IMG_20200312_002356.jpg

در حملات هوایی شب گذشته ائتلاف، پایگاه های نیروهای مقاومت در جنوب شرق منطقه البوکمال (جنوب استان دیرالزور سوریه) و مناطق مرزی مشترک با گذرگاه القائم در غرب استان الانبار عراق هدف قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، چهارشنبه شب از جنوب منطقه «الراشدیه» در حومه شهر بغداد چندین راکت به سمت پایگاه نظامی التاجی (محل استقرار نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش) در حومه شمالی پایتخت شلیک شد.

در جریان این حمله بیش از ۱۰ راکت کاتیوشا به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد اصابت کرد که منجر به هلاکت ۲ تن از نظامیان تروریست آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی شد و حداقل ۱۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات مشکوک چهارشنبه شب به پایگاه نظامی التاجی با یک خودروی (کیا مدل بانکو) که سکوی پرتاب راکت ها را حمل می کرده صورت گرفت و برخلاف ادعاهای آمریکایی ها، گروه های مقاومت مسئولیت حمله به این پایگاه را نپذیرفتند.

پایگاه نظامی التاجی در ۲۷ کیلومتری شمال بغداد و نزدیکی مرزهای جنوب استان صلاح الدین واقع شده و آمریکایی ها حضور خود را در این پایگاه با هدف آموزش نظامیان عراقی توجیه کرده اند؛ منطقه التاجی دروازه شمالی برای ورود به شهر بغداد محسوب می شود و جاده راهبردی مرکز - شمال از حومه آن می گذرد.

به گفته منابع میدانی، پس از حملات راکتی به پایگاه نظامی التاجی، نیروهای هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکایی ها حملاتی را علیه مواضع و پایگاه های بسیج مردمی عراق ترتیب دادند.

در حملات هوایی چهارشنبه شب  ائتلاف، پایگاه های نیروهای مقاومت در جنوب شرق منطقه البوکمال (جنوب استان دیرالزور سوریه) و مناطق مرزی مشترک با گذرگاه القائم در غرب استان الانبار عراق هدف قرار گرفتند.

خبرها حاکیست، نیروی هوایی ائتلاف حدود ۱۵ موشک را به سمت پایگاه های بسیج مردمی در مناطق مرزی مشترک عراق و سوریه شلیک کرده و خسارت های مالی نیز به این پایگاه ها وارد آمده است.

حملات راکتی به پایگاه نیروهای ائتلاف در پایگاه التاجی در حومه شمال بغداد در حالی صورت گرفت که مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ بود و همین مسئله بر ابهامات و گمانه زنی ها افزوده است.

به گفته منابع میدانی، حمله به پایگاه التاجی با تلاش‌های واشنگتن برای تثبیت حضور نظامی در عراق (استقرار سامانه های موشکی) و جلوگیری از اجرای طرح پارلمان این کشور (اخراج نیروهای آمریکایی) همزمان شده است.

از سویی دیگر، حمله به نیروهای موسوم به ائتلاف ضد داعش در پایگاه نظامی التاجی با تلاش احزاب سیاسی برای تعیین نخست وزیر (تشکیل کمیته ۷ نفره برای جانشینی عادل عبدالمهدی) صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، کاخ سفید در حالی بسیج مردمی عراق را به انجام حملات راکتی به التاجی متهم می کند که پیشتر فرماندهی این سازمان اعلام کرده بود از حمله به مواضع نیروهای تروریست آمریکایی هراسی ندارد.

سازمان بسیج مردمی با قاطعیت تاکیده کرده انتقام خون فرماندهان جبهه مقاومت را خواهد گرفت و اگر براساس طرح پارلمان، آمریکایی ها از عراق خارج نشوند نه با حملات راکتی بلکه با موشک های نقطه زن آنان را هدف قرار می دهد و با شجاعت و به صورت رسمی مسئولیت را هم می پذیرد.

روند تحولات میدانی ماه های اخیر به خوبی نشان داده آمریکایی ها برنامه ای برای خروج نیروهای خود از عراق ندارند و حاکمیت این کشور را به شیوه های مختلف و بدون پاسخگویی به بغداد زیر سوال می برد که نقض مکرر حریم هوایی عراق و حمله شب گذشته به پایگاه های بسیج مردمی نمونه های جدید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • UA ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    84 12
    آخرای کار شیطان بزرگ است خودشان هم مدانند
    • عبدالله مومن IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      10 1
      باید آنقدر تعداد صادرات سربازان افقی آمریکا را به آن کشور زیاد کرد تا از آنجا فرار کنند
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
      11 5
      نگید بریتانیا بگید انگل ستان.
    • ناشناس IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
      4 3
      انگل لیس هم خوبه :) . هرچی بگی بر میگرده به ریشه ( انگل )
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
      5 1
      جواب سنگین باید داده بشه .قطار جنازه های امریکایی رو باید ببینند یانکی ها در چند روز اینده.جواب کلوخ انداز را سنگ است.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    6 48
    پسر خوب حزب الله عراق بیانیه داده مسئولیتش رو قبول کرده
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      18 3
      مسئولیتش رو قبول نکرده . فقط رحمت فرستاده برای اونی که این کارو کرده . نمی دونم درکل بیانه خیلی دوپهلو بود .
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    20 12
    کرونا همه چیزروخراب کردوگرنه طرح اخراج امریکایی ها واردمرحله جدیدی شده بود
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    54 9
    باید بگم که برنامه ایران در کشورهای عربی و همسایگان غربی تمام شده و به لطف خدا ملت های این کشور ها آگاه شده اند که چگونه با دشمن برخورد بکنند . آنچه که آمریکا باید بداند این است که ایران در حال عظیمت به شرق و همسایگان شرقی است و دارد آمریکا را از آنجا اخراج می کند. این موشک پراکنی ها زوزه های آخر جنایتکار عصر حاضر بشریت و له شدن شیطان است .
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    46 6
    انشاالله با پیروزی های نهایی در سوریه و عراق باید آماده بشیم برای نابودی آل سعود و برنامه باید داشته باشیم برای بعد از نابودی این جرسومه فساد آل سعود آل یهود بنی غرازه که بعدش به خوبی و در سطح عالی اداره بشه عربستان و به جبهه مقاومت بپیونده و برین برای ظهور و نابودی اسرائیل و نظم کثیف جهانی و جایگزسن کردن با نظم و عدالت ت جهانی اسلامی
    • رامنی IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      0 3
      پیاده شو باهم بریم
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    1 2
    گاهی وقتها به خودم میگم حیف یک تار موی این رزمندگان جبهه مقاومت که به خاطر یک مشت مردم نفهم و بی شعور فدا بشه. بذارند در لجن بپا کرده خودشون غوطه بخورند تا از شدت فلاکت نعره بزنند و کسی جوابشون رو نده. خاک بر سرها لیاقت ندارند.
  • محمد US ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    2 4
    کتائب حزب الله بیانیه داد و رسما مسئولیت پذیرفت
    • SE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
      4 0
      سخنگوی حشدالشعبی تکذیب کرده
  • محمود IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    10 3
    الان بهترین فرصته که رسما در پاسخ آمریکا همه پایگاه‌هاش هدف قرار بگیرن؛ بسم‌الله..
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    1 7
    به ما چه اصلا ، به ایران آسیب نزنن ، اصلا پدر همدیگرو بکشن ، والا
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    2 8
    حشدالشعبی ویروسی جهش یافته
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
      1 0
      ویروس فکر شماست که شستشو شده تا در برابر امریکا حساس نباشه...
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    1 0
    باید مهلت زمانی برای تعطیلی تک تک پایگاههای آمریکای تعیین کنند در این خصوص باید نخست وزیر و دیگر مسئولین عراقی باید ورود کنند مثلا دو ماه برای تعطیلی فلان پایگاه مهلت تعیین کنند
  • فدایی رهبر. IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    0 0
    برادران بحول قوه الهی کار این تروریستهای امریکای و انگل استانیها تمامه چیزی نمانده به یاری خدا در جبهه سوریه ویمن کار به نفع محور مقاومت پیش میرود.ودر عراق هم امریکا به زانو درامده چیزی نمانده که فرار کنند .یا مهدی یا مهدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس