کد خبر 1051015
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
مایک پامپئو پمپئو

وزرای خارجه آمریکا و انگلیس طی یک تماس تلفنی در خصوص حملات راکتی شب گذشته به پایگاه «التاجی» عراق رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در یک پیام توییتری به حملات راکتی شب گذشته (چهارشنبه) به پایگاه «التاجی» عراق واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «حمله مرگبار امروز (۲۱ اسفندماه) به پایگاه نظامی کمپ التاجی عراق تحمل نخواهد شد. من و دومینیک راب (وزیر خارجه انگلیس) توافق داریم که آنهایی که مسئول این حملات هستند باید پاسخگو باشند».

گزارش‌ها حاکی از آن است که وزرای خارجه انگلیس و آمریکا در پی وقوع حملات راکتی شب گذشته به پایگاه التاجی عراق که در آن یک نظامی انگلیسی و دو نظامی آمریکایی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند، با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی برقرار کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای در خصوص گفت‌وگوی تلفنی پمپئو و راب اعلام کرد: «وزیر پامپئو و وزیر راب بر اتحاد ایالات متحده و پادشاهی متحده در خصوص این موضوع تأکید کردند و آنها تمامی حملات علیه نیروهای ائتلاف را که از تلاش‌های دولت عراق برای شکست داعش پشتیانی می‌کنند، محکوم کردند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه انگلیس تصریح کردند که افرادی که مسئول این حملات هستند، باید پاسخگو باشند».

پیش از این شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرده بود که  ۱۸ پرتابه به سمت پایگاه التاجی بغداد شلیک شده است که محل استقرار نیروهای آمریکایی، انگلیسی و دیگر نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش می‌باشد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله که در آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند، برعهده نگرفته است.

یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا نیز ضمن تأیید اصابت چندین موشک به پایگاه نظامی التاجی عراق گفته بود که وضعیت التاجی را از نزدیک دنبال می‌کنند و تحقیقات در این خصوص شروع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 11
  • GB ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    24 1
    فک نکنم کار حشد باشه.کار بعثی های منافقه...اینی هم میگن ۲۰ اسفند تولد حاج قاسم سلیمانی و دو روز بعدش حمله کردن فک کنم یه کمی مشکوکه
  • Reza IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    52 0
    یعنی شما که تو حمله راکتی ۳ نفرتون ترکید میخوای بگی تو حمله موشکی فقط چند نفر سردرد گرفتن با استامینوفن خوب شدن؟ الحق که شیطان باید بیاد شاگردیتون
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    18 0
    باز این پمپ آب حرف زد
  • بچه گوساله نوپا IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    20 3
    خوک پیر خفه شو ......
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
    2 0
    آمریکا توان ادامه دادن حملات به حشد و حزب الله را ندارد چون گسترش این حملات می تواند تمام طرح های تفرقه افکنانه و را برملا نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس