کد خبر 1050884
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
وزیر ورزش

وزیر ورزش و جوانان گفت :امیدواریم با وحدت ملی و همکاری ملی و هماهنگی و اقتدار که ناشی از اراده ملی است ، این بیماری منحوس را از کشور دور کنیم .

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی فر در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا که عصر امروز  برگزار شد؛ اظهار داشت: ستاد مبارزه با ویروس کرونا در ورزش بلافاصله پس از شیوع این بیماری که از ٣٠ بهمن ماه آغاز شد ، فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدا با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ، مسابقات را در دو هفته بدون تماشاگر برگزار کردیم اما پس از آن بدلیل گسترش این بیماری و اهمیت حفظ سلامتی ورزشکاران و تماشاگران مسابقات در رشته های مختلف لغو شد و در مرحله بعدی با تدبیری که اتخاذ شد ، فعالیت باشگاه های خصوصی را نیز تعطیل اعلام کردیم .

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: شیوع ویروس کرونا که ١٢٠ کشور دنیا را درگیر کرده است مشکلاتی را برای مسابقات کسب سهمیه‌های بازی های المپیک بوجود آورده است که مسابقات احتمالا با تاخیر چند ماهه انجام خواهد شد. بر همین اساس رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و مرحله برگشت مقدماتی جام جهانی هم به تاخیر افتاده است که بر اساس اعلام زمانبندی جدید برنامه ریزی لازم صورت خواهد گرفت .

سلطانی فر گفت : بر اساس تدابیری که اتخاذ شد ، تعدادی از ملی پوشان رشته های مختلف که درگیر مسابقات کسب سهمیه المپیک بودند ، به کشور بازنگشتند و برای ادامه مسابقات به کشورهای غیر درگیر با کرونا رفتند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم و جامعه ورزش تصریح کرد: بر اساس دستوری که به مدیران کل ورزش و جوانان استان ها ارسال شده ، سالن ها و اماکن ورزشی برای قرنطینه و استفاده درمانی در اختیار ستادهای استانی مبارزه با کرونا قرار گرفته و مدیران استانی و روسای فدراسیونها هم موظفند نهایت همکاری را با ستادها داشته باشند.

 سلطانی فر با اشاره به اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان که اجاره داده شده است ، اظهار داشت : با توجه به این مهم که فعالیت‌های ورزشی تعطیل شده است ، ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها موظف شدند اجاره اسفندماه را بدلیل تعطیلی دریافت نکنند و در ادامه هم با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی، تصمیم بر این بخشودگی استمرار خواهد داشت .

وزیر ورزش و جوانان ضدعفونی کردن اماکن ورزشی را نیز یکی دیگر از اقدامات برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان و ابراز امیدواری کرد که با وحدت ملی و همکاری ملی و هماهنگی و اقتدار که ناشی از اراده ملی است ، این بیماری منحوس را از کشور دور کنیم.

منبع: سایت وزارت ورزش و جوانان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس