کد خبر 1051008
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
‌

این روزها که عده ای از آب گل آلود کرونا و بازار داغ شایعات، گرانی و کمبود تجهیزات پزشکی و ماسک سوءاستفاده می کنند، عده ای هم در این شهر در کنار پزشکان و پرستاران جهادگران عرصه سلامت هستند.

به گزارش مشرق، کرونا ویروس مهمان نا خوانده‌ای که این روزها کل کشور را درگیر کرده است، تلنگری بود برای اینکه قدر باهم بودن‌ها را بیشتر بدانیم، تلنگری بود برای دیدن کوچک‌ترین دلخوشی های زندگی، تلنگری بود برای صبوری و در نهایت تلنگری بود برای دیدن ازخودگذشتی های دیگران.

در این روزها و شب‌هایی که خیلی‌ها به دنبال آخرین خبرها از ویروس کرونا و میزان شیوع آن هستند، جوانانی هم به جای اینکه پیگیر خبرهای منفی و ناامید کننده باشند، آستین‌ها را بالا زده و وارد عمل شده و دل را به دریا زدند.

افراد ی که بدون اینکه کسی به آنها بگوید در خط مقدم مبارزه حاضر شده و دست به دست هم داده تا حافظ سلامتی همشهریان شأن باشند درست آن هم در دل شب. در همین رابطه به سراغ یکی از همین جوانان رفتیم. محسن حیات، مسئول رسانه‌ای ستاد مردمی مبارزه با کرونا در رابطه با ایده فعالیت‌های جهادی مبارزه با کرونا می‌گوید: بعد از اینکه ویروس کرونا مطرح شد و ترس زیادی را همراه داشت با دوستان جمع شدیم و یک گروه جهادی را راه انداختیم، البته قبلاً هم تجربه فعالیت‌های جهادی در قالب گروه‌های جهادی در سیل اخیر و… را داشتیم.

وی می‌افزاید: مشورت‌هایی با اهل فن گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که می‌شود از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد و این تجارب را به کف خیابان آوردیم و در یک قالب کوچک‌تر در یک در محله خودمان شروع کردیم به طوری که چند ظرف ضد عفونی کننده از کمک‌های مردمی و هزینه‌های خودمان خریداری و معابر عمومی مثل عابربانک‌ها و دستگیره‌های ماشین‌های پارک شده در خیابان، ایستگاه‌های اتوبوس و… را انجام دادیم.

شب‌ها شهر را ضد عفونی می‌کنیم

حیات با بیان اینکه این کارها جهادی وار و خودجوش انجام می‌شود، می‌گوید: این کارها را شب‌ها انجام می‌دادیم تا کسی پس از ضدعفونی کردن به مکان‌ها و معابر و دستگیره‌ها دست نزند و چون شب‌ها خلوت تر است راحت تر این کار انجام می‌شود.

مسئول رسانه‌ای ستاد مردمی مبارزه با کرونا که در مسجد الزهرا شهرک شهید محلاتی فعالیت می‌کند، ادامه می‌دهد: پس از اینکه کار ما در محله خودمان بازخوردهای خوبی در فضای مجازی داشت، دیدیم تعداد داوطلبان از تیپ‌ها و عقاید و افکار مختلف هم پای کارما آمدند و تصمیم گرفتیم این کار را در وسعت بیشتری انجام دهیم.

وی می‌گوید: ده روز از آغاز این کار می‌گذرد و خوشبختانه در کل تهران با پایگاه‌های بسیح و تشکل‌ها ی مختلف ارتباط برقرار کرده و در سطح استان در حال پیاده سازی طرح هستیم.

با ۲۵ نفر، ۵ هزار ماسک تولید کردیم

از چند روز پیش یکی از بچه‌ها آمد و گفت بحث ماسک مطرح است، پس از مشورت با اهل فن خط تولید ماسک را در یک محیط استاندارد راه انداختیم وبا ۲۵ نفر نیروی جهادی اعم از خانم و آقا، روزانه ۵ هزار ماسک تولید و به بیمارستان‌ها می‌دهیم و پخش عمومی مان کمتر است همزمان با تولید ماسک با چند بیمارستان صحبت کردیم و گفتند به طلق های پزشکی که پزشکان به عنوان محافظ جلوی صورت خود نگه می‌دارند، نیاز دارند و ما مواد اولیه آن را خریداری و آن را هم تولید می‌کنیم.

به جای مردم در پمپ بنزین‌ها بنزین می زنیم

حیات به دیگر فعالیت‌های جهادگران گمنام عرصه سلامت اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به احتمال آلودگی پمپ بنزین‌ها و شیوع ویروس در این محل، در پمپ بنزین‌ها هم چند نفر از نیروهای مان هستند تا به جای مردم بنزین بزنند، کار الان خیلی گستره شده و از شهرستان‌های مختلف هم برای همراهی اعلام آمادگی کردند.

وی در خصوص آمار جهادگران می‌گوید: آمار دقیقی از داوطلبان نداریم چون کار بسیار گسترده‌تر شده اما فقط در ستاد مرکزی که در مسجد الزهرا شهرک شهید محلاتی است، صد نفر مشغول فعالیت هستند. کل داوطلبان هم تجهیز و ضد عفونی می‌شوند.

این روزها که شاید عده‌ای از آب گل آلود کرونا و بازار داغ شایعات، گرانی و کمبود تجهیزات پزشکی و ماسک سوءاستفاده می‌کنند و دست به احتکار و بازی با جان و سلامت مردم می‌کنند، عده‌ای هم در این شهر به دور از هیاهو، به دور از اینکه ما آنها را بشناسیم در کنار پزشکان و پرستاران جهادگران عرصه سلامت هستند و با امید #کرونا_را_شکست_می‌دهیم را سر می‌دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    8 1
    بیخود خود را خسته نکنید و از جان و وقت خود برای پولدار های تهرانی هزینه ننمایید انها هیچ وقت با انقلاب مستضعفین همراه نمیشوند بیشترین امکانات و پول و خدمات و زحمات و امنیت ایران و بچه های انقلاب را میبلعند و گوش به قبله دنیایشان کدخدا از دادن یک رای خود داری میکنند ولشان کنید تا در توهمات دنیای زودگذرشان چند روزی خوش باشند و جای دیگری سرمایه گذاری نمایید
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      7 0
      ما کار خودمون رو انجام می دیم، ما بقیش با خدا
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      0 0
      فکر کنم از اون ور بوم داری میفتی داداش
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    17 0
    خدا خیرتون بده، به این میگن جوان مومن انقلابی فعال، بانشاط و سرزنده که وجودش تاثیرگذاره و به درد جامعه اش می خوره. دست مریزاد! تنتون سالم و خوشبخت و عاقبت بخیر بشید ان شاءالله
  • لبیک یا حسین IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    1 0
    انشالله که تنتون سالم باشه و در پناه خ ا باشین
  • حامد IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    1 0
    خدا قوت و خسته نباشید کرونای بنفش شرمنده شماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس