کد خبر 1052043
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
غلامرضا بهروان

مشاور سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: تعطیلی یا ادامه برگزاری لیگ نوزدهم به زمان اعطای مجوز به از سر گیری مسابقات بستگی دارد.

به گزارش مشرق، غلامرضا بهروان درباره زمزمه‌هایی که مبنی بر تعویق مسابقات لیگ نوزدهم به گوش می‌رسد، اظهار داشت:‌واقعیت این است که چند باشگاه خواهان تعطیلی لیگ نوزدهم شدند و می‌گویند در صورتی که این مسابقات تعطیل شود می‌توان برای فصل آینده برنامه‌ریزی بهتری داشت اما قضیه به این سادگی نیست زیرا اگر هر تصمیمی مبنی بر تعطیلی یا ادامه مسابقات لیگ نوزدهم بستگی به این موضوع دارد که چه زمانی مجوز برگزاری مسابقات فوتبال را بدهند. اگر بازی‌ها در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت با مجوز نهادهای مربوط به سلامتی از سر گرفته شود لیگ نوزدهم را به پایان می‌رسانیم.

وی تاکید کرد: اینکه بخواهیم لیگ برتر نوزدهم را تعطیل کنیم کار آسانی نیست زیرا در آن صورت باید لیگ دسته اول و همچنین لیگ‌های پایین‌تر را هم تعطیل کنیم چون آن باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تماشاگر دارند و به دنبال صعود و سقوط هستند. همه این مسابقات به صورت زنجیروار به یکدیگر وصل هستند. گاهی در حوزه مدیریت باید بر اساس شرایط ناخواسته که پیش می‌آید تصمیم‌گیری کرد.

بهروان ادامه داد: اکنون هم ما منتظریم ببینیم چه زمانی مجوز از سر گیری مسابقات به سازمان لیگ فوتبال داده می‌شود. قطعا سلامتی بازیکنان،‌مربیان،‌داوران، تماشاگران در اولویت اصلی سازمان لیگ است. ضمن اینکه به منافع ملی و منافع فوتبال ملی و باشگاهی اهمیت قائل می‌شود. ما هم نمی‌خواهیم بر اساس اعلام نظر چند باشگاه تصمیم‌گیری کنیم. 

مشاور سازمان لیگ فوتبال ایران تصریح کرد: برخی باشگاه‌ها پیشنهاد داده‌اند چون 60 درصد از مسابقات برگزار شده پس 60 درصد دستمزد مربیان و بازیکنان بپردازند و اسپانسرها 60 درصد پول بدهند و مسابقات در همین مقطع به پایان برسد اما سازمان لیگ منافع کل باشگاه‌ها و فوتبال ملی و باشگاهی را در نظر می‌گیرد و همه منتظریم ببینیم در ابتدا چه زمانی مجوز از سر گیری مسابقات داده می‌شود. فوتبال در حال حاضر فراتر از یک سرگرمی و بازی است. یک صنعت اشتغالزا و درآمدزا است که حتی می‌تواند به اقتصاد کشور هم کمک  کند. 

وی در مورد اینکه کدام باشگاه‌ها خواهان تعطیلی مسابقات شده‌اند، گفت:‌باشگاه‌هایی که بیشتر در میانه جدول قرار دارند و دغدغه‌ای برای سقوط یا صعود و کسب سهمیه ندارند خواستار تعطیلی مسابقات هستند. به هر حال ما منافع کل باشگاه‌ها را در سازمان لیگ در نظر می‌گیریم. اگر اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت مجوز شروع مسابقات داده شود امکان به پایان رساندن لیگ نوزدهم وجود دارد. 

بیشتر بخوانید:

قهرمان شدن پرسپولیس را قبول نداریم

بهروان در مورد اینکه در صورتی که در خرداد ماه مجوزها از سر گرفته شود آیا لیگ به پایان می‌رسد یا خیر، اظهار داشت: در آن صورت باشگاه‌ها سه روز یک بار بازی کنند که بعید می‌دانم این شرایط را قبول کنند. از سوی دیگر برخی باشگاه‌ها می‌گویند بهتر است فصل آینده لیگ برتر 18 تیمی شود که این هم به نوعی بازگشت به عقب است. زیرا مدت‌ها طول کشید تا ما لیگ برتر را 16 تیمی کردیم و اگر بخواهیم لیگ برتر 18 تیمی شود در آن صورت لیگ دسته اول هم باید تعداد تیم‌هایش زیاد شود و این شرایط مناسب نیست و بازگشت به عقب است. باید امیدوار باشیم هر چه سریع‌تر از شر این ویروس منحوس راحت شویم و مسابقات از سر گرفته شود. زیرا اگر بخواهیم در خرداد مسابقات را از سر بگیریم دو ماه باید بین دو فصل استراحت به تیم‌ها بدهیم. از سوی دیگر مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه آسیا و فوتبال ملی و فیفا هم وجود دارد. در آن صورت باید تمام این مسائل را در برنامه‌ریزی در نظر بگیریم.

رئیس هیأت فوتبال مازندران در مورد اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: واقعیت این است که این اساسنامه فدراسیون فوتبال باید توسط یک کمیته 10 تا 15 نفره اصلاح شود. من به یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادم تدوین و انجام اصلاحات اساسنامه فدراسیون فوتبال بهتر است به جای کمیته تدوین مقررات در کمیته 15 نفره با حضور نخبگان نوشته و اصلاح شود.

بهروان افزود: کمیته‌ای که در آن حتی از حقوقدانان برجسته وزارت ورزش، مجلس شورای اسلامی، باشگاه‌های ورزشی،  در آن نماینده‌ای وجود داشته باشد و حتی از رسانه‌ها نیز می‌توانند در این کمیته حضور داشته باشند. اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه فدراسیون‌های توسعه یافته تدوین و نوشته شود. مثلا طبق اساسنامه‌های فدراسیون انگلیس، اسپانیا، و ... اساسنامه جدید به نگارش در بیاید. نباید در بخش تدوین اساسنامه فقط منافع شخصی و منافع یک باشگاه یا چند باشگاه لحاظ شود. باید منافع تمامی فوتبال ایران از بخش پایه تا لیگ برتر از هیأت‌های فوتبال تا باشگاه‌ها و حتی رسانه‌ها در آن دیده شود. اینکه مدام برخی بحث بازنشسته‌ها را در فوتبال مطرح می‌کنند مناسب نیست.

وی تاکید کرد: مگر چند بازنشسته در مدیریت فوتبال هستند؟ باید اساسنامه فوتبال نه بر اساس اینکه چه کسی بازنشسته است و چه کسی نیست تدوین شود. باید بر اساس داشتن فوتبالی پویا اصلاح اساسنامه صورت بگیرد و برای داشتن فوتبالی پویا و نوین افراد چه بازنشسته و چه جوان می‌توانند به آن کمک کنند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس