ائتلاف الفتح عراق: فردا نام نخست وزیر جدید به «برهم صالح» ابلاغ می‌شود

ائتلاف الفتح عراق گفت که کمیته هفت‌نفره‌ فردا، نام نخست‌وزیر پیشنهادی را به رئیس جمهور تحویل خواهد داد.

به گزارش مشرق، «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، امروز (شنبه ۱۴ مارس)، گفت که کمیته هفت‌نفره مسئول بررسی انتخاب نامزد جدید نخست‌وزیری، فردا (یک‌شنبه - ۱۴ مارس)، نام نامزد پیشنهادی برای تصدی این پست را به رئیس‌جمهور تحویل خواهد داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: این کمیته هفت‌نفره در آستانه انتخاب نهایی یک فرد مشخص برای نخست‌وزیر است و به زودی این نام تحویل «برهم صالح» رئیس جمهور عراق خواهد شد تا وی را مامور تشکیل کابینه کند. اطلاعاتی که در دست ماست نشان می‌دهد که وی از شخصیت‌های مستقل است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به دو رخداد مهم در سوریه و عراق

وی توضیح داد که گروه‌های سیاسی شیعی به این کمیته اختیار داده‌اند تا نامزد جدید نخست‌وزیری را بدون مراجعه مجدد به فراکسیون‌هایی که این کمیته را تایید کرده‌اند، انتخاب و مستقیما به رئیس‌جمهور معرفی کند تا به دستور صالح مامور تشکیل کابینه شود.

چهارشنبه پیش (۲۱ اسفند)، خبر تشکیل کمیته‌ای طبق توافق میان گروه‌های سیاسی عراق متشکل از نمایندگان آنها به منظور بررسی نامزدهای مطرح برای نخست وزیری دولت جدید در عراق منتشر شد.

این کمیته هفت نفره، متشکل از نمایندگان هفت حزب بزرگ شیعی است تا اسامی مطرح برای تصدی نخست وزیری عراق را بررسی کند.

اعضای این کمیته هفت نفره عبارتند از: «نبیل الطرفی» از ائتلاف سائرون، «عدنان فیحان» از ائتلاف الفتح، «احمد الفتلاوی» از جریان الحکمه، «باسم العوادی» از ائتلاف النصر، «حسن السنید» از ائتلاف دوله القانون، «حیدر الفوادی» از حزب عطاء و «عبدالحسین الموسوی» از حزب الفضیله.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس