کد خبر 1050700
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
عبدالله عبدالله

«اشرف غنی» در دستور تازه‌ای بطور مشروط با آزادی ۱۵۰۰ نفر از زندانیان طالبان موافقت کرد.

به گزارش مشرق، «اشرف غنی» دستور عفو و آزادی زندانیان طالبان را به مناسبت آغاز مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان را امضا کرد.

«صدیق صدیقی» سخنگوی غنی گفت: افرادی که با استفاده از این دستور آزاد می‌شوند مکلف به ارائه تعهد کتبی مبنی بر عدم بازگشت به صفوف جنگ هستند و آزادی این زندانیان پس از تکمیل روند بیومتریک آن‌ها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

صدیقی افزود که از تاریخ 24 اسفند رهایی 1500 نفر از زندانیان طالبان آغاز می‌شود و پس از آن در هر روز 100 نفر از آنها با توجه به سن، شرایط سلامتی و مدت زمان حبس باقیمانده آزاد خواهند شد.

وی ادامه داد که پس از آغاز و در جریان مذاکرات مستقیم بین هیئت تعیین شده از طرف دولت و گروه طالبان در دو هفته به تعداد 500 زندانی که مجموع آن‌ها به 3500 نفر می‌رسد به شرط کاهش چشمگیر سطح خشونت‌ها آزاد می‌شوند.

اشرف غنی در حالی با آزادی مشروط 5 هزار زندانی طالبان موافقت کرده که روز گذشته «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان تصریح کرد که افرادی از طالبان باید آزاد شوند که طالبان فهرست آن‌ها را به آمریکا تحویل داده است.

وی با تاکید بر اینکه این زندانیان افراد مشخصی هستند افزود که هیچکس نمی‌تواند در این فهرست جعل‌کاری کند و زندانیانی که آزاد می‌شوند باید مورد تأیید طالبان قرار گیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس