دعوت مداحان و منبری‌ها از هیأت‌ها برای مقابله با کرونا

جمعی از مداحان و منبری‌ها از هیأت‌ها و مردم کشور برای پیوستن به پویش «به توان ما» جهت مبارزه با کرونا و کمک به نیازمندان دعوت کردند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اخیراً از عموم مردم ایران و هیأت‌های مذهبی و مساجد برای پیوستن به پویش ملی «به توان ما» دعوت کرد. در این پویش، هزینه‌های برنامه‌های مذهبی مثل اعتکاف، نمازهای جماعت، جشن‌های اهل‌بیت (ع) و … که به دلیل شیوع ویروس کرونا بر زمین ماند، در قالب بسته‌های سلامت و جهت پیشگیری از ابتلای به این ویروس صرف مناطق محروم می‌شود. مردم می‌توانند برای شرکت در این پویش عدد ۱۱ را به شماره ۳۰۰۰۱۱۷۱ ارسال کنند، تا روش‌های مشارکت و پرداخت برای آنها پیامک شود.

بیشتر بخوانید:

بلای طبیعی کرونا را به فرصتی برای خدمت تبدیل کنیم

ولی‌الله کلامی زنجانی پیرغلام و شاعر اهل بیت(ع) در این خصوص اظهار داشت: از تمام هیأتی‌ها، مداحان، شاعران، ذاکران و علمداران هیأت‌ها درخواست می‌کنم این فرصت را غنیمت شمارند و ضمن اینکه به توصیه‌های بهداشتی عمل می‌کنند و دعا و توسل برای رفع این مشکل دارند، در پویش «به توان ما» برای کمک به نیازمندان شرکت کنند.

وی افزود: در این دوران باید خودآزمایی داشته باشیم و آنچه در صندوقچه اذهان ماست را بیرون بریزیم و به وسیله این پویش، باب امید و نورانیت را در کشور باز کنیم.

کلامی زنجانی گفت: بلایای طبیعی همگی امتحان الهی و ناشی از قصور ماست و ما باید این امتحان را به فرصت برای کمک به نیازمندان تبدیل کنیم و در کنار آن خدمت‌رسانی نیز در قالب ضدعفونی سطوح به مردم داشته باشیم.

نیازمندان را در مبارزه با کرونا فراموش نکنیم

حجت‌الاسلام علی سرلک استاد حوزه و دانشگاه در خصوص راه های مبارزه با کرونا اظهار داشت: درخصوص مباحث علمی و پزشکی در این مدت، بارها سخن گفته شده است و اعتماد به این سخنان عقلایی است و همگان موظف به اجرای آن‌ها هستند. البته در این زمینه نباید خداوند را هم فراموش کنیم. جایگاه دعا و تضرع را باید در این زمینه مدنظر قرار دهیم.

این سخنران مذهبی ادامه داد: براثر این بیماری همگان در فشارهای روحی و غیرروحی قرار گرفته‌اند اما برخی از افراد جامعه زیربار این فشار خرد شده‌اند، برای کمک به این افراد باید از پویش «به‌ توان ما» حمایت کنیم. این پویش بنا دارد اقلامی را جمع‌آوری کند و به آنان برساند.

وی افزود: مردم به هرمقدر که می‌توانند از لحاظ مالی و فکری در این پویش شرکت کنند.

برگزاری هیأت با توجه به تشخیص پزشکان شرعاً و عرفاً اشکال دارد

نریمان پناهی مداح اهل بیت (ع) نیز در این راستا اظهار داشت: اگر در ماه رمضان پزشک تشخیص دهد که روضه گرفتن برای ما جایز نیست و اگر ما روضه بگیریم، حرام است، در این شرایط نیز همین‌گونه است زمانیکه پزشکان تشخیص داده‌اند که نباید تجمع کرد، بنابراین برگزاری جلسه شرعاً و عرفاً اشتباه است.

وی افزود: همیشه باید به یاد خدا و اهل بیت (ع) باشیم و امروز این رویه بسیار مهم‌تر است. ذکر، نماز و ... باید بیشتر باشد و جلسات روضه را باید در خانه برگزار کرد.

پناهی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید اگر دو نفر برای امام حسین (ع) گریه کنند، سومین نفر مادرمان حضرت زهرا (س) است.

این مداح اهل بیت (ع) اضافه کرد: بانیان جلسات هیأت به پویش‌های کمک رسانی به مردم و نیازمندان کمک کنند زیرا مبارزه با کرونا یک جنگ است و باید در میدان باشیم و مبارزه کنیم. هرفردی در این ظرایط باید وظیفه خود را بشناسد و انجام دهد.

خدمت‌رسانی به مردم از وظایف هیأتی‌هاست

براساس این گزارش، محمدرضا بذری مداح سرشناس بابلی در این زمینه اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی فردی با توجه به انتشار ویروس کرونا بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: بچه هیأتی‌ها که علم هیأت را بردوش می‌گیرید، اهل دعا، مناجات، روضه و سینه هستید، یکی از وظایف هیأت خدمت رسانی به مردم است، در این عرصه هم وارد شوید.

توصیه‌های بهداشتی برای مبارزه با کرونا جدی گرفته شود

احمد نیکبختیان مداح اهل بیت (ع) نیز در این باره اظهار داشت: در گام اول برای مبارزه با این بیماری باید توصیه‌های مطرح شده توسط مسئولین امر را جدی بگیریم. مقام معظم رهبری نیز در این‌باره فرمودند تمام توصیه‌ها را باید جدی بگیریم.

وی افزود: توسل نباید تعطیل شود و در خانه نیز می‌توان توسل به اهل بیت (ع) داشت.

نیکبختیان تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی در قالب پویش «به توان ما» دست به دست هم دهند تا به مردم نیازمند کمک‌رسانی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس