مانکن

محمدی و سهیلی زاده از پرکارترین سریال‌سازان تلویزیون هستند و از تمامی الگوهای هنجارشکن به صورت لطیفی استفاده کرده‌اند تا بتوانند همکاری خود را با تلویزیون ادامه دهند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - تولیدات نمایشی شبکه نمایش خانگی، علی الخصوص سریال‌های تولید شده در خارج از سازوکار صدا و سیما، عرصه کننده «آتراکسیون» و ابتذالی نوین در مدیوم سریال‌سازی هستند. این آتراکسیون غیرقابل انقطاع از مدیوم نمایش ایرانی، بلایی است که فیلمفارسی بدان دچار شد و به دام گرته‌برداری و بازسازی آثار خارجی افتاد.

اغلب سریال‌های تولید شده شبکه نمایش خانگی در داخل کشور، تاثیر پذیرفته از نمونه‌های غیروطنی هستند. به عنوان مثال قهرمانان و سبک زندگی در فیلمفارسی بشدت تاثیر پذیرفته از  نمونه‌های مصری، هندی، عربی و تولیدات رده C ایتالیاست.

در حوزه سریال‌سازی، در شرایط کنونی ساختارهای نمایشی و محیط زیستی کاراکترهای این سریال‌ها، دقیقا از نمونه‌هایی ساخت مدیوم نمایشی کشور ترکیه تبعیت می‌کند و مولفان سریال‌های ایرانی در شبکه نمایش خانگی تلاش می‌کنند جهان‌های نمایشی آنان شبیه سریال‌های ترکی شود. تصور مولفان این است که مخاطب دنبال‌کننده سریال‌های کشور ترکیه است، پس الزاما تولید ایرانی (در حوزه سریال)   اگر می‌خواهد موفق باشد، باید از نمونه‌های غیر وطنی پیروی کند.

با رشد شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌هایی که دسترسی مخاطبان را افزایش می‌دهد، مسیر سریال سازی، خارج از مجموعه صدا و سیما، گسترش یافته و به همان نسبت گسترش دسترسی مردمی، آتراکسیون و ابتذال در تولیدات نمایشی محدود می‌شود به استفاده از الگوهای غیر وطنی.

سریال‌هایی که با منابع مالی گسترده‌ای ساخته می‌شوند و از الگوهای غیربومی پیروی می‌کنند و موج‌سریالفارسی در قالب یک جنبش نمایشی، تبدیل به یک پدیده مضر قابل بررسی تبدیل شده است. دکتر هوشنگ کاووسی روزگاری عنوان فیلمفارسی‌ را به سینمای آبگوشتی قبل از انقلاب نسبت داد و استدلالش برای استفاده از چنین گل واژه‌ای این بود که این فیلم‌ها نه فارسی هستند و نه اصلا فیلم هستند.

در واقع عنوان سریالفارسی را که به سریال‌های اخیر شبکه نمایش خانگی نسبت می‌دهیم، به این دلیل است که ساختار، الگوی داستانی، محیط‌های پرتجملی که با سطح متوسط اقتصادی تماشاچیان این سریال‌ها تطابق ندارد، حتی شمایل اغراق آمیز بازیگران، هیچ ربطی به فرهنگ عامه فارسی زبانان ندارد، در واقع این تولیدات نه سریال هستند و نه فارسی‌.

سریال مانکن که پخش آن در شبکه نمایش خانگی اخیرا به پایان رسید با  المان‌های گرته‌برداری شده گل درشت از نمونه‌های تولیدشده مشابه محصول کشور ترکیه تبعیت می‌کند. برخی سریال‌های ایرانی در سال‌های اخیر بشدت استانبولی‌زده‌ شده‌اند. در چند سال اخیر  در اغلب سریال‌های استانبولی یک کاراکتر چشم رنگی در محور اثر وجود دارد که به شکل اغراق‌آمیزی از سایر شخصیت‌های دیگر سریال متمایز است، بازیگرانی نظیر کیوانچ تاتلیتو، هالیت ارگنچ، انگین اوزتورک، آراس بولوت اینملی، تولگاهان ساییشمان، و ...  در مهمترین سریال‌های ساخت کشور ترکیه حضور دارند. در واقع ارتش چشم رنگی‌ها مهمترین وجه شمایل‌سازی  و استایل پروری در سریال‌های ترکی است. البته در سریال‌های ساخت این کشور حد و حدود را رعایت می‌کنند و به عنوان مثال در حریم سلطان، پادشاه عثمانی شرقی از چشمانی رنگی برخوردار است.

در سریال مانکن، در پیروی از الگوی چشم‌آبی‌های استانبولی به جای یک کاراکتر، یک ارتش بازیگر را با چشمان رنگی، در سریال جای داده‌اند. مهمترین المان برای انتخاب شخصیت‌ها بازیگرانی با چشمان رنگی است، حتی با لنز و  برای تعدد ارتش چشم آبی‌ها، چشمان کاراکتر افسون (شبنم قلی‌خانی) را نیز با استفاده از ابزار لنز رنگی کرده‌اند تا زیبارویی اغراق آمیز مهمترین وجهی باشد که با اتکا به آن جذابیت ایجاد کنند. به هر حال اغلب کاراکترهای اصلی سریال از زیبایی اغراق ‌آمیزی برخوردار هستند که حس و تم شرقی بودن را از آن خواهد گرفت. در فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی، به این میزان بازیگرانی با چشمان رنگی حضور ندارند. حتی فرزندان  کاراکتر اخر کوهسنگی نیز چشمانی رنگی دارند.

فرزندان اخگر کوهسنگی در سریال مانکن

این همه تاکید بروی چشمان رنگی، شمایل‌پردازی سریال را به سوی  اشرافی بودن، مد روز سریال‌های استانبولی، هدایت می‌کند. اشرافیت از بازیگران آغاز می‌شود و  به سطوح زیستی آنان تعمیم پیدا می‌کند. در این سریال خانواده کاوه در ابتدای سریال ورشکسته هستند که پس از مدتی، به یک وضعیت متمول و خیلی مرفه دست پیدا می‌کنند و شاهزاده خانم سریال، همتا، مثل کهن روایت‌های سینمای هند از ثروتی پنهان اما لایزال برخودار است که در پایان قصه، نصیب او خواهد شد.

سه کاراکتر اصلی سریال، شخصیت‌هایی که مسیر روایت را دائما تغییر می‌دهند، کتایون صوفیان (مریلازارعی)، اخر کوهسنگی(محمدرضا فروتن) و افسون (شبنم قلی‌خانی)   در قصرهای شاه‌پریانی زندگی می‌کنند، آنچنان ثروتمندند که شخصیت‌های سریال را به عصر ویکتوریایی می‌توان تعمیم داد که پسامد آن روش زیستی ویکتوریایی را می‌توان در سریال‌هایی مثل دانتون ابی مشاهده کرد. این اشراف گرایی مطلق به وضعیت معاصر هیچ ارتباطی ندارد.  

نوعی اشراف‌زادگی محض در سریال مانکن وجود دارد که با افق چشمان رنگی اشراف‌زاده‌ها تزیین شده است. فرهنگ اشراف‌زادگی در سریال‌های شبکه‌ نمایش خانگی در آثاری نظیر ممنوعه و دل به همین ترتیب فرمولیزه شده و جنگ کلیشه‌ای مشخصی در متن داستان شکل می‌گیرد، اشراف‌ و شاهزاده‌ها با فرودستان. کاراکترهایی که وضعیت اقتصادی متوسط  یا ضعیفی دارند، زیر چکمه‌های ستبر و محکم اقتصادی سلول‌های اقتصادی بالادستی در محاصره قرار دارند.

 آیا نمایش اشرافیت محض در تمامی آثار شبکه نمایش خانگی اشکالی محتوایی است؟ اشکالی ساختاری است؟ هیچ اشکالی به رژه اشرافیت در متن سریال مانکن و نمونه‌های مشابه آن وارد نیست، باید دید که در این نمایش بورژوازی کدام خصایص از طبقه اشراف تبدیل به نمایش می‌شود؟ وقتی اشراف‌زادگان در محور هستند، تنها روایتی که از طبقه‌اشان می‌توان دستمایه نمایشی شود، ماجراجویی‌های جنسی و غریزی این طبقه است.

با رشد شبکه‌های فارسی زبان، الگوهای نمایشی بورژوازی از سریال‌های کشورهای آمریکای جنوبی، ترکیه و کره‌جنوبی بشدت در ساختار سریال سازی ایران تاثیر گذاشتند و مولفان با الگوبرداری از شیوه‌ها و متدهای روایی کشورهای تولید کننده ذکر شده، ریل گذاری تازه‌ای را در حوزه سریال سازی بنیان گذاشتند. فارسی‌وانیسم تب سریال ویکتوریا را بشدت  گسترش داد. فانتزی «شوگرمامی»   به عنوان عصاره نمایشی غیربومی در سریال مانکن مبنای بخش مهم روایت را دربرمی‌گیرد. در واقع سریال مانکن با خرید و فروش جنسی ظاهرا مشروع آغاز می‌شود، چرخ‌های درام با چنین محتوایی شروع به گردش درمی‌آید؛ مامی مانکن خرید!

خرید جنسی مسئله سریال است، در واقع مسئله اشراف‌زادگان یا اشراف‌شدگان در بسته‌های نمایشی روی مسئله‌ حاد جنسی متمرکزند که از فیلترهای ممیزی عبور داده شده و تبدیل به قید ازدواج می‌شود. این اشراف‌زادگی چون قلابی‌ است، مولفان مجبورند که به آنان نسبت عمل نامشروع دهند.

در سریال مانکن شوگرمامی یک فانتزی جنسی و ابزاری بورژوایی برای جلب مخاطب است. شوگرمامی در رابطه کتایون و کاوه گنجانده شده و شوگر ددی در رابطه بزرگ مافیا خواجات که هیچگاه دیده نمی‌شود زمینه تحرک کاراکتر اخگر نسبت به همتا می‌شود. تمامی معامله‌ها و تعامل‌ها مبنایی این چنین دارد. حتی نتیجه‌گیری ظاهرا اخلاقی و متنبه شدن کتایون در نیمه پایانی منافذ سانسور و ممیزی را می‌پوشاند، اما روایت با فانتزی‌بازی، رابطه شوگرمامی و پسرک خوش‌تیپی اصالت نمایشی بی‌اصالت را شکل می‌دهد.

یکسالی از این رابطه می‌گذرد و پسرک خوش تیپ در تور شوگرمامی نمی‌افتاد و کاوه (امیرحسین آرمان) مدعی است که همچنان باکره است. طرح روایی شوگرمامیرا کارگردان با شیوه ‌خاصی تطهیر می‌کند اما از این قرارداد نمایشی نتیجه انسانی به مخاطب ارائه نمی‌دهد.

آناتولی لیتواک کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی روس تبار از فیلمسازانی بود که از ۱۹۳۰ تا ۱۹۷۰ در سینما فعالیت می‌کرد و از قضا با سه هنرپیشه شناخته شده آن دوران، ایو مونتان، اینگرید برگمن و آنتونی پرکینز  فیلمی با عنوان ( Goodbye Again ) که پدیده شوگرمامی را به عنوان یک ابزار لذت‌جویانه غیر متعارف اجتماعی معرفی می‌کرد. فیلم در سال ۱۹۶۱ ساخته شده، در دوره‌ای که ارزش‌های اجتماعی آنچنان تغییر نکرده و از قضای فیلم به شکل عجیبی برای جامعه زنان هشدار دهنده است که تبدیل به ایستگاه لذت نشوند.

آنتونی پرکینز(Anthony Perkins) و اینگرید برگمن  در نمایی از  دوباره خداحافظ Goodbye Again ۱۹۶۱  عکاس یول براینر بازیگر مشهور سینما

در سریال مانکن بر عکس مانیفست فیلم «دوباره خداحافظ» خریدار لذت جنسی، زنان، خودشان ایستگاه لذت‌اند، حتی ژیلا(لیندا کیانی) داوطلبانه تبدیل به  ایستگاه لذت اخگر می‌شود. ایستادن روی این مانیفست اشتباه است که اجبار کنیم، اهالی نمایش از الگوهای نمایشی بومی، ملی و اسلامی تبعیت کنند. دامنه اخلاق و گزاره اخلاقی و هدایت مخاطب به سوی گزاره‌های اخلاقی در متن یک اثر نمایشی کاملا مشخص است. همین که به اندازه آناتولی لیتواک( Anatole Litvak ) جهت‌گیری عفاف در متن اثر نمایشی باشد کافیست.

حالا سئوال اینجاست، طرح این موضوع ملتهب شوگرمامی در رابطه کاوه و کتایون چه دلیلی دارد؟ اگر این استفاده از چنین الگوی نمایشی  در مسیر جلب مخاطب‌ استفاده شده، چرا کاوه به صورت کامل در طعمه کتی نمی‌افتد؟ جزئیات در نیمه سریال در تقابل کتی و کاوه نشان داده می‌شود، کتی عاشق کاوه است اما چرا صید هفت میلیاردی خود را به مطبخ نمی‌برد؟ مگر قرار نیست کتی از سلمان انتقام واقعی بگیرد، چرا این انتقام در حد شعار باقی می‌ماند؟

اما شوگرمامی و هر پدیده مشابهی که از دل مناسبات بورژوایی بیرون می‌آید، یکی از شاخصه‌های بورژوایی، خرید همه چیز است. کتایون صوفیان با قصد و اغراض شاخصی، برای خود شوهر می‌خرد. در پایان سریال وقتی گره‌ها باز می‌شود مشخص می‌شود زندان رفتن سلمان با طراحی قبلی کتی اتفاق افتاده است و این سئوال مطرح می‌شود این انتقام هفت میلیاردی از سوی کاراکتر ثابت قدمی مثل کتایون چرا به یک سرانجام عقلانی نمی‌رسد؟ نویسندگان چنین آثاری در ابتدا بر منطق عقل سوارند اما در نتیجه‌گیری حس پیروز می‌شود.

اسم سریال مانکن است و مانکن به مثابه آدم، از دید مناسبات اشرافی حاکم بر سریال قابل خرید و فروش است و اگر ساده‌تر این موضوع را بررسی کنیم، اراده جسمی و اراده جنسی قابل خرید و فروش است اما  کامجویی کتایون با بلاهت و شعارزدگی در ذیل موضوع انتقام خانوادگی قرار می‌گیرد تا جذابیت عامه‌پسندانه حفظ شود و از سوی دیگر سازندگان چشمکی ریز و زیبا به ممیزی‌ها زده باشند.

محمدرضا فروتن؛ پدرخوانده خیالی!

 سریال‌های شبکه نمایش خانگی بر اساس الگوبرداری  و کپی کردن از آثار که در سطور پیشین بدان اشاره شد، همواره یک بدمن سطح عالی، نماد قدرت و ثروت، شبه پدرخوانده‌ای بزرگ وجود دارد که امور زیستی کاراکترهای عاشق فیلم را تحت الشعاع قرار می‌دهد. از قضا اخگر کوهسنگی و خواجات دو پدرخوانده فعال فیلم هستند. اولی را می‌بینیم و از دومی (خواجات) تا پایان فصل اول صرفا نامی برده می‌شود. الگوی چنین بدمنی در فیلمفارسی‌های گذشته بسیار رایج بود و این الگوی کلیشه‌ای اغلب رئیس و صاحب کافه و کاباره‌ای بزرگ بود. سلول‌های عفونی که با قدرت خود سرنوشت‌ برخی شخصیت‌ها را در دستان خود دارند و سایر کاراکترها برای آنان عروسک خیمه‌شب بازی‌اند.

در واقع اخگر که برآمده از فیلمفارسی‌ها و به روزرسانی شده الگوهای استانبولی است، صاحب کدام کارتل غیرقانونی است که پدرخوانده محسوب می‌شود؟ منبع درآمد او کجاست؟ اگر اخگر در پی تصاحب اموال پدر همتاست که یک معدن بسیار بزرگ است، چرا تا قبل از ورود همتا به این ماجراهای ظاهرا پیچیده، او و مادرش در فلاکت زندگی می‌کردند؟ در واقع الگوهای نمایشی بی‌آنکه هدف‌گذاری روشنی داشته باشند، کپی‌ شده‌اند و شاهزاده قصه مثل همان الگوی هندی همیشگی از ثروت لایزال خود مطلع نیست.

اخر کوهنسگی را یک نیمچه لشگر قول هیکل و غول آسا همراهی می‌کنند و قهرمان زیبا روی سریال، کاوه (امیر حسین آرمان) قبل از ورود به این روایت، چگونه آموزش کماندویی و حمل سلاح دیده که به همراه بهرام راکی(فرزاد فرزین) یک تنه از خجالت‌ یک لشگر خلافکار برمی‌آیند؟ ابتذال مصداق چنین روش‌های برخورد در متن اثر نمایشی است و این سطحی‌ترین شکل ارائه بی‌منطق یک نمایش است.

 دوگانه‌سوزی؛ از بازیگری تا خوانندگی برای صرفه‌جویی!؟

از دیگر ضعف‌های مشهود سریال حضور فرزاد فرزین به عنوان خواننده و بازیگر  این سریال است. خواننده‌ای که خوب می‌خواند اما بازیگر خوبی نیست. فرزاد فرزین در سریالفارسی مانکن، الگویی کپی برداری شده از فیلمفارسی و شکل جهش یافته آن از سریال‌های  ترکیه‌ای مد روز است، خوانندگان اهل کشور ترکیه وقتی قطعات موسیقایی‌اشان در بورس نیست بازیگر می‌شوند.   در فیلمفارسی بازیگر خوش سیما، صدایش با بهترین دوبلورها دوبله می‌شد و یک خواننده سرشناس به جای بازیگر اصلی آواز می‌خواند. سریالفارسی بر عکس فیلمفارسی صرفه‌جویی می‌کند و خواننده را با همان تیپ و لهجه لمپنی فیلمفارسی در سریالفارسی مانکن کپی می‌کند تا دیگر نیازی به خواننده نباشد.

بیشتر بخوانید:

«عاشقانه» سریالی که حرف‌های گنده‌تر از دهانش می‌زند؟

این حضور در یک سریال نخستین تجربه فرزاد فرزین نیست. او در سریال «عاشقانه» نیز  کاراکتری مشابه را ایفا می‌کند، لات، لمپن آزاده‌ای که قلدر است و هر آنچه را که اراده می‌کند می‌تواند انجام دهد. در عاشقانه بدمن سریال بود، اما در این سریال شخصیت خاکستری را ایفا می‌کند که تلاش می‌کند مخاطب نسبت به او همذات پنداری کند و عبارتی رایج در محاورات عامه مصداق این کاراکتر است، "تریپ مردانگی و مرام" . در واقع چنین کاراکترهایی به این دلیل ابلهانه و منسوخ هستند که منابع برداشت مرام و معرفت در آنان مشخص نیست.

سریال مانکن که در سال ۱۳۹۸ در پلت‌فرم‌های شبکه نمایش خانگی توزیع شد از دو جهت قابل بررسی است. این سریال در ادامه حیات آثار ساختارشکنانه شبکه نمایش خانگی با اتکا بر آتراکسیون و اروتیسم پنهان‌تری ساخته شده، اما سبک هنجارشکنانه این سریال مثل سریال دل و ممنوعه نیست که سبک‌زندگی غیرمتعارفی را به تماشاگر حقنه کند. سریال مانکن نسبت به این دو سریال خوش‌خیم‌تر است و این خوش‌خیمی ناشی از ترس کارگردان (حسین سهیلی‌زاده) و تهیه کننده (ایرج محمدی) است.

البته تفسیر ترس در مولفان صحیح است. به هر ترتیب محمدی و سهیلی زاده از پرکارترین سریال‌سازان تلویزیون هستند و از تمامی الگوهای هنجارشکنانه به صورت لطیفی استفاده کرده‌اند تا بتوانند همکاری خود را با تلویزیون ادامه دهند. هر جا سخن از اعتماد است، نام برادران محمدی می‌درخشد، چه در سینما و چه در تلویزیون!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    باید قبول کنیم نسل امروز چنین فیلمهایی رو می پسندند و نباید در این مورد سخت گیری بشه
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      8 0
      پس بفرمایین اون دوتا فردی که قلاده ی سگ انداخت بودن گردن هم و تو خیابون می چرخوندن رو هم باید بذاریم ادامه بدن دیگه.!!! این چه برداشت بی سرو تهی ــه که داریم؟ شما اگه یه مسیری رو بری و آسیب ببینی و یقین کنی فلان راه تهش سودی نداره، اجازه می دی هم نوعت تو همون مسیر قدم برداره؟ حالا این به کنار به فرض که نسل امروز بپسنده، نسل امروز تحت چه زمینه ای رشد کرده که به این سمت گرایش داره؟ جز موج حملات از سمت سعودی و غرب و اسراییل؟ ما ضعف رسانه ای داریم و تا الان تو این حوزه شکست خوردیم، اما این دلیل نمی شه که آدم واداده بشه و اجازه بده محتوای مبتذل غربی تو فرهنگ ما رسوخ کنه این از ساده لوحی، تنبلی و بی اراده گی شما نشات می گیره که اعتقاد دارین باید این مسیر طی بشه و الا می شه با کار جدی و ساخت و سازهای قوی جلوی این روند رو گرفت.. شما به جای قوی کردن تولیدات تلویزیون و سینما ( میگم سینما شما بخون فاحشه خونه) و تبلیغ فرهنگ اصیل خودت، ببین چی نوشتی!!! مایه ی شرم هست این نوع نگاه. متاسفم
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      3 0
      به نظر میاد فرهنگ زندگی بسیاری از هنرمندان با فرهنگ حاکم بر اکثریت مردم ایران متفاوت است و ذائقه نسل جدید متاثر از سبک و روش هنرمندان تغییر می کنه
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      5 0
      جناب 22:12 شما ظاهرا نهاد خانواده براتون مهم نیست که همچین نظری دارید.
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      17 26
      باید قبول کنیم که شاه هم در سال 55 دقیقا مثل شما فکر می کرد و باورش شده بود که جوانان ایران کاملا غربی شده اند تازه یک چیزی هم بیشتر! اما جوانها انقلاب اسلامی کردند. یک خلخالی آمد و در دهه شصت طلایی ترین دوره تاریخ بشر از بعد حکومت رسول الله صل الله علیه و آله را رقم زد.
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      40 7
      نسل امروز سکس و دور دور کردن در خیا بانها و تن لش بودن را می پسندند. نسل امروز تجاوز و حیوانیت را می پسندند. نسل امروز الکل مرگ شدن را می پسندند. نسل امروز فحاشی به بزرگتر را می پسندند. میشه ساکت شی و تجویز مهملات نکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      30 0
      دوست عزیز حرف بی منطق نزن. اگر دفاع می کنی با منطق دفاع کن نه این جور با مغالطه و منفعلانه. شما اگر اطلاع نداری اطلاع داشته باش در جامعه خیلی چیزها طرفدار دارد اما ممنوع است جرم است نه در ایران حتی در آمریکا. آیا هر چیزی که طرف دار دارد باید آزاد باشد؟ حتی انتقاد هم نتوانیم بکنیم؟ طرف در سریال اش هر غلطی کند و هر هنجار شکنی و دهن کجی کند ما حتی حق اعتراض هم نداشته باشیم؟ مواد مخدر هم طرفدار دارد. آزاد شود؟ تفنگ هم طرفدار دارد آزاد شود؟ دزدی انواع خلاف کاری ها هم طرفداران خود را دارد. آزاد شود؟ هر نمایشی که قوانین اسلام و کشور مثل پوشش و نشان دادن مسائل جنسی (به صورت صریح یا ضمنی) را در نظر نگیرد باید ممنوع شود و با دست اندر کاران فاسد آن برخورد قانونی گردد. نباید اجازه داد افرادی که زندگی شان در خارج است از به ابتذال کشاندن فرهنگ ایران ثروت به جیب بزنند و در خارج خرج کنند.
    • پری مجرد50ساله IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      3 30
      من عاشق سریال هایی هستم که مروج اباحه گری و ولنگاری اند
    • پری مجرد50ساله IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      16 29
      من عاشق سریال دل هستم این سریال هدفی جز ترویج خیانت زوجین به همدیگر و اشرافی گری و تجمل گرایی و اباحه گری ندارد و کارگردان این سریال هم فرزند شهید است
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      18 2
      علتش چندین دهه غفلت در عرصه فرهنگ و هنر و به طبع آشوب و هرج و مرج افسارگسیخته امروز است!!!
    • پری مجرد50ساله IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 23
      عاشق سریال همگناه هستم
    • منصور IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      13 1
      یعنی هرچه نسل امروز میپسندند خوب است حتی اگر پلیدی را بپسندند. معیار خوب و بد بودن چیزی حق بودن و ناحق بدن آن است نه دوست داشتن و پسندیدن.
    • DE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      10 0
      وقتی صبح تا شب همین چیزا رو نشون شون میدن معلومه که می‌پسندن شما چهار کلام حرف حساب هنری بزن اونوخ واکنش جوونا رو ببین
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      ۰۰:۰۵ و ۰۰:۴۹ واقعا چندش اور و نفرت انگیزی از طرف خودت که سرتاپا عقده هستی حرف بزن نه نسل جدید
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    12 21
    در رسانه دستمان خالی هست چون هیچ مطلبی به اندازه جاذبه جنسی کشش برای مخاطب ایجاد نمیکنه، و جدا از بحث تکنیک و ابزار که غرب در آن سرامد است فیلم ها خوب هم باشند ولی بحث جاذبه جنسی در آن ها نباشد درصد موفقیتشان بسیار کم است، شما باید در نظر بگیرید اگر در بخش پخش خانگی در ایران جاذبه جنسی برای فیلم و سریال ایجاد نشود، با توجه به کپی بودن اکثرایت مطلق اثار فوق، در بحث درامد شکست خواهند خورد چون نمونه خارجی موفق تر و رایگان بسیاری وجود دارد، در این بحث باید یک تصمیم سخت گرفته شود یا به طور کل بحث فیلم و سریال سازی در بخش خصوصی کنسل شود و یا اینکه ازادش کنن، این حالت نیم کش وسط وضع را هر روز بدتر میکند، این مورد مانند بسیاری از مسائلی که سالهاست در کشور رها شده نیاز به تصمیم فوری و اقدام عاجل دارد این هم زخم سر باز اخر سر با کشته شدمان میشود.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      30 9
      چرت نگو... اخراجی ها آیا بحث جنسی داشتند! الان سریال game of throns به خاطر صحنه های جنسی پر طرفدار بود یا به خاطر داستان قوی!؟
    • حمید IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      9 0
      بین جاذبه با ایجاد جذابیت کاذب باید تفاوت بگذاریم و نباید خیلی سریع منفعل شویم، جاذبه جنسی برای کسانی موثره که از تربیت درست در دوران کودکی و نوجوانی و ازدواج صحیح و سالم برخوردار نبودند، اگر در جامعه اسلامی نظام خانواده تقویت و قدرتمند باشه و ازدواج با روش درست انجام بشه این جذابیت های کاذب جنسی خریداری نداره
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 7
      ناموسا من بازی تاج و تخت روفقط به خاطر نگاه میکردم خخخخخخخخ
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      4 3
      ۲۲:۲۳ درست حرف بزن، به نظرت در سال چند تا فیلم تاپ میشه مثل بازی تاج و تخت ساخت اون صحنه ها مکمل متن خوب سریال بودن، اخراجی ها هم تیکه ها و صحنه های خودش داشت تو ندیدی دلیل به نبودنش نیست، همون جوری که یه نظر کامل نمیخونی و اظهار فضل میکنی، فیلم ها رو خوب نگاه نمیکنی، من موافق رواج صحنه های جنسی نیستم، ولی شما از نوع جواب دادنتون معلومه از جمله اساتید هنر و سینما هستید، شما یه فیلم پر فروش و پر مخاطب به دون صحنه های جنسی بساز. صحنه های جنسی که همش برهنگی نیست، بیشتر به روابط بر میگرده که توی فیلم نمایش داده میشه.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    48 5
    من پوستر این فیلما و یه سری تیکه های کوتاه ازشون رو دیدم حالم به هم خورد، بی محتوایی از سر و کول همین یه تصویرش بالا می ره.. حقیقتا پلنگ صورتی رو به این شبکه ی نمایش خانگی ترجیح می دم. الان هم مشغول دیدن انیمیشن پهلوانان هستم، فوق العاده ست، حتی اگر دیدینش باز هم ببینین.. ثانیه به ثانیه اش برای زندگی و ارتباط سازنده با دنیای اطراف بهتون درس میده. این فضاهای ساختگی موجود تو این فیلما شما رو از داشته هاتون دور می کنه و به مرور هویت رو ازتون می گیره. اون زرق و برقی که تو فیلما می بینین نتیجه ای جز تباهی به همراه نخواهد داشت ( چون بخش بزرگی از اون چیزی که می بینین با ما سازگار نیست و حتی بعضا دروغه). هر راهی رو انتخاب کنین چند سال بعد نتیجه اش رو می بینین. یاد کلاغ می افتم که اشیا درخشان جذبش می کنه، فریب نخوریم..
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      2 16
      مانکن عالی بود
  • فرا جناحی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    39 6
    دارن کسب امتیاز میکنند برای گرفتن گرین کارت تا زیر تابوت غرب التماس کنند
    • حامد IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      12 0
      دوست عزیز اینا خیلی هاشون قبلا گرین کارت رو گرفتن. اگر بررسی کنی در اینترت خواهی دید بسیاری از بازیگران سینما، صدا و سیما و نمایش خانگی ایران اهل خارج اند. یعنی خارج زندگی می کند. تبعه کشورهای خارجی شده اند. حداقل خانواده آنها در خارج زندگی می کنند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    8 26
    قهوه تلخ چه ایرادی داشت شما با خنده روی لبان مردم بیاید مشکل دارید ننگ بر شما
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      5 0
      به اونایی که دستور قطع پخش فلان برنامه رو می دن و در صورت اجرا نکردن بودجه ی صدا و سیما رو کم و زیاد میکنن بگو
    • حامد NL ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      7 0
      بنده ی خدا کسی با خنده مخالف نیست. اتفاقا ما خنده موافقیم. مشکل ما این است که کسانی بی هنرند و خنداندن بلد نیستند برای جبران بی هنری به مسائل دیگر روی می آورند. اتفاقا قهوه ی تلخ بسیار جذاب بود. آرمانی نبود اما مشکلی از نظر ها نداشت. نمی دونم چطور یاد قهوه تلخ افتادی. با مسائل مالی اش کاری ندارم. اگر مالیات داده و طبق قوانین کار کرده مشکلی ندارد. قهوه تلخ کجا این سریال های سرتاپا فساد کجا.
    • پری مجرد50ساله IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 4
      ننگ بر توی منافق
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      4 0
      گویا هیچ نظارتی بر این سریالهای مبتذل وجود ندارد فیلمهای فارسی به شکل دیگر زنده شده اند
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      5 0
      فک کنم چرت گفتی. آخه این سریال های خونه گی! موندم کجاش خونه گی هست فقط؟!! کجاش ربطی به خنده داره؟
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    9 0
    حتی میمون ها هم از این سطح تقلید خودداری میکنن، مگه خودتون کم پشتوانه ی ادبی دارین که این چرندیات رو به خورد جامعه می دین؟ پی اینا گرفته بشه به آدمای غیر ایرانی می رسین. شک نکنین.
  • حامد IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    9 0
    مگر این مملکت قانون ندارد؟ در مورد نشان دادن مسائل جنسی و پوشش و .. ؟ مملکت جنگل مانندی شده . فقط قانون شکنی اینجا نیست. همه جا یاد گرفته ایم که هنجار شکنی کنیم و بگوییم قانون کیلویی چند. لعنت به کسانی که چنین فرهنگی رو برای این مملکت آورده اند. اهالی سینما و نمایش اکثرا خارج نشین هایی فاسد و بی غیرتند. نه ناموس می دانند نه خانواده می شناسند. نه حرام و حلال نه محرم و نامحرم. نه حجاب نه اعتقادات. پول های حرامی میلیادری که به دست آورده اند غیرت و ناموس رو ازشون گرفته و به نشان دادن زن و دختر خود برای دیگر مردان افتخار می کنند و از آن لذت می برند. با پخش چنین سریال هایی با یک تیر دو نشان می زنند . هم ثروت خود را چند برابر می کنند هم به هدف خود در به ابتذال کشیدن خانواده ها و فرهنگ می رسند. ما چه کردیم؟ فقط انفعال. بی خبری. غفلت.
  • مرتضی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    9 1
    آن موقع که با سریال عاشقانه تریبون وسیع در اختیار این آشغال فیلما قرار داده شد باید فکر بعدش را هم میکردید.با دیدن چند قسمت از این آشغال فیلم ها واقعا یادم رفت کشور من "اسلامی" است
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      4 0
      من که دیگه ایرانی بودن هم داره یادم می ره، اینا چیه تولید می کنن؟!!! :/
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 13
    از افکارتون مشخص با هر چیزی ک مردم رو جذب کنه و سرگم کنه مشکل دارین..فقط دوس دارین هر چی شما گفتین بقیه مثه روبات تکرار کنن
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 1
      بدبختی اینجاست که اونی که مثل ربات تکرار و تقلید می کنه دقیقا طرز فکر شما هست که به قول امید دانا معذرت می خوام اینو می گم، فک می کنین ادرار غربی ها و اروپایی ها هم می شه به عنوان ادکلن استفاده کرد.. مگه ایران کم پشتوانه ی ادبی برای ساخت فیلم های ارزشمند داره که سرو ته تولیداتتون شده تقلید از ترکیه و غرب و کوفت و زهر مار.. طبیعی هست که تا این حد احساس حقارت می کنین. متاسفم
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 1
      برو بابا هیچی از سینما و هدف پیام رسانیش حالیت نمیشه
  • حامد NL ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    6 0
    فساد سر تا پای صنعت نمایش در کشور ما هم گرفته است. شامل انواع تئاتر و نمایش های صحنه ای، شبکه خانگی، سینما و حتی سریال های صدا و سیما. و موسیقی . نشان دادن ضمنی و صریح مسائل جنسی، اشرافی گری، اهانت و تمسخر احکام شرع. پشت پرده و روی پرده به تمام انواع فساد آلوده شده. و فساد مالی هم که کل این صنعت رو فراگرفته. به شکل مافیا هم هستند و اجازه ورود دیگران را هم نمی دهند. بسیاری از اهالی این صنعت بسیار ثروتمند و اکثرا دو تابعیتی و خارج نشین و بی اعتقاد و فاسدند. فیلم ها و نمایش های آنها کلیشه های بی محتوا، لودگی، ابتذال و سرتاسر بی هنری است. داستان بسیاری از آنها این چنین مزخرفاتی است: زن و دختری از خارج آمده یا پول دار است و چند نفر دنبال رابطه یا ازدواج با او هستند. ازدواج های صوری که همیشه به رابطه پنهان و آشکار منجر می شود. در واقع به ابتذال کشاندن ازدواج. ماشین های گران قیمت. دختر بازی و روابط نامشروع. خانه های آنچنانی. بازیگران خارجی . بازی در خارج از کشور و همراهی بازیگران خارجی برای عبور از خط قرمز های مختلف. خوانندگی زن ها. رقص و مشروب. تمسخر احکام شرعی و اهانت به آنها.
  • ناشناس IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 8
    دیگه به سهیلی زاده قرار نیست گیر بدید!سهیلی زاده وسیروس مقدم جز معدود کارگردانهای سرشناسی هستن که هنوزم حاضرن با صداوسیما همکاری کنند.می خواید این دوتا رو هم فراری بدید؟؟نقدتون بعضیاش منصفانه نیست.کاراکتر کاوه توسریال هرکاری کرد فقط واسه ی نجات خونوادش بود و اصلا بحث شوگرمامی درکارنبود!چون حتی یه شب هم با همدیگه تو اتاق نخوابیده بودن پس بحث شوگرمامی کلا منتفیه.اینکه این سریال نسبت به بقیه سریالای نمایش خانگی کمتر بازیگراش سیگار و مواد والکل تو صحنه های سریال مصرف کردن واقعا به چشمتون نیومد؟درحالی که تو سریالای نمایش خانگی این امر به یه رویه عادی تبدیل شده بود.ولی این سریال تو این مورد موفق عمل کرد.درمورد اخگر هم باید بگم پدرخوانده بود ولی اونقدرا هم شخصیت پلیدی نبود.کما اینکه خیلی فرصتها واسه اذیت کردن همتا داشت ولی سو استفاده ای نکرد.بنابراین توی نشون دادن شخصیتهای منفی هم اعتدال رو رعایت کرده نویسنده.البته یه سری از انتقادهاتون منطقی بود.
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    6 0
    آخر زندگی غربی می شود رفتار غربیان در برابر بیماری کرونا. یک عده نفوذی، مرعوب یا مجذوب غرب چشم خود را به روی فجایع زیست غربی بسته اند و می خواهند مردم را بزرو به سمت آنها هدایت کنند.
  • ممدخان IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    4 0
    عصر جدید هم چشم آبی های شبیه مانکن بودند که به زبان دیگری حرف می زدند در این عرصه چیزی شبیه جهنم از چشم ها بغض شیطان را می ترکاند انتخاب با تست که جهنم را شبیه بهشت بزک بکنی تا زندگی میل تو باشد ...!بیچاره مخاطب ...! باید چند بار برای زندگی متولد شود
  • مشرقی IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    9 0
    واقعا مشرق ۲ نداره.چقدر زیبا فرهنگی و مسلط. کاش بقیه رسانه ها مثل مشرق بودند.
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    8 1
    این ها فیلم نیست مسخره بازیست الحمدولله به خاطر اجتناب از سردرد نگاه نمی کنم ولی به حال کسانی که نگاه می کنند و تعریف می کنند افسوس می خورم که چه بلایی سر مغز سالمشان می اورند
  • مردم IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    5 0
    خیلی خوبه که به سریال های نمایش خانگی رو بررسی می کنید. جای این نقدها خالی بود واقعا.
  • مصطفی DK ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    10 0
    طرف مقابل لیبرال ها و غرب پرست ها هستند که راهشون معلومه هرچی که غربی باشه از نظر اینا خوبه و آرمان شهره هرچی که سنتی و اسلامی هم باشه باید مسخره کنند. اما در نقطه مقابل چرا دیگه سریال هایی مثل یوسف پیامبر ساخته نشد؟ چرا جریان فکریو جبهه حق از باطل نمیگیره؟ وقتی کسی تو این زمین بازی نکنه خب افراد سودجو و بدرد نخور وارد میشوند. متاسفانه بعد از فوت سلحشور کلا رسانه از ساخت سریال های انقلابی تهی شد و مردم مجبور به تماشای امثال پایتخت شدند. دومین نکته اینه که ما چطور تونستیم نظامی و ژئوپلوتیک جلوی صهیونیست جهانی بایستیم و آمریکا دیگه جرات حمله نظامی نداره اما در بحث سینما مثل عقب افتاده ها رفتار میکنیم؟ هالیوود هر هفته حداقل یک فیلم آخرالزمانی تولید میکنه یعنی تهدید از طرف شیاطین حس شده اما جبهه مقابل که فقط ماییم هنوز برسر کوچک ترین مسائل سینمایی هیج اتحادی نداریم. یک نمونه امروز صداسیما هری پاترو پخش کرد که واقعا برای من جای تعجب داره مگه میشه مملکت اسلامی هری پاتر اینقدر راحت پخش کنه؟ تمام علائم ماسونی و جن گیری در این فیلم وجود داره. از پیشونی هری پاتر که علامت دجال داره و دائما بهش اشاره میکرد که قدرتش ازون میاد تا زمین شطرنجی و جادوگری گرفته و خیلی از علامت های پنهان دیگر. این همه داستان های ایرانی اسلامی داریم که باید با سرمایه گذاری درست و بجا که مخاطب محور هم باشه میشه ساخت. هم نمونه هالیوودی داستان حضرت عیسی وجود داره هم ایرانیش واقعا ایرانیو که آدم میبینه لذت میبره، درسته مشکل جلوه های ویژه و تکنیک های سینمایی بشدت در سینمای غیر هالیوودی حس میشه ولی کلی جوون نخبه هستند که که اگر این هارو یکجا و با هدف درست جمع کنید میتونن رقابتو حتی در حد کم شروع کنند. بعنوان مثال یک کارتون برای مادر امام زمان(عج) ساخته شد. خب بعدش چرا ادامه داده نمیشه؟ البته اسلام و امام بزرگوارش همواره مظلوم هستند عیبی ندارد تبلیغات بماند برای شیاطین و دشمنانش اینقدر خدا عذاب میفرسته تا بفهمیم چقدر کم کار بودیم مثل کرونا مجبور میشیم به خودمون بیایم. یعنی در دورانی هستیم بعلت کم کاری ما شیعیان عذابها روز به روز بیشتر میشه تا بفهمیم مشکل از کجاست. داریم هرروز وقتو از دست میدیم ان شاالله صاحب اصلیش نجاتمون بده. ما که نه سرمایشو داریم نه علمشو اونایی هم دارن رفتن سمت بی بندوباری
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    6 0
    خدا لعنت کنه این جریان لیبرالیسم و ترویج این بی بندوباری و فحشارو 1ذره اخلاق تو جامعه نمونده همش شده شک و سوءظن تو روابط و ازهم پاشیدگی خانواده ها
  • Artemis GB ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    3 6
    من با تمام حرف هایی که زدید موافقم به جز چرت و پرت هایی که راجع به آقای فرزین گفتین باید بگم این شما نیستین که تشخیص میدین که بازیگر خوبی هست یا نه این مردم هستن که باید بگن درضمن این گاردی که گرفتین بر علیه خواننده هایی که بازیگر میشن یا بازیگرایی که خواننده میشن رو برای بازیگرا و خواننده های خارجی مثل جنیفر لوپز سلنا گومز و... هم میگیرین من قبول دارم یه سری ها واقعا نباید بازیگر یا خواننده بشن اما راجع به فرزاد فرزین بهتره اول نتایج کارشو ببینین بعد نظر بدین چون تمام بیننده های مانکن عاشق شخصیت بهرام شدن لطفا ابلهانه قضاوت نکنین چون در جایگاه قضاوت نیستین
  • بختیاری US ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    8 0
    عجیب وتاسف آور هست برای ما که برای کسب سود ودرامد چنین کاری بکنیم. جامعه غربی برای فرار از پوچی وبی هدف بودن از سرناچاری به موضوعات جنسی رو اوردن بعدش جنس مخالف تکراری شد همجنس بازی شروع شد ورابطه با حیوان و... ودر نهایت با وجود اینهمه ثروت وتفریح وکثافت کاری دست اخر خودکشی میکنن اونوقت جامعه ایرانی با این همه اصالت ومعنویات تازه میخواد شروع کنه به پیروی از راهی که سال ها پیش نظام سرمایه داری غرب شروع کرده و فهمیدن اشتباهه؟؟؟ باکمی تحقیق ومطالعه در منابع و نشریات غرب میشه فهمید چقدر بدبخت شدن.ولی دارن قورباغه رو بجای قناری رنگ میکنن وتحویل ملت ما میدن؟ و بدبختی بزرگتر این هست که بعضی ها که مدعی روشنفکری هستن برای خودنمایی و متفاوت نشون دادن خودشون وهمچنین کسب درامد به شدت خریدار قوباغه های رنگ شده هستن اونهم نه بعنوان قناری بلکه بعنوان طاووس
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    6 1
    محمدی و سهیلی زاده چقدر ذلیل و بدبختن که سریال های درجه 6 ترکیه رو کپی میکنن. غربزده خاکبرسر چه تو عالم سیاست باشه چه تو عالم سینما همون مفلوک ذلیل خاک توسر و بی هویته. بعد از گذشت 40 سال از انقلاب کبیر ایران ببین کار دست چه آدمای بی فرهنگ و دوزاری افتاده که افق آمالشون چشم آبی داشتنه!! حاج قاسم کجا_ این خرها کجا.
  • میثم IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    5 5
    آیا به نظر شما حوزه علمیه نمی توانست در گذر این سالها دست به تولید فیلم، سریال و یا کارتون های مذهبی، مفید، سالم و فرهنگ ساز بزنه تا همه قشرهای جامعه رو جذب کنه بالاخره خیلی از افراد هم بخواهند دنبال فیلم و سریال و کارتون های مفید و پاک برن دست خالی بر می گردند مشکل از فیلم و سریال های خارج از سینما نیست مشکل از رقیب مقابل است که از صحنه رقابت خارج شده که به علت عدم توجه و ناآگاهی نسبت به رفتار و استفاده از رسانه ها بوده.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 2
    خوب کدویک از اینها چشم آبی بودند؟
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 5
    بیایند برای ساخت سریال از شما نظر خواهی کننید؟ ضرر شکست تجاری آنها را می دهید. برای ساخت فیلم و سریال باید مجوز ارشاد را اخذ کنند که این کار را انجام داده اند. شما خیلی نگرانید به همفکرهایتان بگویی سریال مورد نظر شما را بسازند.
  • US ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    12 0
    اولا که خاک بر سر کسی که نمی‌تواند خودش باشد، و خودش را آنگونه که هست بیپذیر، و با رنگ و لعاب سعی در قالب کردن جنس بونجل وجود خود بجای شخصیتی برتر به زعم ایشان کند.دوما در مورد ژنتیک، باید کفت که رنگ تیره پوست و مو و چشم ژن برتر است، و رنگ روشن ژن پست‌تر، و نوعی بیماری است که البته جان را چندان به خطر نمی‌اندازد. سوما که اگر چشمان و موهای رنگی برتری، و چشم و موی تیره، شرم محسوب میشود، باید گفت که ننگ با رنگ پاک نمیشود، یعنی حس حقارت و بدبختی و خود کمتر بینی اینان، در پس رنگ پنهان میشود، اما از ببین نمیرود، و همواره خود را حقیر میبینند، و برای حقارت زدایی از خود به آب و رنگ و عشوه شتری بیشتر روی میاورند، ولی بجایی نمی‌رسند چون همواره تاریکی پوست و فکرشان در درونشان با آنها دست به یقه است. خر اگر در پوستین شیر هم باشد، بازهم خر است.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    3 0
    راستی چرا فیلمنامه های بسیار پیچیده مهیج و زیبا در ایران نداریم ؟!... فیلمنامه های بسیار سطحی هستند و بازی قوی با استعدادترین بازیگرهای ما را به هدر میدهند در حالیکه بسیاری از بازیگران ما دارای استانداردهای جهانی هستند
  • US ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    7 1
    تا زمانی که ممیزی و مرکز نظر سنجی در سیما اصلاح نشود و سکولار بماند و به مسىولین توصیه کند که وجود چنین فیلمهایی برای بقای نظام و آرامش جامعه ضروریست، تلویزیون و جامعه بسمت پرتکاه چنین مهملات و مذخرفاتی میروند. مسئولین اعتماد غلطی را به صاحبان این توصیه ها کرده اند. اینان بعمد ذائقه و تفکر مردم را تحت تاثیر روانشناسی اقناعی و احساسی و پوپولیسم، لیبرالیسم و سکولاریسم قرار داده اند، و با سلاح های مخرب روانشناسی تحلیلی بجنگ اعتقادات و سنن و رسوم مردم رفته اند .
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    5 1
    شبکه نمایش خانگی اوج ابتذال و بی بند و باری رو به تصویر میکشه!می بایست مدیران ذیربط بیشتر کنترلش کنن
    • علی IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      1 2
      مانکن بهترین فیلمی بود که دیدم بعدشن بالاخره همه جور فیلم باید باشه
  • ستاره GB ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    من عاشق فیلم مانکن هستم ونقش فرزاد فرزین را خیلی دوست داشتم ونقش امیر حسین آرمان و نازنین بیانی ممنون از پخش این سریال
  • ALI IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    3 9
    خاک تو سرتون که ما با هر چی حال میکنیم مشکل دارین. آقای سهیلی زاده و آقای محمدی و تمام کسانی که برای سریال مانکن زحمت کشیدید،خیلی خیلی ازتون ممنونم. فقط اگه زحمتی نیست فصل دوم هم ساخته بشه فقط لطف کنید نقش کاوه رو حذف نکنید. بازم ازتون ممنونم
    • US ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      خاک تو سر تو که با هر فیلم و سریال و معیار آشغالی حال میکنی.این از نشانه های بلاهته.
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      خاک تو سر خودت که هر اشغالی جلوت بذارن خوشت میاد و مغزت چیزی از محتوا نمیفهمه الان از کل این سریال ابدوغی ۱نکته یاد گرفتی که بدرد زندگیت بخوره؟
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    خطاب به00:28واقعا گل گفتی عین حقیقت حرفاتون باریکلاالله اصل همه چیز راگفتیدخیر ببینی الاهی-
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    ۰۰:۰۵ اشتباه منفی دادم و نظرتو با ۰۰:۴۹ یکی تصور کردم شرمنده با نظرت کاملا موافقم
  • علی شایق مغانلو ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    سلام دوستان عزیز چرا خودتونو ناراحت میکنید،ما مسلمون هستیم، دین و آیین اسلام ی در دوران بسیار قدیمی در کشور مابودند،چنین فرهنگی مذهبی در کشور ما نیست و نباید اجازه دهیم به آنها،پس عاقل باشین،خون شهیدان ما مانند کوه بسیار بلند در مقابل این همه..........ایستاده،مگه ما میزاریم خون شهدا پایمال بشه...علی دوستار شما عزیزان،
  • علی شایق مغانلو ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    2 2
    سلام دوستان عزیز چرا خودتونو ناراحت میکنید،ما مسلمون هستیم، دین و آیین اسلام ی در دوران بسیار قدیمی در کشور مابودند،چنین فرهنگی مذهبی در کشور ما نیست و نباید اجازه دهیم به آنها،پس عاقل باشین،خون شهیدان ما مانند کوه بسیار بلند در مقابل این همه..........ایستاده،مگه ما میزاریم خون شهدا پایمال بشه...علی دوستار شما عزیزان،
  • ز IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    3 0
    من هم موافقم اصلا نباید این جور فیلمها رو پخشکنن‌مثلا چیه؟بازیگرانی که هیچی بلد نیستن و حرفای رکیک میزنن
  • Mc IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    نقد جالب و خواندنی ای بود.. و متاسفانه واقعیت..!
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    مچکرم خدا قوت خسته نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس