علیرضا زالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر اهمیت پیوستگی حوزه بهداشت و درمان در کنترل انتشار کرونا ویروس تاکید کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، در جلسه ویدئو کنفرانس با رؤسای شبکه‌های بهداشت و مراکز پزشکی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تسلیت ضایعه درگذشت دکتر حبیب الله پیروی به خانواده آن مرحوم و جامعه پزشکی، این استاد فرهیخته را یکی از موفق ترین، پرنشاط‌ترین و کارآمدترین مدیران مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برشمرد که یاد و خاطره اش همواره ماندگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

لزوم اعمال سختگیرانه‌تر مداخلات در تهران برای کنترل کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر ضرورت پیوستگی هرچه بیشتر حوزه بهداشت و درمانی در مقابله با کرونا ویروس تاکید کرد و افزود: اگر چرخه استمرار بیولوژیک بیماری را نشکنیم قطعاً آتی دچار مشکل می‌شویم. بنابراین با همکاری حوزه بهداشت و درمان و اقدامات پیشگیرانه باید سعی کنیم در این راستا گام برداریم.

زالی با اشاره به ضرورت حمایت از نیروهای بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها که در خط مقدم ارائه خدمت به بیماران کرونایی در کلانشهر تهران خدمت رسانی می‌کنند خاطرنشان کرد: برای این کارکنان بسته‌های تشویقی و حمایتی در نظر گرفته می‌شود.

وی از رؤسای مراکز درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه خواست که همکاری لازم را با مراقبان بهداشتی که وضعیت سلامت بیماران بهبود یافته یا افراد مشکوک را پس از ترخیص از بیمارستان پیگیری و رصد می‌کنند داشته باشند و این اقدام را سبب کاهش بار درمانی و شکست زنجیره بیماری برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی همکاران در ارائه خدمات به بیماران به تفاوت تعطیلات نوروز ۹۹ با سایر سال‌ها اشاره کرد و از رؤسای مراکز خواست به منظور جلوگیری از فرسودگی جسمی و روحی کادر درمانی مراکز به نحوی برنامه ریزی و شیفت بندی شود تا همکاران بتوانند زمانی هر چند کوتاه را کنار خانواده بگذرانند.

به گفته زالی، با مداخلات صورت گرفته شاهد کاهش ۵۴ درصدی تردد وسایل نقلیه درون شهری هستیم اما برای کاهش شیوع بیماری نیاز به همکاری بیشتر مردم وجود دارد که اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در این زمینه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر مواردی نظیر رصد وضعیت سلامت بیماران ترخیص شده، غربالگری و شناسایی بیماران، استفاده از پروتکل‌های درمانی واحد، استفاده از ظرفیت‌های جدید برای آمادگی بیشتر، تسهیل شرایط استخدامی، تسهیلات رفاهی برای کارکنان تاکید کرد.

زالی، این تلاش را حاکی از مدیر و مبرز بودن همکاران برشمرد که در این روزهای سخت تبلور یافته است و به خاطر این حس انسان دوستانه از تمامی آنان تقدیر کرد.

وی تاکید کرد: اگر امروز می‌خواهیم بار درمانی کرونا را کاهش دهیم؛ تنها راه کنترل انتشار ویروس است که با پیگیری و رصد بیماران و خانواده‌های آنها باید این انتشار را متوقف کنیم و در این مسیر پیوستگی حوزه بهداشت و درمان بسیار اهمیت دارد.

زالی در پایان ضمن خدا قوت به همکارانی که در خط مقدم مقابله با کرونا در حال تلاش هستند و جان خود را برای نجات جان همنوع به خطر می‌اندازند به آنان توصیه کرد در این اقدام ایثارگرانه با تاکید بر حفاظت شخصی خود گام بردارند تا با سلامتی کامل این مسیر را طی کنند و اظهار امیدواری کرد با همکاری مردم و تلاش همکاران در عرصه مقابله با کرونا شاهد تحولات خوب و پیروزی بر این اپیدمی خواهیم بود.

در این ویدئو کنفرانس معاونان درمان، غذا و دارو و توسعه مدیریت و منابع و همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به بحث و تبادل نظر با رؤسای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشتی پرداختند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس