دارو

در حالی که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده است داروی تامی‌فلو تأثیری در زمینه پیشگیری و درمان کرونا ندارد، سرپرست جمعیت هلال احمر از واردات ۲میلیون کپسول تامی‌فلو تا پایان هفته جاری به کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر از واردات ۲ میلیون کپسول «تامی‌فلو» و ۶۰۰ هزار قرص کلترا از سوی سازمان تدارکات پزشکی این جمعیت تا پایان هفته جاری به کشور خبر داد.

وی ادامه داد: هلال احمر با یک برنامه‌ریزی اقتضایی و به‌صورت جدی وارد بحث کرونا شده است تا بخشی از بار این بحران را از دوش دولت، وزارت بهداشت و کشور بردارد.

بیشتر بخوانید:

۱۰داروخانه پایتخت در لیست جدید مراکز تحویل داروی بیماران کرونا

اعلام خبر واردات ۲ میلیون کپسول تامی‌فلو در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت، صبح امروز با بیان اینکه تامی‌فلو یا oseltamivir مهارکننده رقابتی آنزیم نورآمینیداز ویروسی است، تأکید کرد: مطابق بررسی‌های انجام‌شده این دارو در پیشگیری یا درمان کرونا تأثیری ندارد.

جهانپور ضمن اعلام این خبر، افزود: این موضوع در کمیته‌های علمی، بررسی و در کمیته درمان ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مطرح شد و حسب آخرین اطلاع، از پروتکل درمان کووید۱۹ حذف شد.

تناقض در عملکرد هلال احمر و وزارت بهداشت نشانگر نبود یک هماهنگی مناسب بین‌بخشی و عدم ابلاغ بموقع بخشنامه‌ها و پروتکل‌های مرتبط با کرونا، به نهادهای مربوط و دخیل در امر واردات دارو است. وزارت بهداشت در شرایط حساس کنونی باید با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد هماهنگی بین‌بخشی مناسب، از هدررفت زمان و منابع مالی پیش از آن که دچار بحران جدی شویم، جلوگیری کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    3 0
    مدیران بی صلاحیت خودشان بحران هستند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس