کد خبر 1051550
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
میشل

رئیس تیم هفتم جدول رده‌بندی لوشامپیونه معتقد است که فصل جاری این رقابت‌ها باید در همین مقطع کنونی به پایان برسد.

به گزارش مشرق، با وجود تعلیق بازی‌های لوشامپیونه تا اطلاع ثانوی به دلیل شیوع کرونا، ژان میشل اولا، رئیس باشگاه لیون هنوز هم راضی نیست و عقیده دارد که فصل جاری لیگ دسته اول فرانسه باید در همه مقطع به پایان برسد.

بیشتر بخوانید:

قفل و زنجیر کرونا بر لیگ‌های جهان +عکس

اولا که تیمش در رده هفتم جدول رده‌بندی لوشامپیونه قرار گرفته و در این جایگاه شانسی برای کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده ندارد، می‌گوید که فصل 20-2019 لیگ دسته اول فوتبال فرانسه باید کان‌لم‌یکن تلقی شود و به این ترتیب نه قهرمانی برای آن در نظر گرفته شود نه تیمی به دسته پایین‌تر فرستاده شود. این در حالیست که در جدول رده‌بندی پاری‌سن‌ژرمن با 12 امتیاز اختلاف صدرنشین است و به نظر نمی‌رسد که تیمی بتواند مانع از قهرمانی شاگردان توماس توخل شود.

ژان میشل اولا در این باره به نشریه لوموند فرانسه گفت: منطقی‌ترین راه این است که ما همه چیز را لغو کنیم و همه چیز را از ابتدای فصل بعد آغاز کنیم. با این حال باید ببینیم که قوانین و مقررات چه می‌گویند و این تنها تصمیم امکان‌پذیر در این زمینه است. بعد از ورود رئیس فدراسیون من به‌عنوان رئیس باشگاه‌های لیگ یک فرانسه، فوراً از رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه و سازمان لیگ فرانسه خواستم که بازی‌های لیگ به تعویق بیفتند و این اتفاق هم به صورت کاملاً دموکراتیک و با موافقت همه رخ داد.

طبق طرحی که اولا پیشنهاد داده، سهمیه‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا فصل آینده در لوشامپیونه هم مطابق جایگاه فعلی تیم‌ها در جدول تعیین خواهد شد و این بدان معناست که تیم او هیچ شانسی برای کسب این سهمیه‌ها نخواهد داشت.

لیون قرار بود در این هفته در دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یوونتوس روبه‌رو شود، اما این بازی به تعویق افتاد. به گزارش برخی از منابع خبری، یوفا در نظر دارد رقابت‌های یورو 2020 را به سال 2021 منتقل کند تا به لیگ‌های اروپایی اجازه دهد مسابقات داخلی‌شان را به پایان برسانند هرچند با وضعیت فعلی شیوع کرونا در اروپا مشخص نیست که فوتبال قاره سبز چه زمان از سر گرفته خواهد شد.

روز گذشته (جمعه) تست کرونای هیون سوک، مهاجم کره‌ای تیم دسته دومی ترویه فرانسه مثبت اعلام شد و به این ترتیب دستور لغو تمامی بازی‌های فوتبال در این کشور تا اطلاع ثانوی صادر شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس