کد خبر 1050995
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
‌

همزمان با روند افزایشی تعداد موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا، مسئولان چین و کره جنوبی از کاهش امیدبخش تعداد مبتلایان جدید خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، «کمیسیون بهداشت ملی» چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که برای اولین باز از زمان طغیان ویروس «کووید۱۹» در این کشور، تعداد مبتلایان جدید روزانه به این ویروس در مرکز شیوع آن، تک رقمی شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، استان هوبه - به مرکزیت شهر ووهان که ویروس جدید کرونا در واپسین روزهای آخرین ماه سال ۲۰۱۹ از آنجا شیوع پیدا کرد - طی بیست‌وچهار ساعت گذشته فقط شاهد ۸ مبتلای جدید بود.

بر اساس این آمار، در دیگر مناطق چین نیز هفت مورد ابتلای جدید مشاهده شده که البته ۶ نفر از آنها از کشورهای خارجی به چین سفر کرده و در مبدأ به این ویروس آلوده شده بودند.

مقامات چین که پیشتر نسبت به کاهش سریع روند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری کرده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی است زیرا کسب‌وکارهای بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.

پیشتر روزنامه «پیپلز دیلی» چین  به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داده بود که تمام استان‌های این کشور به جز هوبه از اواخر ماه فوریه موفق شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف کنند و در استان هوبه نیز احتمالا تا پایان ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

تعداد فوتی‌های بیست‌وچهار ساعت گذشته در چین نیز به ۱۱ نفر رسید، که پایین‌ترین حد خود در چند هفته اخیر است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در چین هم‌اکنون ۸۰۷۹۶ نفر و تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلا به این ویروس نیز ۳۱۶۹ نفر اعلام شده است. البته لازم به ذکر است از تعداد کل مبتلایان، ۶۲۸۰۲ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۱۴۸۲۵ مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

از کره جنوبی - که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ را در قاره آسیا دارد - خبر می‌رسد که تا صبح امروز ۱۱۴ مورد جدید از ابتلا به این ویروس در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه شبکه «سی.اِن.اِی»، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی همچنین اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۶ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کووید۱۹ در این کشور گزارش شده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به ۷۸۶۹ نفر و تعداد کل فوتی‌ها نیز به ۶۶ نفر افزایش یافت.

«چونگ سی کیون» نخست‌وزیر کره جنوبی اما با تاکید بر لزوم تداوم تلاش‌ها برای کنترل شیوع این ویروس علی‌رغم کاهش تعداد مبتلایان، گفت احتمال آلوده شدن تجمعات بزرگی در سئول و سرایت آن به دیگر مناطق وجود دارد.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر»، ویروس جدید کرونا که از سوی سازمان بهداشت جهانی در سطح «همه‌گیری» جهانی یا پاندمی قرار گرفت، تا کنون ۱۲۶۳۸۰ نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و ۴۶۳۴ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    12 1
    این چینِ پدرسوخته چی کار کرده که اینجوری جمعش کرده ؟! ناکس فک کنم دارویی واکسنی چیزی براش داره ، صبر کرده آمار مبتلایان در جهان خیلی خیلی بالا بره ، یه دفعه دارو را رو کنه و به کل دنیا صادر کنه و تمام ثروت کشورها را ببلعه !
  • علیرضا IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    8 2
    موضوع مشکوکه مشکوکه مشکوکه ای داد ای هوار
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      4 2
      الان این نهم نیست که موضوع مشکوک هست این مهمه بتونیم جلوی کرونا رو در ایران بگیریم.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      3 3
      اتفاقا این خیلی مهمه که موضوع اینقدر مشکوکه ! من باید بفهمم این ویروس ، کارِ کی بوده ؟ باید ببینیم کدام کشور از این قضیه منتفع میشه ؟ الان چین مبارزه اش با کرونا داره تمام میشه ، درحالیکه کشورهای دیگه تازه آغاز جنگ هستند پس چین الان می تواند با جمعیت میلیاردی اش برای تمام دنیا دستکش و ماسک و هزار تا چیز دیگه تولید کنه و ثروت نجومی به جیب بزنه !
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      5 0
      واقعا خیلی مشکوکه چون ایتالیا تمام تجربیات چین را به کار گرفته ولی اصلا نتوانسته مثل چین پیش بره و اوضاعش خیلی وخیمه
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      3 0
      مرگ بر چین و چینی
  • DE ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    40 9
    چین و کره مهارش کردن تلفات کرونا در ایران سر به رسوای خواهد زد
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    6 0
    ایران با 10 هزار نفر مبتلا تو آسیا نیست که کره با 8 هزار نفر تو آسیا دومه؟
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    6 0
    به نظر میاد این ویروس یک دوره زمانی از شیوع تا اوج و سپس کاهش داره امیدوارم چین اگه دارو و واکستی پیدا کرده معرفی بکنه
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    مدیریت چینی ها خوب بوده به زور مردم را در خانه نگه داشتند تا چرخه انتقال کند شود
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    3 0
    خدا را شکر خبر امیدوار کننده ای بود ولی باید بدانیم که چینیها از ما بیشتر مسائل بهداشتی را بعد از کرونا رعایت میکردند ما هم باید بیشتر رعایت کنیم تا زودتر انشاء الله این مریضی رفع گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس