گوترش: به ایران برای مقابله با کرونا کمک می‌کنیم

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان همه تلاش خود را برای کمک به ایران جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به کار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش»،  دبیرکل سازمان ملل متحد از آمادگی این سازمان برای ارائه کمک به ایران جهت مقابله با انتشار کرونا خبر داد. او شامگاه پنجشنبه (۲۲ اسفند) گفت که سازمان ملل متحد بر تمایل خود برای ارائه همه توان خود برای کمک به ایران تأکید دارد.

بیشتر بخوانید

نیازهای فوری ایران برای مبارزه با کرونا +جدول

نامه ظریف به گوترش برای لغو تحریم‌های ضدایرانی

درخواست ظریف از صندوق بین‌المللی پول در ارتباط با کرونا

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز لیستی اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران برای مقابله با ویروس «کووید۱۹» را منتشر کرد. او در توئیتر خود نوشت: «کادر درمانی ایران با شجاعت در حال مبارزه با کووید۱۹ در خطوط مقدم است».

وی ضمن انتقاد از تأثیر تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه آمریکا بر تأمین تجهیزات پزشکی، افزود: «اقدامات آنها به دلیل کمبودهای گسترده‌ای که بر اثر محدودیت‌های اعمالی بر دسترسی مردم ما به تجهیزات پزشکی/دارویی رخ داده، کُند شده است».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سپس درباره تصویر لیستی که در این توئیت الصاق کرده، توضیح داد: «ضروری‌ترین نیازها در زیر ذکر شده‌اند. ویروس‌ها تبعیض قائل نمی‌شوند. پس بشریت هم نباید قائل شود». ظریف همچنین از صندوق بین‌المللی پول خواست تا دسترسی ایران به کمک‌های مالی خارجی برای مقابله با ویروس «کووید۱۹» را تسهیل کند.

سازمان ملل متحد همچنین گفته است که همه فعالیت‌های حاشیه‌ای آن از سه روز دیگر (۱۶ مارس) تا پایان ماه آوریل به دلیل گسترش کرونا لغو خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    4 5
    اشتباه گفته،میخواسته بگه برای مقابله با ایران به کرونا کمک کردیم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس