقت با کسر خدمت پیام‌آوران حاضر در منطقه بحران؛ در صورت ارائه گواهی از مراجع ذی‌صلاح با کسر خدمت پیام‌آوران بهداشت به میزان سه برابر مدت زمانی که حین دوره تحصیل و مشمولیت در مراکز ریفرال مقابله با COVID-19 خدمت کرده‌اند موافقت خواهد شد.

هـ) دانشجویان دو سال آخر پزشکی و دانشجویان سال آخر پرستاری و علوم آزمایشگاهی که به صورت داوطلبانه در بیمارستان‌ها و مراکز تشخیصی منتخب خدمت کنند، به پیشنهاد رئیس بخش و تأیید مدیر گروه، هر یک ماه خدمت ایشان با ضریب سه پنجم، به عنوان انجام طرح موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان محسوب و از دوره خدمت آنان پس از پایان تحصیل کسر خواهد شد. همچنین در خصوص دانشجویان پرستاری به ازای ساعات حضور در بالین از ساعات کارورزی در عرصه دانشجویان کسر خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس