کد خبر 1050711
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
ارتش یمن

یک وبگاه یمنی از ورود 450 نیروی آمریکایی به عدن در جنوب یمن خبر داد و اعلام کرد، این اقدام با هماهنگی امارات عربی متحده انجام شده است.

به گزارش مشرق، منابع آگاه اعلام کردند که ۴۵۰ سرباز آمریکایی با هماهنگی امارات وارد عدن در جنوب یمن شده‌اند؛ موضوعی که سر و صدای زیادی در محافل سیاسی و مردمی یمن به راه انداخته است.

بر اساس گزارش «المشهد الیمنی»، این ۴۵۰ نظامی آمریکایی در ارتباط با تلاش‌های واشنگتن برای استقرار سه هزار نیرو در جنوب یمن به بهانه «مبارزه با تروریسم» وارد عدن شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

در ادامه این گزارش به نقل از فردی وابسته به «شورای انتقالی جنوب» (نیروهای وابسته به امارات) آمده است: نیروهای آمریکایی و بریتانیایی که به شهر عدن رسیده‌اند دسته اول بزرگ‌ترین نیرویی است که واشنگتن قصد دارد آنها را در مناطق راهبردی استان‌های جنوبی مستقر کند.

این منبع آگاه اعلام کرد: واشنگتن و لندن قصد استقرار سه هزار نیرو در عدن، پایگاه «العند» در استان «لحج» (جنوب یمن)، «سقطری» (جنوب یمن)، «شبوه» (جنوب یمن) و «المهره» (شرق یمن) را دارد.

کارشناسان نظامی هشدار داده‌اند، هدف تحرکات زیاد آمریکایی در استان‌های جنوبی یمن آماده‌سازی برای ساخت پایگاه‌های نظامی در خاک یمن است.

در ادامه این گزارش آمده، امارات از روز اول به ساخت زیرساخت‌های مناسب برای پایگاه‌هایی جهت میزبانی از نیروهای آمریکایی و انگلیسی در جنوب یمن روی آورد. این زیرساخت‌ ها در امتداد ساحل جنوبی یمن بویژه «بلحاف» در استان شبوه، الضبه در حضرموت، تعدادی از جزایر یمن از جمله مجمع‌الجزایر سقطری، جزیره «میون» و غیره فراهم شده است.

المشهد الیمنی در پایان اعلام کرد، تلاش دولت آمریکا برای ایجاد پایگاه در یمن در راستای نزاع با چین و قطع مسیر با این کشور با احداث جاده ابریشم و تسلط  بر مهم‌ترین تنگه های جهان یعنی «هرمز، باب المندب و کانال سوئیس» و طبیعتا مهم‌ترین خطوط دریانوردی تجاری و نظامی صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علیرضا IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    9 1
    بیخودی وقت تلف میکنن... اونجا هم باتلاقشون میشه.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    8 0
    قبل از استقرار باید گوش شان را کشید و درس عبرت ماندگاری به اماراتیهای دین فروش داد.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    10 1
    حوثی ها همه آنها را نابود خواهندکرد.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    1 0
    اینها می خواهند بگویند جنوب یمن را مثل غرب عراق و شرق سوریه قصد دارند تجزیه کنند ام کور خوانده اند- برسانید موشکهای تاو ضدهوایی دوش پرتاب را لاقل 10 هزار عدد ببنیم چه غلطی می کنند
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    2 1
    بهتر ! واقعا سپاه یه عملیات ردیف بکنه و انقدر تلفات بذاره رو دستشون که ترامپ نزدیک انتخاباتی ترتیبش داده بشه
  • NZ ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    2 0
    قبل از اینکه جای محکم درست کنند باید نفسشان را بگیرند در غیر اینصورت خیلی پرهزینه خواهد بود. اینجا باید چین و روسیه هم ورود کنند.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    3 0
    هر مکری و حبله ایی که داشته باشند خداوند به خودشان برمی گرداند وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ﴿۵۴﴾ و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    2 0
    باید درس لبنان را به آنها یادآوری کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس