کد خبر 1051610
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
فعالیت ۷ هزار دانشجوی بسیجی برای مبارزه با کرونا/ اعزام دانشجویان پزشکی به بیمارستان‌ها

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی گفت: با تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در این سازمان حدود 7 هزار نفر از دانشجویان بسیجی در سراسر کشور برای مبارزه با کرونا در حال فعالیت هستند.

به گزارش مشرق، صادق مفرد معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در تشریح آخرین اقدامات قرارگاه مبارزه با کرونا این سازمان گفت: بعد از تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در سازمان بسیج دانشجویی تاکنون حدود ۷ هزار نفر از دانشجویان در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که برخی به صورت انفرادی و برخی در قالب گروه‌های جهادی عمل می کنند.

وی افزود: از لحاظ گروهی ۵۰ گروه پزشکی فعال هستند، 151 گروه جهادی نیز در حال فعالیت هستند که ۶ هزار و ۴۰۰ نفر نیز در استان‌ها برای همکاری اعلام آمادگی کردند که از این تعداد بیش از ۳۵۰ نفر از کادر درمانی و دانشجویان پزشکی و پرستاری هستند که آماده اعزام به نقاط حساس مانند استان‌های گیلان و مازندران که اوضاع بحرانی دارند، هستند.

بیشتر بخوانید:

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با وزارت بهداشت برای اعزام این نیروها هستیم و  تا به این لحظه ۲۸۰ نفر کادر درمانی توسط بسیج دانشجویی به مراکز درمانی اعزام شده و ۷۸۰ نفر نیز در مراکز تلفنی حضور دارند و در حال مشاوره تلفنی به وسیله سامانه تلفنی ۴۰۳۰ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هستند.

مفرد ادامه داد: ایستگاه‌های سلامت در ۱۶ استان کشور با هدف آموزش بهداشت پیشگیرانه راه اندازی شده است که ۹۵۰ نفر نیروی آموزش بهداشت داریم که در این مراکز به مردم آموزش بهداشت فردی ارائه می‌دهند.

وی اعلام کرد: در بخش تولیدی در ۲۵ استان کارگاه تولیدی ماسک و مواد ضدعفونی کننده و نیز لباس کادر درمانی در حال فعالیت هستند که بخشی فعالیت خود را شروع کرده و برخی در حال راه اندازی هستند، البته گروهی نیز در بخش توزیع مواد مانند ماسک فعالیت می‌کنند.

مفرد تاکید کرد: در تهران هم پارچه مورد نیاز برای تولید ۵۰ هزار ماسک تهیه شده، در شهرهای اطراف نیز طبق برنامه ریزی‌ها به دنبال افزایش این مقدار در روزهای آینده هستیم. 
معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی اشاره کرد: در بخش ضدعفونی کردن معابر، مساجد و مدارس نیز نیروهای جهادی در حال فعالیت هستند و با کمک خیرین آماده ضدعفونی کردن معابر شهرهای مختلف می باشند.

مفرد تصریح کرد: در کنار همه این فعالیت‌ها گروه جهادی دانشگاه شریف و گروه جهادی مهدویون سایتی به نام سایت «آلاء» معرفی کرده‌اند که امروز به بازدید ۴ هزار نفر در روز رسیده‌ که در حال آموزش مجازی به دانش آموزان هستند.

وی گفت: با توجه به تعطیلی مدارس به دنبال جبران عقب ماندگی آن‌ها هستند که در حال تامین استودیو این گروه نیز هستیم که البته برای برخی موارد فعال شده و برای مابقی مقاطع تحصیلی نیز به زودی فعال خواهد شد.

مفرد اظهار داشت: برخی از دانشگاه‌ها مباحث علمی‌تری برای نحوه ضدعفونی کردن معابر ارائه کردند که در حال بررسی هستیم و در صورت صدور مجوز انجام می‌شود مانند استفاده از اشعه UV برای ضدعفونی کردن مترو، جایگزین کردن محلول اتانول با مواد دیگر با توجه به افزایش قیمت و کمبود این محلول بحث جایگزینی انجام شود که در حال دریافت مجوز هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس