کرونا نمایه

نماینده سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد ایران یکی از قوی‌ترین نظام‌های مراقبت درمانی را دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

دکتر کریستف هاملمن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس اظهار داشت: من از تعدادی از بیمارستان‌ها نه تنها در تهران بازدید کردم بلکه از بیمارستان‌ها در سایر استان‌ها نیز دیدن کردم. هیئت سازمان جهانی بهداشت در این بازدیدها حضور داشت. موسسه رابرت کخ برلین هم از این هیئت سازمان جهانی بهداشت حمایت کرده است. ما همچنین کارشناسانی از چین همراه خود داشتیم تا از تجارب آن‌ها بیاموزیم. این هیئت از تاسیسات مراقبت‌های درمانی سطح ثالث (بیمارستان‌های موارد ارجاعی) بازدید کرد و تحت تاثیر کیفیت خدمات در آن قرار گرفت. ما همچنین از تاسیسات پی‌اچ‌سی (مراقبت‌های درمانی اولیه) بازدید کردیم که جالب است، چون وقتی کسی می‌خواهد موارد ابتلا را زود تشخیص بدهد و مسیر تماس بیماران را رصد کند و جلوی سرایت بیماری را بگیرد موضوع ارجاع بیماران از بخش مراقبت‌های درمانی اولیه به تاسیسات درمانی ثالث (بیمارستان‌های موارد ارجاعی) بسیار اهمیت دارد. ایران سیستم مراقبت‌های درمانی اولیه (PHC) بسیار قوی دارد. هیئت نمایندگی سازمان جهانی بهداشت تحت تاثیر تاسیسات درمانی اولیه ایران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

تمام ظرفیت نیروی دریایی سپاه برای مقابله با کرونا در صحنه است

جنگ رسانه‌ای علیه ایران با محوریت کرونا! +فیلم


دکتر کریستف هاملمن درباره نحوه شناسایی و روند مواجهه ایران با شیوع ویروس کرونا گفت:  باید این نکته را مدنظر قرار داد که دو مورد اول در ۱۹ فوریه شناسایی شدند. ما امروز شاهد افزایش گسترده ظرفیت آزمایشگاهی و بالینی هستیم، همچنین تعامل با جامعه و داوطلبان وجود دارد که موارد جدید را رصد و شناسایی می‌کنند. من کاملا بر این باورم که به زودی تصویری واضح و کامل از اپیدمی را شاهد خواهیم بود. همان‌طور که در چین هم اینگونه بود وقتی که سیستم را مستقر کنید و قدرت واکنش وجود داشته باشد، در این صورت احتمال شکست دادن ویروس و دست کم رسیدن به وضعیتی ثابت وجود دارد.


مجری پرسید: آیا شما معتقدید که ایران چنین ظرفیتی داشته باشد؟ آیا معتقدید که ایران قادر به چنین کاری باشد؟ آیا وضعیت طوری است که شما نگران گسترش ویروس هستید؟


دکتر کریستف هاملمن گفت: فکر می‌کنم اکثر افراد، ایران را نمی‌شناسند. ایران یکی از قوی‌ترین نظام‌های مراقبت درمانی اولیه (PHC) در منطقه شرق مدیترانه را در اختیار دارد. ایران قبل از شروع اپیدمی، بهترین الگوی عملی برای بسیاری از کشورها بوده است. برای مثال شما وقتی شاهد بحث جهانی درباره پوشش بیمه همگانی هستید ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان حمایت مالی از بیماران را در منطقه ما دارد.


دکتر کریستف هاملمن گفت: به نظر من وقتی که شما همه اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران را در نظر می‌گیرید - پس از بحث و گفت‌وگو با سران و مقامات مهم و کلیدی- برای من عجیب‌ترین اقدام تعلیق برگزاری نماز جمعه بود. این برخلاف چیزی است که پیش‌تر در این مصاحبه (زیارت اماکن دینی) گفتید. اکنون تدابیری اتخاذ شد تا اجتماعات کاهش یابد. آنها حتی به‌دنبال جلوگیری از ورود افراد به مکان‌های زیارتی مهم در ایران هستند. دولت ایران اقداماتی می‌کند که نشان می‌دهد اقداماتش جدی است و شایسته حمایت ما است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بینام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    2 1
    اره خیلی هر روز میرم داروخونه نه ماسک نه الکل نه ...
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    1 2
    این واسه اینه که مذهب تشیع مذهب عقلانیته نه مثل مذاهب دیگه همه درگیرافراط وتفریطن
  • احسان IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    2 1
    حالا که می خواهند تجهیزات ارسال کنند ایران سیستم درمان قوی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس