کد خبر 1051506
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
گزارش تاریخ| آیت‌الله کاشانی؛ فرمانده میدانی مبارزه با انگلیس در غرب آسیا

از گفته‌های ایشان این را به یاد دارم که فرمودند: من نزد علمای تهران رفتم، به منازل و مساجد بسیاری از علما رفتم که بیدارشان کنم و بگویم بالاخره حرکتی بکنید.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت رحلت آیت‌الله کاشانی متنی را منتشر کرد.

آیت‌الله مهدوی کنی در بخشی از خاطراتش می‌گوید: وقتی به تهران می‌آمدیم در مجامعی که آیت‌الله کاشانی در منزل‌شان تشکیل می‌داد حضور می‌یافتیم و از راهنمایی‌ها و تذکرات سیاسی ایشان بهره می‌گرفتیم.

از گفته‌های ایشان این را به یاد دارم که فرمودند: من نزد علمای تهران رفتم، به منازل و مساجد بسیاری از علما رفتم که بیدارشان کنم و بگویم بالاخره حرکتی بکنید. تا کی نشسته و ساکت هستید و دیگران بر ما حکومت می‌کنند؟ این خواب غفلت و عدم تحرک سبب می‌شود که وضع ما روز به روز بدتر شود... و اظهار تأسف می‌کردند که من با غالب این آقایان تماس گرفتم ولی هیچ کس ندای مرا پاسخ نگفت.

اما زمینه‌های حرکت سیاسی در حوزه تا حد زیادی مرهون مرحوم نواب و آیت‌الله‌کاشانی بود. این دو بر طلاب تاثیر نهادند و طلاب متأثر، بعدها سطح وسیع‌تری را تحت‌تأثیر خود قرار دادند. بر حسب ظاهر حرکت مرحوم نواب بیشتر رنگ دینی داشت و حرکت تبلیغی ایشان بیشتر در راستای شعائر مذهبی و جنبه‌های دینی بود؛ ولی مرحوم کاشانی جنبه‌ سیاسی بیشتر داشت.

23 اسفند 1340؛ رحلت آیت‌الله کاشانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس