عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها تا الان اجازه نداده‌اند منابع مالی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس شود، گفت: سه هفته است با یکی از کشورها در این زمینه در حال گفتگو هستیم.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی ادعاهای مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی را جز یک فریب بیش ندانست و اظهار داشت: با دلیل و فکت عرض می‌کنم. یک کانال مالی باز کردند که اقداماتی انجام می‌شود، ولی محدود است. حتی اجازه نمی‌دهند منابعی که از جاهای مختلف داریم، به کانالی که با سر و صدا باز کردند، وارد کنیم.

بیشتر بخوانید:

هر ادعای پوچی که هر رژیم و فردی مطرح کرد نباید مبنای سوال آژانس باشد/ اروپایی‌ها گام‌های عملی برای اجرای تعهداتشان در برجام بردارند

تمایل ۵۰ شرکت برای صادرات دارو به ایران از طریق کانال سوئیس

وی افزود: سه هفته است با یکی از این کشورها که منابع مالی در آنجاست، در حال صحبت و گفتگو هستیم، ولی آنها تأکید دارند که آمریکایی‌ها مانع این کار هستند و اجازه نمی‌دهند منابع خود ما که در آن کشور است وارد این کانال شود تا در این شرایط از آن استفاده و اقلام مورد نیاز خود را بخریم.

موسوی تصریح کرد: تا آمریکایی‌ها اقدام عملی نکنند و موانع برطرف نشود، این را جز یک حرف گزاف و فریب چیز دیگری نمی‌دانیم.

دانلود

سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدام عملی آمریکا در این زمینه گفت: آنها اعلام کنند تمام راه‌ها برای ارسال اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و ملزومات مورد نیاز باز است و اعلام کنند کجا و چگونه.

*ادعا می‌کنند دارو جزو تحریم نیست ولی عملا راه را بسته‌اند

وی یادآور شد: متاسفانه فقط شعار دادند، علی‌رغم اینکه ادعا می‌کنند اقلام دارویی جزو تحریم نیست، ولی عملا راه را بسته‌اند و کانال سوئیس را هم که باز کردند، منابع آن کانال محدود است. درخواست کردیم منابع دیگری در کشورهای مختلف داریم، اجازه دهند منابع ما وارد آن کانال شود، ولی تا الان اجازه ندادند منابعی که متعلق به ما و با پول ملت ماست، وارد کانال شود که از آن برای اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده کنیم.

موسوی افزود: سه هفته است که با یک کشور صحبت می‌کنیم که منابع را منتقل کنیم، ولی اجازه نمی‌دهند و اینجاست که عملا راه را بسته‌اند و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    5 0
    امریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس